Pozdravljeni!
S fantom sva skupaj skoraj 9 mesecev in se odlično razumeva, spoštujeva, fukncionirava skupaj... Mnogi naju imajo za popoln par, ki bo ostal skupaj :). Zadnje čase pa opažam, da je do svoje družine zelo zaščitniški. Na začetku mi je omenil in povedal marsikaj, sedaj pa komaj kaj, pa še to, če je nujno (bolezen, rojstni dan, itd.) ali ga pa vprašam kako so. Pogosto mi na vprašanja odgovori ni pomembno, zakaj me zanima itd. Marsikaj mi ne zaupa več, mogoče zato, ker sem dvakrat izneverila njegovo zaupanje? Ali pa je to neka faza, za katero sem lahko vesela, da se bo ta zaščitniškost nadaljevala, ko bova morda imela svojo družino? Prosim za nasvet, kako si naj pridobim njegovo zaupanje oz. da ne bo več tak, saj drugače fukcionirava odlično. Hvala in lep pozdrav.
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zahvaljujem se ti, da se se obrnila na našo svetovalnico. Praviš, da se s fantom odlično razumeta in da je v vajini zvezi prisotno spoštovanje, kar je zelo lepo slišati. Skrbi pa te, ker imaš občutek, da fant s tabo ne želi govoriti o svoji družini.
Tvoj fant se očitno počuti zelo zaščitniški do svoje družine. To je lahko znak, da mu družina veliko pomeni in da želi ohraniti določeno stopnjo zaupanja glede svojih bližnjih. To ne pomeni nujno, da ti ne zaupa več, ampak morda potrebuje nekaj prostora, ko gre za družinske zadeve, kar je v resnici povsem v redu in normalno - tudi v zvezi lahko določene stvari zadržimo zase in tudi v zvezi je povsem normalno, če partner postavi določene meje in nekatere informacije o svojem življenju in svojih družinskih članih zadrži zase.
Razumem pa, da te nenadna sprememba skrbi in da si želiš, da bi bile stvari spet po starem - da si tudi sama želiš biti vključena in vedeti informacije o njegovi družini. Omenila si, da si dvakrat izneverila njegovo zaupanje. Izguba zaupanja je lahko velik izziv v odnosu, vendar pa je dobra novica ta, da je mogoče zaupanje ponovno zgraditi. Potreben je čas, potrpežljivost in doslednost v tvojih dejanjih. Pomembno je tudi, da se o svojih občutenjih v trenutni situaciji z njim pogovoriš in da poizveš, kako se počuti on. Poskusi najti pravi trenutek, ko se bosta lahko v miru pogovorila in izrazi svoje občutke brez obtoževanja, npr: "Opazila sem, da zadnje čase manj govoriš o svoji družini. Rada bi vedela, kako se počutiš glede tega in ali je kaj, kar bi mi želel povedati?". Pomembno je, da izraziš, da spoštuješ njega in njegovo zasebnost. Če boš razumljiva in potrpežljiva, se ti morda sčasoma spet odpre. Pri tem se poskusi postaviti v njegovo kožo in razumeti, zakaj se morda počuti kot se. Pogosto nam pomaga, če poskušamo situacijo razmeti iz perspektive druge osebe, saj to pripomore k boljšemu razumevanju in sočutju.
Pri vsem skupaj je najpomembneje, da delujeta kot tim, saj lahko skupaj premagata izzive le, če k reševanju problemov prispevata oba.
Želim ti vse dobro! :)
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)