Pozdravljeni!
Že kakšno leto dni mi je všeč fant, ki je starejši 4 leta. Ta fant je od mojega brata prijtalej, tudi moja cela družina ga pozna.
Zanima me če je prestar zame.
Vedno ko ga srečam me zagarbi panika, zelo mi je nerodno da ga samo pozdravin in ga ne pogledam. On ne kaze nekega posebnega znaka da bi mu bila tudi jaz všeč.
Že nekaj časa si govorim da je bolje da ga pozabim ampak nemorem.
Zavedam se tudi to, da se premlada za resno zvezo ampak saj se vse zacne samo z prijateljstvom. Zato bi rada vzpostavila vsaj kaksen stik, da bi se lahko pogovarjala in spoznavala. Seveda ce bi videla kaksen interes od njega.
Doma sva blizu in se z njim vidim v življenju ampak res nevem kaj naj naredim. Marsikdo rece da ce se zaljubis pri mojih letih to ne traja dolgo, ampak ga ze nekaj casa poskusam pozabiti ampak nemorem. Res si želim nekaj narediti, kaksen korak v ljubezni ali pa ga naj pozabim. Res nevem kaj naj, oboje je zelo tesko.
hvala za vsako pomoc in odgovor
• Uredništvo
Eva Žukovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Lejla!
Najprej bi pohvalila tvoj pogum, da si nam pisala. Pišeš, da ti je všeč prijatelj tvojega brata, ki sicer ne kaže posebnih znakov, da bi bila tudi ti njemu, ti pa si želiš z njim vsaj vzpostaviti stik. Praviš tudi, da si ga poskusila pozabiti, pa je težko.
Sprašuješ se, če je fant prestar zate. Vse kar ob tem opisuješ, je povsem normalno za dekle tvojih let. Ker se dekleta v tem obdobju razvijajo nekoliko hitreje, kot fantje, ni tako nenavadno, da ti je všeč fant, ki je morda nekoliko starejši in zrelejši, ima več izkušenj in zato s tem ni nič narobe.
Praviš, da te zagrabi panika, vsakokrat ko ga srečaš. To je zelo očiten odziv tvojega telesa, da ti je njegova prisotnost pomembna in da si želiš nanj ustvariti vtis, zato se želiš potruditi, kar ustvarja tudi svojevrsten pritisk. Najbrž pa veš, da je zaljubljenost tudi zelo lepa. Človeka motivira, ga spodbuja, da pokaže svoje najboljše spretnosti in plati. Tudi če je če enostranska. Kot pa si že sama ugotovila, je za to, da bi lahko postala obojestranska, potrebno vzpostaviti pravi stik.
Dokler v sebi do njega gojiš prijetne občutke, vidiš, da ga bo težko pozabiti. Včasih se zaljubimo že samo v idejo o tem, kar si želimo, da bi drugi bil, kako bi se ob njemu počutili, če bi bili skupaj. Zato te po eni strani spodbujam, da razmišljaš, kaj te na njem privlači, kaj je na njem takšnega, da ti je zanimiv? S tem lahko raziskuješ svoje želje, kar je pomemben korak v ljubezni. Po drugi strani pa te vabim, da razmisliš, kakšen bi bil zate sprejemljiv prvi korak, da bi z njim navezala stik. Je to preko socialnih omrežij, morda za začetek le z nasmehom, ko ga srečaš in prijaznim »živijo«? Ali pa z vsakdanjimi vprašanji, kako je, kaj počne, kaj ga zanima? Ljudem je namreč najbolj prijetno, ko jih sprašujemo po stvareh, ki jih imajo radi. Če ali ko boš pripravljena narediti majhen korak v smeri osebnega stika, boš lahko že videla njegove odzive in jih primerjala, če se skladajo s tvojo podobo simpatije in ljubezni. Tako se bo lahko razvilo kaj več ali pa boš spoznala, da ti je bila všeč le ideja o njem.
Želim ti vse dobro na tvoji poti raziskovanja zaljubljenosti, ljubezni in pomembnih korakov ter te lepo pozdravljam. Uživaj v počitnicah.
Eva Žukovec, bak. psihoterapevtske znanosti, SFU Ljubljana in dipl. socialna delavka (UN)