Zanima me.stara sem 15 let in so mi všeč starejši fantjeAli je to normalno
• pu
punchy::tsj
ja seveda je normalno. jaz sem stara 15, imam pa fante stare 18 let.
• ma
mačkica::tsj
Seveda je to normaln, sam da niso preveč starejši:) Jest sm 16 moj tip je pa letos dopolnil 20 let.
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Draga Zvezdica!
Povsem normalno je, da so ti v tvojih letih všeč starejši fantje. Deklice tvojih let se pogosto tudi zaljubijo v starejše fante. Samo po sebi to še ni nič narobe, pomembno je predvsem, kaj od tega pričakuješ ti in kako bi na to tvojo zaljubljenost reagiral starejši fant oziroma moški, če bi vedel zanjo.
V najstniških letih dekleta tudi malo „prehitevajo“ fante. To je povsem normalno! Predvsem v času, ko prične puberteta (doba človekovega razvoja med otroštvom in mladostno dobo) buriti hormončke in vplivati na telesno in duševno dozorevanje najstnic in najstnikov, predvsem v duševnem dozorevanju najstnice v povprečju malce prehitevajo svoje vrstnike, kasneje pa jih ti – v adolescenci (doba človekovega razvoja med puberteto in zrelostjo) - seveda dohitijo! V času pubertete so zato večkrat fantje malce bolj „otročji“ v primerjavi s svojimi vrstnicami.
V mladostniških letih se pogosto dogaja, da se dekleta zaljubijo v starejše fante, pa tudi v starejše moške, n. pr. v svojega učitelja, trenerja ipd. V starejše se zaljubijo predvsem zaradi tistih njihovih lastnosti, ki jih njihovi vrstniki še nimajo (zrelost, izkušenost, samozavest, samoobvladovanje . . .), vrstniki pa se jim zdijo še otročji. Seveda pa takšna zaljubljenost praviloma nima prihodnosti, saj so potrebe in pričakovanja pri veliki razliki v letih (ob tolikšni mladosti deklet) povsem različna. Starejši fant oziroma moški pa lahko zaljubljeno dekle prav grdo izkoristi, tudi s hujšimi posledicami (čustvena zloraba, spolno izkoriščanje, spolna zloraba, nezaželena zgodnja nosečnost idr.). Še posebno neprimerni so ti odnosi v šoli oziroma pri športu (učitelj – učenka, profesor – dijakinja, trener – mladostnica), takšne zveze seveda tudi niso dovoljene. Kazenski zakonik Republike Slovenije izrecno opredeljuje kršitev spolne nedotakljivosti z zlorabo položaja kot kaznivo dejanje.
Kar prav je, da so preveč starejši fantje oziroma moški za najstnice nedosegljivi. Naj takšna mladostniška zaljubljenost ostane na nivoju sanjarjenja in naj ne preide v izkušnjo!
Brane But, univ. dipl. psiholog