Včeraj sem po brskanju na fantovem telefonu (google) opazila, da je, ko me ni bilo doma, odprl 5 različnih posnetkov na straneh z vsebinami za odrasle. Nikoli si ne bi mislila, da je tak, ker najin odnos ne šepa in tudi spolno življenje imava urejeno. Potem sem ga malo izprašala, s solzami v očeh je rekel, da mu je žal, da je bilo prvič in zadnjič, itd. Vem, da mu je res žal, toliko ga poznam. Rad bi to spremenil, a žal se v preteklost ne da vrniti.
Zdaj pa je problem v meni – počutim se totalno ničvredno, neprivlačno. Imam občutek, kot da bi del moje duše umrl. Vem, da me ima noro rad in ga zelo privlačim, a ne gre mi iz glave dejstvo, da je prvo kot prvo sploh pomislil na to, potem pa še odprl stran in si predvajal videe. Nenehno se sprašujem zakaj. Strah me je, kako bo najina zveza funkcionirala naprej, ker ne čutim več nobene želje po spolnosti z njim. V glavi se mi vrtijo vprašanja, če nisem dovolj, če nisem več privlačna. In še sto drugih. Čutim tesnobo, razočaranje, jezo. Ne morem nehat razmišljat o tem. Počutim se, kot da sem le ena izmed tisočih – pač, nič posebnega. Ostala sem brez energije.
Je to res moje pretiravanje? Sem sicer že po naravi izredno občutljiva na to temo. Sem preveč reagirala? Se zaman počutim tako grozno? Je to res neke vrste varanje? Prosim za mnenja.
• Uredništvo
Mija Repenšek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vsak od nas drugače dojema varanje, prav tako pa se vsak drugače odzove na situacije, ki nas prizadenejo. Pomembno je, da veš, da tvoji občutki niso napačni ali pretirani – s tem, da čutiš bolečino, je samo jasno, da se te je situacija močno dotaknila. V tem ni nič slabega, saj kaže na tvojo iskrenost do sebe.
Verjamem, da je obema žal za to, kar se je zgodilo. Včasih ljudje ravnamo impulzivno, brez veliko razmisleka, zlasti kadar nas premamijo vsebine, ki so dostopne na spletu. Še toliko bolj, če gre za vsebine povezane s spolnostjo. To pa ne pomeni, da si ti manjvredna ali da te partner ne ceni in ljubi.
Pomembno je, da o svojih občutkih iskreno govorita in jih ne potlačita. S pogovorom lahko skupaj poiščeta način, kako ti vrniti občutek samozavesti, privlačnosti in vrednosti, predvsem pa medsebojno zaupanje. Verjetno tvoj partner ni gledal teh posnetkov zato, ker bi ga te osebe privlačile ali ker bi mu bile resnično všeč. Velikokrat gre pri tem za beg v trenutni impulz ali navado, ki ne odraža dejanske čustvene povezanosti ali privlačnosti do druge osebe. Pogosto torej gre za zadovoljitev trenutne fizične potrebe ali radovednost, ob tem pa vsaj po mojih izkušnjah posamezniki prej čutijo do oseb na posnetku prezir, še manj pa privlačnosti.
Čeprav se zdaj zdi težko, lahko z iskreno komunikacijo in skupnimi prizadevanji ponovno vzpostavita zaupanje in bližino. Tako zaupanje vanj, da se bo naslednjič odločal drugače in vate, da ne boš čutila sumničavosti in težnje po pregledovanju njegovega telefona. Če boš čutila, da se tvoji občutki tesnobe, razočaranja in jeze kljub temu ne umirijo, pa razmisli o individualni ali partnerski psihoterapiji.
Obema želim vse dobro!
Mija Repenšek, mag. zakonskih in družinskih študij, psihoterapevtka stažistka