Pozdravljeni,
imam problem in sicer je to da se je fant zredil(cca. 8kg) in me zaradi tega ne privlači preveč. Ko sva se spoznala tudi ni bil glih suhec ampak takrat še mi je bil okej, ampak zdaj sva skupaj že 1 leto in ker se ne prehranjuje zdravo ter ukvarja s športom se je zredil kar za nekaj kg in morem priznati da me je začelo to kar motiti predvsem zato ker sama se zdravo prehranjujem ter hodim na fitnes 5x na teden in sem zelo disciplinirana oseba in moti me tudi to da samo govori o tem kako se je zredil, opazila sem tudi da je bolj nesamozavesten in še kar nič ne naredi da bi to izboljšal se mi zdi da je kar obupal nad sabo. To me kot njegovo partnerko zelo boli in moti. Morem povedati da se je zaradi tega najino spolno življenje zeelo poslabšalo, prej sva seksala vsaj 3x na teden zdaj že več kot dva meseca nič... in ker veliko ur na teden preživim v fitnesu ker se tam odlično počutim ker vem da delam nekaj dobrega zase opažam veliko mišičastih in postavnih moških ki me noroo privlačijo še bolj kot njihova nabildana telesa me privlači dejstvo da se ukvarjajo s fitnesom, skrbijo zase, živijo zdravo,... predvsem si želim imeti partnerja s katerim bi skupaj športala, zdravo živela in se zdravo prehranjevala oziroma da bi skupaj se ukvarajala s tem kar naju oba veseli ampak moj fant zdaj je vse drugo kot to... ker mu nimam srca povedati da me ne privlači in če ne želi da se razideva oziroma da ga pustim naj začne bolj zdravo živeti sem ga skušala (seveda brez njegove vednosti o mojih namenih) prepričati da bi začel zraven mene hoditi v fitnes vendar je kar hitro odklonil češ da fitnes ni za njega... potem sem skušala vsakič ko greva ven jest izbrati restavracijo z bolj zdravo to mu je bilo kar všeč vendar pa še vseeno bolj navija za "fast food" restavracije. Razmišljala sem da je najbolj pametno da mu povem direktno saj vem da je komunikacija ključ vsake uspešne veze ampak nevem kako se mi zdi da kakorkoli bom povedla bo izpadlo grdo iz moje strani in vem da ga bom prizadela (to vem predvsem ker sem sama bila nekoč debeluška in vem kako boli če ti kdo od tvojih bližnjih reče da moreš shujšat oziroma začeti bolj zdravo živeti) in zato ven da morem biti zelo pazljiva pri tem kako mu to povedati da ga nebo preveč prizadelo in da ne bom izpadla preveč zlobna. Sicer imava/sva imela zelo lepo vezo, se razumeva, spoštujeva drug drugega in rada planirama skupno prihodnost vendar ker me ne privlači več ga jaz vedno bolj vidim samo kot enega zelo dobrega prijatelja pa čeprav ga imam še vedno zelo rada. Hvala za nasvet že vnaprej
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje vprašanje in da si se z njim obrnila na našo svetovalnico. Če prav razumem, imata s tvojim fantom trenutno precej različne življenjske sloge, on je pridobil tudi nekaj kilogramov, kar je tebe začelo motiti. Začela si opažati tudi spremembe pri njem, npr. da je postal manj samozavesten. Hkrati pa praviš, da imata sicer zelo lepo zvezo, da se razumeta, spoštujeta in imata rada. Zanima te, kako se fantom odkrito pogovoriti o tvojih opažanjih.
Verjamem, da ti opisano predstavlja stisko. Ljudje imamo različne vrednote in cilje. Ko smo z nekom v zvezi, je potrebno, da se oba partnerja nekoliko prilagodita ter najdeta skupno pot, na kateri imata določene skupne vrednote in cilje, hkrati pa še lahko imata tudi vsak svoje vrednote in cilje, če si med sabo seveda niso preveč nasprotni. Se pa nam skozi življenje tako cilji kot vrednote spreminjajo, zato je zelo pomembno, da je v odnosu iskrena komunikacija, da se o tem pogovarja. Sama praviš, da ti je zelo pomemben zdrav življenjski slog, tvoj partner pa trenutno za to ne izkazuje zanimanja. Napisala si, da si pri fantu opazila, da je manj samozavesten, da imata tudi bolj redke spolne odnose. Si še opazila kakšne druge spremembe pri tvojem fantu v počutju? Je recimo pogosteje žalosten? Se mu je zgodil kakšen težji, žalosten dogodek nedolgo nazaj?
Sam pogovor lahko navežeš na to, da opažaš spremembe pri njem – ne samo v kilogramih, tudi druge spremembe, ki si jih napisala in da te zato skrbi za njega. Lahko ob tem dodaš, da ga ne želiš obsojati ali kritizirati, ampak da mu želiš pomagati. Spregovoriš lahko tudi o tem, da sta tebi zdrava prehrana in fitnes zelo pomembna, da sta del tvojega načina življenja. Da razumeš, da njemu nista toliko pomembna, ampak da je vseeno pomembno, da skrbimo za svoje zdravje. Da bi si zato želela, da bi skupaj poiskala kakšno aktivnost, ki bi bila obema všeč in s katero bi poskrbela za telesno gibanje. Lahko njega povprašaš, kaj on meni o zdravem prehranjevanju, o redni telesni aktivnosti in kako se on trenutno počuti glede svojega zdravja. Če pove, da bi si želel določenih sprememb, ga lahko vprašaš, kako mu ti lahko pri tem pomagaš.
Upam, da ti bo odgovor, kaj v pomoč. Če boš potrebovala še kaj, se ponovno oglasi in ti z veseljem odgovorimo.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije
• Za
Zaskrbljena
Pozdravljeni,
Z fantom sem bila odkrita in sem mu naravnost povedala kaj me teži saj je tudi sam opazil da me nekaj skrbi in da je nekaj narobe. Poskušala sem biti čimbolj prijazna in se mi zdi da je fant kar dobro sprejel, no bil preveč užaljen, saj se tudi sam vsega tega dobro zaveda, ni mu bilo edino to všeč da mu tega nisem takoj povedala. Mislila sem da se bo zdaj spremenil oz svoj življenski slog ampak nič ne kaže na to, niti mi ni rekel da bo začel in včeraj zvečer ko sem jaz se potila v fitnesu mi je on slikal kako je pojedel cel čips in takšna situacija se ni zgodila prvič in vsakič ko se zgodi se resno vprašam ali je sploh vredno biti in vztrajati v tej vezi? Za fitnes se je sicer strinjal pa da se mi bo pridružil ampak vse prelaga na naslednji mesec ko bi komot lahko zdaj začela, če pa že ne s fitnesom pa bi vsaj prehrano lahko spremenil. Skrbi me tudi da če slučajno ostaneva skupaj in v primeru da bi imela skupaj otroke nočem takšnega očeta za svojega otroka ki bi na njega prenašal svoje slabe navade in svojo slabo prehrano medtem ko bi jaz skušala ga navajati na zdravo življenje, to oboje ne bi bilo dobro za otroka da bi od vsakega starša drugače prejemal prehranjevalne navade, no sicer otrok še kar nekaj let ne načrtujema ampak rada pogledam situacijo na dolgi rok. Je pa fant bil poleti odpuščen v službi kar nikakor ni pričakoval, zdaj sicer že ima novo službo ampak to meni ne upraviči razloga da se je zapustil.
• ru
rumio
ti sam vztraji, da bo začel s fitnesom in zdravo prehrano pač bolj ko je punca vztrajna in trmasta se pol vidi, da je najboljš ubogat in je potem mir. Jaz se ukvarjam s fitnesom že nekaj let in so super rezultati in se ne vidim da bi kdaj nehal s tem, ker je rutina ratala.
Mogoče ko bo tvoj fant zares začel s fitnesom in bo videl rezultate ga bo gnal še naprej, tako je mene ko sem začel s fitnesom. Upam, da ti rata ga prepričat
• Ka
Kapitanka12
ja rumio ima prav Zaskrbljena naredi tako!
• Uredništvo
Sara Seršen
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se ponovno oglasila in zapisala še nekaj več.
Omenila si, da je fant poleti izgubil službo, kar nikakor ni pričakoval. A je bila to zanj služba, katero si je želel? Je v njej užival? Mu je veliko pomenila? Če so odgovori na vprašanja ja, je lahko izguba služba imeli močan vpliv na tvojega fanta. Mogoče se je v tem času dogajalo še kaj težjega, negativnega in zaradi vsega skupaj lahko tvoj fant doživlja stisko, ki pa je ne izrazi na glas, z besedami. Lahko je stisko izrazil na način, da je postal nekoliko manj aktiven v svojem življenju. Morebiti ga še lahko malo o tem povprašaš, kako se je počutil, ko je izgubil službo, ali o tem še vedno razmišlja. Kako pa se sedaj počuti v novi službi? Ali je zadovoljen? Če bi se morebiti želel s kom o tem pogovoriti, na Centru za psihološko svetovanje Posvet nudijo npr. brezplačna svetovanja: https://posvet.org/.  Znaki, ki jih opisuješ, da je postal manj aktiven, zmanjšana želja po spolni aktivnosti, nizka samozavest, manj motivacije, so določeni znaki depresivnega razpoloženja. Še ne pomeni, da ima tvoj fant depresijo, ampak če se sooča s stisko, je pomembno, da se o tem s kom pogovori, se razbremeni te stiske in potem ponovno bolj zaživi.
Lahko ga tudi vprašaš oz. mu ponudiš pomoč, da bi mu ti pomagala pri uvedbi rutine za trening? Pri depresivnem razpoloženju, lahko aktivacija in gibanje zelo pomagata. Lahko začne z majhnimi koraki - npr. 15 minut na dan. Bi bilo tebi v redu, da bi recimo za začetek telovadila doma skupaj? Lahko začne/ta tudi npr. s 30 minutnimi sprehodi na dan. Potem pa s časoma spreminja način vadbe in njeno intenziteto. Mogoče lahko skupaj poskusita narediti nek mesečni načrt in potem vsak dan sledita temu načrtu.
Razumem tvoje skrbi, ki jih imaš za prihodnost. Kot sem omenila že v prejšnjem odgovoru imamo ljudje različne vrednote (kaj nam je pomembno) in različne cilje. Ko pridemo v partnersko zvezo, se mora do neke mere vsak prilagoditi, da lahko najdeta določeno skupno pot, na kateri skupaj rasteta v skupnih vrednotah in ciljih, hkrati pa ima še lahko vsak določene svoje cilje. Problem lahko nastane, ko so naše vrednote in cilji preveč različni. Pomembni so odkriti pogovori o tem, kaj si kateri želi v življenju, na kakšen način želi živeti, ali želi otroke, kaj želi otrokom predajati. Partnerja na neki točki lahko prideta tudi do tega, da ugotovita, da je bolje, da gre vsak svojo pot, kar je okej. Ne pomeni, da se skregata in sta sovražnika, ampak se lahko razideta, ostaneta še naprej prijatelja oz. v dobrih odnosih, ne gradita pa naprej skupnega življenja. Pomembno se je ob tem tudi vprašati oz. pri sebi razmisliti, kaj točno si želita od partnerja, kaj drug od drugega potrebujeta, se pogovoriti tudi o tem. Pogosto se namreč dogaja, da partnerja drug drugemu ne povesta jasno, kaj si želita, pričakujeta in sta potem razočarana, če tega ne dobita. Ampak ljudje še nimamo sposobnosti brati misli drugim. Zavedati se je tudi potrebno, da noben od nas ni popoln in da nam lahko filmi, socialni mediji dajejo vtis, da je lahko partnerska zveza perfektna, da se zlahkoto ujameta v vseh vrednotah in na vseh področjih ter živita srečno. Realnost je, da je za uspešno zvezo potrebno kar nekaj truda, iskrenih pogovorov, tudi prilagajanja do neke meje. Vedno napišem do neke meje, ker je pomembno, da pa se ne prilagodimo preveč, v smislu, da bi povsem zanemarili svoje vrednote, svoje cilje, ker v taki zvezi potem ne bomo nikoli srečni in zadovoljni ter potem tudi taka zveza ni to, kar si želimo.
Če povzamem vse skupaj, ti svetujem, da najprej pri sebi dobro premisliš, kaj si ti želiš v partnerski zvezi, kaj so tvoje vrednote in cilji v življenju. Nato se o tem odkrito pogovarjata s tvojim fantom in poskušajta najti skupno pot, ki bo obema prinašala zadovoljstvo. Takšni pogovori so lahko nekoliko težji, ampak so pomembni in vaju lahko še bolj povežejo Glede na to, da si omenila v prvem pismu, da se imata drugače rada, da se spoštujeta, dobro razumeta, pogovarjata o skupni prihodnosti, je vredno vložiti trud v zvezo. Je povsem normalno, da v zvezi pride kdaj do kakšnih nestrinjanj, kakšne krize, ampak z iskrenimi pogovori lahko najdemo mariskatero rešitev. Če pa bosta videla s časom, da ne moreta najti skupne poti, pa je smiselno, da razmislita o tem, kaj bo najbolje za vajino prihodnost – ali bosta še poskušala iskati skupno pot ali pa si morebiti dovolita, da gre vsak svojo pot.
Lepo bodi in lepe praznike,
Sara Seršen, mag. psihologije