Živijo,
spoznala sem fanta na tinderju. Dobila sva se v živo in bilo je prijetno z njim. Potem sem mu napisal, da je zame preveč umirjen in da se ne bi več dobivala, čeprav tega nisem rmislila resno. Resnica je ta, da sem se ustrašila in sem ga hotela nekako odriniti stran od sebe. Ugotovila sem, da imam ta problem. Torej, da se bojim poglobljenih odnosov. To izvira iz primatne družine, ker imamo grozne odnose in ne vem kako naj ta strah premagam. Rada bi mu napisala, da bi se z veseljem ponovno videla z njim, ampak me je strah. Ne vem kako naj to izpeljem. Sva prijatelja prek facebooka. Ne vem kako naj napišem sporočilo, ker bo izpadlo kot da se zmisljujem. Zanima me tudi, kako premagati strah pred intimnim odnosi. Muči me tudi to, da je fant malo nižji od mene.
Hvala že v naprej za pomoč.
Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da si spoznala fanta, s katerim ti je bilo prijetno, vendar si z njim prekinila stike, ker si začutila strah pred razvijanjem poglobljenega intimnega odnosa. Z njim se želiš ponovno povezati, vendar ne veš, kako to izpeljati.
Najprej bi ti rada povedala, da je tvoje poznavanje same sebe zelo dobro, saj si sama prepoznala, kaj te skrbi in česar te je strah. To je že zelo dobra osnova za premagovanje tega strahu pred poglobljenimi in intimni odnosi, saj sama sebe dobro poznaš. Žal mi je, da imaš slabe odnose s svojo primarno družino, saj so le-ti verjetno vplivali na tvoj strah. Vseeno pa so tvoji občutki strahu normalni in prisotni v mislih marsikaterega dekleta ali fanta tvoje starosti.
Spoznala si, da si naredila napako, ko si fantu napisala, da je zate preveč umirjen in se ne bi več rada dobivala z njim. Vendar ne skrbi, vsi delamo napake. Pomembno je to, da si spoznala, da ti je bilo s fantom prijetno in se želiš z njim ponovno povezati. Verjetno bo najlažje, če mu napišeš sporočilo preko Facebooka in se opravičiš ter pojasniš, zakaj si to naredila. Iskreno mu povej, kaj čutiš in česa te je strah, saj boš s tem pokazala svojo ranljivost, kar pa bo okrepilo vajin odnos in ti bo omogočilo, da boš s fantom še bolj sproščena. Iskrenost in dobra komunikacija sta namreč osnova za kvalitetne in intimne medosebne odnose. Verjamem, da je težko to storiti, vendar je pomembno, da izraziš, kaj čutiš do tega fanta.
Premagovanje strahu pred intimni odnosi je dolgotrajen proces. Vseeno pa je že velika prednost to, da se svojega strahu zavedaš, prav tako pa razumeš, kaj je vzrok za ta strah – to so odnosi v tvoji primarni družini, kjer se začnemo učiti o odnosih in to svoje znanje in občutke, povezane z odnosi, kasneje prenašamo na vse ostale odnose, ki jih imamo v življenju, še posebej pa na partnerske odnose. Spodbujam te k razmisleku, kaj točno je tisto, kar te skrbi v potencialnem intimnem odnosu s partnerjem? Torej, česa točno te je strah? Zavedam se, da je to zelo težko vprašanje, ampak mogoče te bo še bolj spodbudilo k razumevanju same sebe. Predstavljam si, da te strah pred intimni odnosi omejuje pri partnerskih odnosih, vendar je pomembno, da ta strah postopno poskušaš sama začeti premagovati. To lahko storiš tako, da postopoma začneš izpostavljati in razkrivati sebe drugi osebi. To lahko storiš na različne načine – fizično (npr. objemi, dotiki …) ali čustveno izražanje (izražanje tega, kar v določenih trenutkih čutiš, kaj razmišljaš, kaj te obremenjuje, česa te je strah). Na novo zgrajen intimen odnos s partnerjem ti bo lahko pomagal (vsaj malo) premagati tvoj strah.
Seveda je izpostavljanje in premagovanje svojega strahu zelo težko, zato je pomembno, da počneš stvari, ki so ti prijetne, in to postopoma. Premagovanje strahu pred intimnostjo je proces, ki zahteva čas in potrpežljivost. Če imaš občutek, da ti ne bo uspelo premagati svojega strahu pred intimnimi odnosi, je dobro, če se pogovoriš s strokovnjakom (psihologom ali psihoterapevtom), ki so primerno usposobljeni in ti bodo pomagali z različnimi primernimi pristopi.
Še zadnja stvar, ki si jo naslovila, je, da te skrbi, da je fant malo nižji od tebe. Razumem, zakaj je to tvoja skrb, ampak vseeno bi te rada spodbudila, da se v večji meri osredotočiš na osebnostne lastnosti, vrednote in vedenje tega fanta kot na njegov izgled oz. višino. Seveda je pomembno, da ti je fant simpatičen, vendar pogosto je druga oseba simpatična ravno zaradi svojih lastnosti;) Dobro je tudi, da sčasoma svoje občutke deliš s fantom. Vsa tvoja občutja in dvomi so pomembni, vseeno pa se odloči, kaj je zate najbolj pomembno v odnosu.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala. Če imaš še kakšno vprašanje, ti z veseljem odgovorim. Vesela bom tudi odgovorov na moja vprašanja, kar nama bo omogočilo, da se še bolj poglobiva v tvojo situacijo in jo bolje razumeva.
Želim ti veliko poguma pri pisanju sporočila fantu in pri sklepanju novega odnosa!
Srečno!
Lepo bodi
Lara Tušek, dipl. psih. (un)