Pozdravljeni,
Stara sem 16 in hodim v prvi letnik gimnazije. Moja najboljša prijateljica je pred dobrim mesecem dobila prvega fanta. Od kar sta supaj je ves čas zelo vesela, ampak me skrbita dve stari.
Moji najboljši prijateljici so kar naenkat začele hudo padati ocene. Ker se ne uči dovolj ali pa je predolgo na klicu s fantom in se začne učiti prepozno so njene ocenepadle iz 4 in 5 na 1 in 2. Želela sem ji pomagati tako, da sva naredili urnik njenega učenja, ki se ga je delno držala, ker si je vmes med učenjem še vedno pisala s fantom. Pogovrajala sem se tudi z njeno mami in se je strinjala z mano, da bi se morala učiti brez telefona. Kako naj ji pomagam, da bo lahko dvignila ocene in e bolj unčikovito učila?
Druga skrb, ki jo imam pa je to, da gresta prijateljica in njen fant ven na zmenek, se ne meni, ne njeni mami ne javi na telefon. Preden gresta ven se zmeraj zmeniva, da mi napiše, kako je. Ko sta šla nazadnje ven se mi ni javila več kot šest ur in mislila sem, da se mi po utrgalo. Ali sem preveč dramatična, ker me skrbi za najboljšo prijateljico?
Za vaš odgovor se že v naprej zahvaljujem.
Uredništvo
Maša Mesiček

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da si zaskrbljena zaradi svoje najboljše prijateljice, saj si opazila, da so se njene ocene močno poslabšale, odkar je dobila fanta. Poleg tega te skrbi, ker se ti ne oglasi, ko je s fantom na zmenku, čeprav sta se dogovorili, da bo to storila. Razumem, da te to lahko spravlja v stisko – najverjetneje te je strah, da se ji je kaj zgodilo, hkrati pa morda ob tem čutiš tudi jezo in razočaranje, ker se ne drži vajinih dogovorov.
Glede učenja si naredila že veliko, saj si ji ponudila pomoč in se o situaciji pogovorila z njeno mamo. Pomembno je vedeti, da mi lahko nadzorujemo samo svoje vedenje in odločitve, ne pa tudi ravnanja drugih. Čeprav si ji želela pomagati, je na njej, ali bo tvojo pomoč sprejela in vzela resno. Ne moreš je prisiliti, da se uči bolj zavzeto ali da se vedno drži vajinih dogovorov – to je nekaj, kar mora sama prepoznati kot pomembno. Včasih ljudje spremembe naredimo šele takrat, ko sami uvidimo, da jih potrebujemo. Namesto da ji daješ neposredne nasvete, jo lahko spodbudiš k razmisleku z vprašanji, kot so: Kako se trenutno počutiš glede svojih ocen? Si zadovoljna s tem, kako ti gre v šoli? Meniš, da bi lahko izboljšala svoj uspeh? Kaj misliš, da je glavni razlog, da so tvoje ocene padle? Zakaj ti je uspeh v šoli pomemben? Tako jo boš spodbudila k razmisleku, da sama prepozna, kaj je težava in kaj bi lahko naredila drugače.
Omenila si tudi, da te skrbi, ker se ti ne oglasi, ko gre ven s fantom. Povsem razumljivo je, da te skrbi, če več ur ne veš, kje je in ali je v redu. Preden pa se o tem pogovoriš z njo, bi te želela spodbuditi k razmisleku: Kako to, da sta se dogovorili, da se slišita, ko je z njim? Je to nekaj, kar sta počeli že prej, ali je ta dogovor prišel šele zdaj, ko je v zvezi? Mogoče temu fantu ne zaupaš dovolj? Imaš mogoče občutek, da zaradi njenega druženja s fantom nisi več tako vključena v njeno življenje? Poskusi odgovoriti na ta vprašanja, saj ti lahko pomagajo bolje razumeti, kaj te v resnici najbolj skrbi. Razmisli o tem in ji iskreno povej, kako se ob tem počutiš in zakaj ti je pomembno, da se drži vajinega dogovora.
Povsem normalno in razumljivo je, da te skrbi za svojo prijateljico – s tem pokažeš, kako zelo ti je pomembna. Hkrati pa je pomembno, da se zavedaš, da ne moreš namesto nje uravnotežiti njenega časa med šolo in fantom. To je nekaj, kar mora najti sama, ti pa ji lahko stojiš ob strani in jo opomniš, ko opaziš, da njene odločitve ne vodijo v pravo smer. Včasih potrebujemo prijatelja, ki nas opomni, ko začnemo zanemarjati pomembne stvari.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom vsaj malenkost pomagala.
Lepo bodi,
Maša Mesiček, dipl. psihologinja (un)
MC
MCvarko
Razumem te. Si zelo prijazna in želiš pomagati svoji prijateljici. Pomembno je da v gimnaziji posluša pri pouku in dela naloge, naj tudi sodeluje in ko pride domov naj si prebere zapiske in učbenik. Stem si bo zvišala ocene in bo še imela čas za tebe in njenega fanta.
lpMCvarko