Pozdravljeni
Pred nekaj tedni sem dodala fanta. Pošiljal mi je slike obraza. In po enem tednu mi je rekel naj se slikam gola,saj bo drugaće na spletna omrežja objavil moj username. To sem takoj povedala staršem. Kako se naj potolažim?
Hvala za odgovore
Uredništvo
Mija Repenšek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej bi ti rada povedala, da si zelo pogumna, ker si takoj povedala staršem. To je bil najboljši korak, ki si ga lahko naredila, in s tem si pokazala, kako močna in odgovorna si. Snapchat je namenjen (omejen) uporabnikom, ki so starejši od 13 let, ravno zato, da bi zaščitil mlade pred neprijetnimi stiki in situacijami, kot je bila tvoja.
Verjamem, da ti je zdaj težko in da te morda spremlja neprijeten občutek – mogoče si jezna nase, prestrašena ali žalostna. To je čisto normalno, saj se zavedaš, da je bilo dodajanje neznanca napaka. Ampak pomembno je, da veš, da si s tem, ko si se obrnila na starše, preprečila, da bi se stvar še bolj zapletla. To pomeni, da si že naredila ogromno za svojo varnost.
Najpomembnejše je, da veš, da si izključno sama (in s pomočjo staršev) odgovorna za svojo varnost na spletu. Žal se bodo tudi na spletu vedno našli ljudje, ki imajo slabe namene in zavarujemo se lahko le tako, da neznancem sami onemogočimo komunikacijo z nami.
Kako se potolažiti? To je res težko vprašanje :D. Včasih je način, da se pogovoriš –s staršem ali drugo osebo, ki ji zaupaš. Povej jim, kako se počutiš, in skupaj premislite, kako naprej. Morda ti bo pomagalo, če se opomniš, da si zdaj bogatejša za pomembno izkušnjo. Veš, da neznanih ljudi ni pametno dodajati med "prijatelje", in da nobena situacija na spletu ni vredna žrtvovanja lastnega miru in varnosti.
Razumem, da te je situacija zelo vznemirila, ampak iz tega se lahko tudi nekaj naučiš. Tudi če kdo deli tvoj username, te lahko na zasebnem profilu kontaktirajo samo tisti, ki jim to sama dovoliš. Predlagam, da skupaj z odraslo osebo, ki ji zaupaš, preverita nastavitve na aplikaciji, da boš čim bolj zaščitena, kar je lahko zate prav tako del tolažbe.
Upam, da neprijetnosti hitro minejo!
Mija Repenšek, mag. zakonskih in družinskih študij, psihoterapevtka stažistka