hej,
moja prijateljica je od ponedeljka skupaj z enim fantom leto starejšim. od kar sta skupaj do tega fanta čutim nekaj druače. v petek sta se objela kar sem jaz zrihatala vse in na avobususu sta skupaj sedela. zdaj mi je nekaj drugače ker do njega nisem čutila tah čustev ki jih neznam opisati.
nevem kaj naj
prosim na hiter odgovor
Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Živjo!
Če te prav razumem, si začutila določene občutke oziroma čustva do fanta, ki je v razmerju s tvojo dobro prijateljico.
V odnosih in čustvih velja, da ljubezen in privlačnost ne sledita vedno logiki ali pravilom. Včasih se zgodi, da se čustva pojavijo nepričakovano, šele v trenutku, ko se okoliščine spremenijo (na primer, ko nekdo postane čustveno ali dejansko manj dosegljiv). To ne pomeni, da so ta čustva napačna ali da govorijo kaj slabega o osebi, ki jih doživlja, temveč da so čustva pogosto odziv na situacijo, ne le na posameznika. Pomembno je poudariti tudi, da je doživljanje čustev nekaj drugega kot ravnanje po njih. Čustva se lahko pojavijo brez naše odločitve, medtem ko imamo nad svojim vedenjem več vpliva.
Mogoče je smiselno, da se najprej vprašaš, iz česa ti občutki izvirajo? Ali gre res za čustva do tega fanta kot osebe, ali pa je mogoče v ozadju občutek, da tvoj odnos s prijateljico (ker je v razmerju) ostaja v ozadju, je izključen ali manj pomemben. Tudi takšni občutki so lahko pogosti, še posebej v obdobjih, ko se odnosi v prijateljskem krogu spreminjajo.
Svetujem ti, da se o tej situaciji najprej mogoče pogovoriš z nekom, ki mu zaupaš (s kakšnim drugim prijateljem/prijateljico, šolskim svetovalcem, starši - katerokoli zaupno osebo). Ko misli in občutke izrečemo na glas, jih včasih tudi sami jasneje slišimo. Prav skozi pogovor se lahko začne oblikovati boljše razumevanje situacije in postopoma tudi odgovor, kaj je v danem trenutku najbolj smiselno zate.
Hvala, da si svoje občutke delila! To je pomemben korak.
Če potrebuješ še kakšen nasvet, se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas!
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja