Zdravo,
s fantom, s katerim sva skupaj že 1 leto se večkrat skregava zaradi istih stvari. Vedno se potem počutim slabo, hočem si kaj naredit, ker mi je prehudo. Mate kakšen nasvet?
Hvala
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
konflikti med partnerjema so normalen del vsakega partnerskega odnosa, prav tako neprijetna čustva med partnerjema, kot so na primer jeza, zamera, razočaranje, žalost, ... Pomembno je, da se te konflikte naučimo bolje obvladati, saj z reševanjem konflitkov prispevamo tudi k razvoju samega odnosa.
Zapisala si, da se večkrat kregata zaradi istih stvari. Ali po tem, ko se umirita, o tem tudi govorita? Ko smo jezni, razočarani, hitro izrečemo stvari, ki jih v resnici ne mislimo, zato se je koristno o sporu pogovoriti takrat, ko se že nekoliko umirimo in več nismo pod vplivom teh čustev. Pomembno je, da partnerju izrazimo svoje želje in pričakovanja. V odnosih sklepamo kompromise in se prilagajamo, pri čemer je vsekakor potrebna dobra komunikacija med partnerjema.
Praviš tudi, da se po vsakem konfliktu počutiš tako grozno, da celo razmišljaš, da bi si kaj naredila. Sprašuješ se, kako si lahko pomagaš, da te čustva ne preplavijo in ohromijo. Opazuj svoje misli. Ko smo v takem tesnobnem stanju, se dostikrat poslužujemo raznih miselnih napak, npr. katastrofiziramo – mislimo le na najhujše in stvari vidimo dosti bolj temačne kot so v resnici. Opazuj, o čem razmišljaš in izzivaj svoje misli. So realne? Najdeš kake dokaze proti njim? Ali so tvoji odzivi ustrezni? Razmisli tudi, kako se lahko naslednjič, v situaciji ko pride do spora, odzoveš drugače, morda na bolj umirjen način in poskusita razrešiti nesoglasje kar na mestu. Pomagaš si lahko tudi s tehnikami sproščanja (npr. tehnika globokega dihanja, tehnika postopnega mišičnega sproščanja), čuječnostjo ali tehnikami preusmerjanja misli.
Želela bi si vedeti kaj več o vajinem spoprijemanju s konflikti. Kaj so te stvari, zaradi katerih se večkrat skregata? Na kak način se na to odzoveta in kako poskusita situacijo rešiti?
Želim ti prijeten konec tedna,
Amadeja Jurič, mag. psihologije