Živijo! Imam težavo in nevem kako bi jo rešila
Stara sem 17 let in sem končala 3 letnik gimnazije. Imam fanta s katerim sva pravkar imela 1 leto. Je moj prvi resni fant in ga imam zelo rada. Predstavila sem ga že svoji družini( on tudi svoji) in imela z njim prvi spolni odnos(oboje mi je zelo veliko pomenilo oz mi ni bilo vseeno).
Sem zelo ekstravertna oseba oz zelo rada sem v družbi ljudi in hodim ven(tudi on je takšen).Imam pa prijateljice od katerih so vse razen dveh samske in tudi z njimi rade hodimo ven. Letos so 4 od teh prijateljic šle same na morje kjer so šle v klub in uživale poletje. Dve so zelo take da rade bluzijo po domače oz "gredo iz fanta na fanta". To mene vsekakor ne moti saj je njihovo življenje in če jim je to vseč naj delajo to, samo mene naj pustijo ker imam fanta in vem kje so moje prioritete. Druge dve pa niso take, pač uživajo pozornst fantov samo to je pa to ampak sevda če so samske zakaj pa ne. Ena od njih nas je vprašala (mene in moje 2 boljše prijateljice , ena od teh ima fanta) če bi šle naslednje leto z njimi. Seveda sem bila za, saj če bi šle z mano še te boljše prijateljice oz te ki so omenjene v oklepaju bi mi bilo super saj jim zaupam, imele bi se dobro saj bi bila takšna glasba ki jo mi poslušamo in vem da če bi šle v klube bi skrbele ena za drugo saj so zelo pametne, odgovorne in vejo kaj vse se lahko zgodi v klubu.
Ko sem povedla fantu da bi šle z njimi na morje je čisto znorel. Začel je govoriti da nemorem iti z njimi saj bojo one bluzle z tipi, lahko da bi tudi mene prepričale v to ali pa bi se vse napile in bogve kaj vse bilo tam. Rekla sem mu da razumem da ga skrbi samo jaz vem da ga nikoli nebi varala saj mi je to res butasto in ga imam zelo rada in čeprav so one samske jaz vem da imam fanta in bi tudi vsakemu rekla da ga imam če bi kaj želel.Ni moja krivda da jih je pač večina samskih od njih. Poleg tega mi je varanje res glupo in jaz tega nikoli nebi naredila. Ko sem šla kdaj sama z prijateljicmi ven so že kakšni fanti hodili do mene in me spraševali za snep samo sem vedno rekla da imam fanta in mu to tudi povedala saj nič ne skrivam pred njim, ker spet ga imam rada. Rekla sem mu da naj mi samo zaupa saj če bi on želel iti z prijatelji na morje bi mu dovolila saj vem da me nikoli nebi varal. Pa tudi nerazumem zakaj je beseda "klub" tako na slabem imenu? zakaj če greš v klub si avtomatssko cipa ki vara? Kaj se je  zgodilo samo z uživanjem v dobri glasbi in da se imaš dobro s prijateljicami? Poleg tega bom pa 18, torej odrasla oseba ki zna poskrbeti sama zase in tudi končala z maturo, seveda da bi šla rada malo uživat z svojimi prijateljicami na morje.Zelo sva se skregala in je rekel če bom šla da me bo pustil. To me je zelo prizadelo saj, kako lahko na podlagi enega tedna prekineš čisto vse? Koda da mu nebo najina zveza pomenila nic takrat če bi šla. Rekla sem mu da nebom šla, samo zato da bo mir. Samo sem še zmeraj zelo prizadeta in žalostna saj mi ne zaupa. Pravi tudi da zaupa meni, samo ne drugim fantom. Mislim da je ta njegova nezaupljivost iz tega, ker je imel pred 2 leti punco ki ga je prevarala. Pravi da ni temu tako, samo jaz mislim da je to razlog.Samo zakaj potem tudi zgleda da mene meče v isti koš. Vedno mu dokažem da mi lahko zaupa in da mu vse povem kaj se zgodi in še vedno mi nebi zaupal. Razumem ga popolno.  Vem da bi ga skrbelo za mene, samo nemore mi pa prepovedovat neke stvari. Saj bom odrasla oseba in kaj je narobe če se želim imeti dobro s svojimi prijateljicami.
On misli da sva rešila zadevo samo jaz je nisem. To se mi zdi glupo da mi ne dovoli koda da je moja mami. Sedaj nevem kaj naj naredim. Ok vem da je še do tega več kot 1 leto, da je še matura in tudi šola. Samo neda mi mira saj bom enkrat morala spet ta pogovor načet, če ne sedaj pa drugo leto ko bomo želele iti. Strah me je. Nočem ga izgubiti saj mi pomeni veliko, samo nočem se mu pa pustit kontrolirat saj je moje živlejnje, mlada sem, rada bi čim več doživela in se samo imela dobro s svojimi najboljšimi prijateljicami. Je to res preveč kaj zahtevam? Ali je njegovo mnenje narobno ali pravilno?
Hvala za odgovor
• Ar
Arči
Vprašuješ ali zahtevaš preveč, zanima te ali ima fant prav ali ti.
Za uspešen partnerski odnos sta potrebna dva. Pomembni so kompromisi, gre za ravnovesje med dajati in sprejemati. Zelo pomembno je, da se dogovoriš kako bosta živela, torej kompromis. Narobe je, če prevlada vizija enega, kar bi kot razumem, rada ti dosegla. Tudi s pomočjo tega foruma, ki bi naj potrdil tvoj prav. Namreč, da se želiš imeti dobro s svojimi prijateljicami, pa karakoli že to pomeni. Praviš, da bi rada čim več doživela, misliš, da je to kar bi rada, edini način?
Sicer pa, ni enostavnega odgovora. Vsako razmerje je drugačno, zato dobro premisli kako se boš odločila. In to je odgovor na tvoji vprašanji.
• Uredništvo
Ida Vraničar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najlepša hvala, da si se oglasila in z mano tako odkrito delila svoje občutke, dvome.  To se mi zdi pogumno, iskreno, predvsem pa sem opazila, da razmišljaš zelo globoko.
Iz tvojega zapisa sem razbrala, da imaš jasno postavljene vrednote in jih jemlješ resno. Opisuješ, da si v zvezi, kjer si veliko vložila (odprla si se, predstavila fanta družini, bila iskrena, zvesta). Pišeš tudi, da si zelo družabna, da imaš prijateljice, za katere želiš, da so del tvojega življenja. To so pomembni deli tebe. Se kdaj vprašaš, koliko prostora ima v vajinem odnosu tvoja osebnost – tvoj način življenja, tvoja potreba po druženju, svobodi in izkušnjah? In koliko si tega želiš imeti? Ali čutiš, da si v tej zvezi lahko polna ti? Se ob fantu počutiš varno, spoštovano, slišano?
Ko si fantu zaupala željo, da bi šla s prijateljicami naslednje leto na morje, si naletela na ultimat. In ta te je prizadel. To je res nekaj, kar ni lahko sprejeti. V odnosu, ki temelji na zaupanju, naj bi bil prostor za pogovor, ne pogojevanje. Predstavljam si, da ti ni lahko in se verjetno počutiš razočarano, zmedeno, žalostno. Tvoja odločitev, da si rekla, da ne boš šla, »da bo mir«, pa te je pustila z grenkobo. Razbrala sem, da si verjetno pripravljena potrpeti, da bi obdržala odnos – a tudi, da ob tem izgubiš del sebe. Se mogoče v ozadju skriva tudi strah, da bi, če bi vztrajala pri svoji želji, že zdaj prišlo do konca vajine zveze?
Zdi se, da te ta zadeva še vedno bremeni – kar je razumljivo. Včasih lahko navzven rečemo, da je nekaj rešeno, znotraj sebe pa tega ne čutimo. In če drugi ne vedo, kaj vse še nosimo v sebi, si lahko mislijo, da je stvar zaključena. Tvoj fant tega ne more vedeti, če mu tega ne poveš. V odnosu je pomembno, da se ne delamo, da je nekaj rešeno, če ni – ker se potem stvari le nalagajo. Bi ti bilo v pomoč, če bi mu to tudi povedala – da zate tema še ni zaprta?
Zapisala si tudi, da razumeš, zakaj ga skrbi – ker je bil v preteklosti prevaran. To kaže, da si zelo zrela in ga podpiraš. To je lepo, a vseeno moraš postaviti mejo. Čeprav ima pravico do svojih strahov, ni prav, da jih rešuje tako, da tebe omejuje. Zaupanje ni nekaj, kar si »prislužimo«, ampak ga gradimo z obojestranskim spoštovanjem. Kje je zate meja med tem, da mu stojiš ob strani in tem, da začneš izgubljati svojo svobodo zaradi njegovega strahu? Kako bi si želela, da tvoj fant ravna s tabo, ko ga skrbi – te posluša, ti zaupa, ti postavi vprašanja … ali ti nekaj prepove?
Zdi se mi, da si že večkrat pokazala, da si vredna zaupanja. Na primer, ko si svojemu fantu iskreno povedala, če je kdo pristopil do tebe; ali, ko si že sama postavila drugim fantom meje in se jih držala tudi sama (da si jih zavrnila in razložila, da si zasedena). Videti je, da trdno stojiš za svojimi vrednotami, a imaš vseeno občutek, da za tvojega fanta to ni dovolj. V zdravem odnosu je pomembno, da ima vsak prostor za svoje življenje. Lahko partnerja skrbi, kar je človeško. Ampak ni okej, če ti zaradi te skrbi začne prepovedovati, pogojevati ali ustvarjati občutek krivde. Tega si nihče ne zasluži, še posebej ne, če jasno pokaže, da je zanesljiv in spoštljiv partner.
Če zdaj razmišljaš, kako naprej, bi ti morda bilo v oporo, da mu ob pravem trenutku poveš, da zate zadeva še ni zaključena. Lahko začneta s preprostim pogovorom – ne o tem, ali greš ali ne, ampak o tem, kako si se ob vsem skupaj počutila.  Morda se boš tudi lažje pripravila na naslednji pogovor, če si zdaj vzameš čas in razmisliš: Kaj si v resnici želiš sporočiti? Kaj potrebuješ, da boš čutila, da si slišana – in da lahko ostaneš zvesta tudi sebi?
Lahko mu poveš, da ga razumeš. Ampak tudi, da potrebuješ, da on sliši tebe, tvoje občutke, vrednote. Tvojo željo, da si želiš ob sebi nekoga, ki ti zaupa tudi takrat, ko nisi ves čas z njim. Sama lahko razmisliš, kaj je zate pogoj, da lahko greš na takšno potovanje z mirno vestjo in kako bi ti pomagal občutek, da fant zaupa vate. Izraziš mu lahko, kaj ti potrebuješ, da se ob njegovih skrbeh ne počutiš krivo, da ne delaš nič slabega. Njega pa lahko vprašaš, kaj on potrebuje, da bi ti zaupal v takšni situaciji? Npr., ali bi bilo dovolj, če ve, s kom si, če se oglašaš, če se dogovorita, kako ostajata v stiku?
Morda bosta s časom skupaj ugotovila, kako lahko gradita zaupanje: z več pogovora, z iskrenostjo, z vprašanji kot sem jih zapisala zgoraj.
Tvoje potrebe niso preveč in od tebe se ne bi smelo pričakovati, da boš izbirala – prijateljice ali fanta. Pomembno je, da skupaj najdeta način, kako lahko oboje deluje hkrati.
Upam, da najdeta skupno rešitev. Če boš pa želela, sem tukaj, da skupaj še raziščeva, kako se lahko v odnosu postaviš zase in kljub temu ohraniš odnos.
Lepo bodi
Ida Vraničar, dipl. psihologinja (UN)
• Ar
Arči
Gospa Ida, strinjam se z vašim odgovorom Češnjici, saj v odgovoru najdem kar nekaj skupnih točk z mojim razmišljamjem.
Bi pa, če dovolite  v tej zvezi zaprosil za vaše mnenje.Tako, teoretično razmišljam. Punca bi rada šla s prijateljicami na morje zaradi zabave. To je seveda njena pravica, jaz osebno pa ji v celoti zaupam.
Se pa vprašam nekaj drugega. Ali sem res dejansko takšen štor, da se punca nikakor ne more zabavati v moji družbi in išče družbo prijateljic in verjetno bežnih znancev, ki jih bo spoznala na morju. Takšno dejansko stanje pa me malo bega, povzroči mi nelagodje in odrinjenost. Upravičeno se vprašam kaj pa je potem tisto, kar punco drži ob meni. Služba, denar, znanstva ali kaj drugega. Da se ob meni ni v stanju zabavati je dejstvo. Zabava med partnerji pa je velik del dobrega odnosa.
Saj gre zgolj za teoretično razmišljanje, me pa vsekakor zanima kaj menite o tem. Gospa Ida hvala in s prijaznimi pozdravi.
• Uredništvo
Ida Vraničar
Odgovor svetovalke:
Živjo Arči,
najlepša hvala za tvoj odziv. Zapisal si, da gre za teoretično razmišljanje – a hkrati tako iskreno in doživeto pišeš o tem, kaj se zgodi, ko tvoja punca želi na morje, da sem malo zmedena. Ali je to tvoj razmislek na splošno in si se postavil v vlogo fanta Češnjice, ali govoriš o sebi osebno? Če sem kaj narobe razumela, mi prosim povej.
Sicer pa, če razmišljava le teoretično, si zapisal, da punci zaupaš, a da te vseeno begajo občutki nelagodja – sploh ob misli, da bi se lahko bolj sproščeno in veselo zabavala v družbi drugih kot v tvoji bližini. Zdi se mi zelo pomembno, da si odprl odprt pogovor o tem . Ker mnogi v odnosih to doživljajo (da nismo dovolj zanimivi, sproščeni ali “zabavni”, kot si to želimo biti za partnerja), pa si ne upajo povedati na glas.
Mogoče ni vprašanje, ali si 'manj', ampak kaj je zabava za vsakega od vaju, kaj vsak od vaju razume kot povezanost in prostor zate. Morda ta zato vprašam nazaj: Kaj je tisto, kar tvojo partnerko drži ob tebi? Ali verjameš, da je skupna zabava res edina oblika bližine? Kaj tebi daje občutek bližine v odnosu? Kako izgleda vajin skupni časa, ko se povežeta? Oziroma, katere stvari pa v tvojem odnosu že zdaj dajejo občutek povezanosti, spoštovanja, varnosti? Kaj pravi tvoja punca – kaj ona ceni, kaj ji to pomeni? Včasih ljudje ne iščejo zabave drugje zato, ker jim je doma slabo – ampak ker želijo izkusiti nekaj drugega, razširiti meje, zamenjati okolje, nameniti svoj čas tudi drugim. To še ne pomeni, da si ti zanje manj pomemben.
Lepo se mi zdi, da poudariš, da ji zaupaš. Včasih pa kljub zaupanju ostanejo skrbi – ne nujno zaradi druge osebe, ampak zaradi naših notranjih dvomov ali preteklih izkušenj. A si že razmišljal, od kod v resnici prihaja to tvoje nelagodje – gre bolj za strah pred izgubo, primerjanje z drugimi, ali občutek, da se sam v odnosu morda ne počutiš več tako živahno, kot si si želel?
Zdi se mi pomembno, da si sploh postavil ta vprašanja. Odprt pogovor o njih s partnerko lahko prinese še več bližine. Če boš želel še kaj podeliti, pa sem tukaj. Včasih ravno take misli pomagajo nam in tudi drugim, da boljše razumejo/-mo, kaj se jim/nam dogaja.
Lepo te pozdravljam,
Ida Vraničar, dipl. psihologinja (UN)
• Ar
Arči
Spoštovana gospa Ida,
z zanimanjem sem prebral vaš odgovor. Ne samo enkrat.  In ker ste mi predlagali, da se ponovno oglasim sem se odločil, da  dodatno pojasnim napisano.
Pa od začetka. Bo držalo, ko upravičeno omenjate, da vas bega ali gre dejansko za teoretično razmišljanje.  Drži tudi, da pišem iskreno, morda tudi doživeto. Lahko bi rekel, da da sem pri pisanju razmišljal bolj na splošno, nikakor pa ni bil moj namen igrati odvetnika Češnjičinega fanta. Tudi sebe osebno nisem imel v mislih. Daleč od tega, v začetku sploh nisem nameraval pisati,  potem pa sem se spomnil dejanskega primera, ki mi je ostal globoko v spominu. Pred leti sem bil pripravnik na sodišču in kot tak sem smel biti prisoten na obravnavah. Šlo je za razvezo zakonske zveze zakoncev s tremi otroci. Gospa  je namreč na proslavi svojega 40. rojstnega dne sporočila, da bo začela v naprej živeti malo drugače. In tudi je. S prijateljicami je skoraj vsak vikend preživela na zabavah, ki so trajale do zgodnjih jutranjih ur. Potem pa je nedeljo prespala. Njen mož je to nekaj časa toleriral in ker se nikakor z ženo  ni mogel dogovoriti, da tako ne gre, da obstaja tudi on in otroci, je pač vložil tožbo za razvezo zakonske zveze.
Ko sem pisal sem imel v mislih, da je vendarle pogovor to kar je potrebno, da partnerska zveza deluje. Tudi o tem, kdaj, kje in kako se naj partner zabava. Saj veste, da je kompromis mediana, neka srednja vrednost, da uporabim izraz iz matematike. Nikoli ni nič čisto po moje in nikoli ni nič čisto po njeno. In tu sem dobil občutek, da Češnjica krši to pravilo.
Med drugim ste me vprašali kaj je tisto, kar partnerko drži ob meni. Ni enostaven odgovor, vendar, kot mi je povedala sva skupaj zato, da čim več stvari lahko počneva skupaj. In ni razloga, da bi podvomil v njen odgovor. Pri partnerstvu pa je zagotovo pomembno, da razumeta potrebe drug drugega, ki so seveda velikokrat različne. Seveda pa se s prav vsem ne moremo strinjati.
Pa mogoče še beseda ali dve o zabavah. Da se spustim na osebni nivo. Nikoli mi še moja partnerka ni omenila, da bi šla s prijateljicami na morje ali kam drugam. Pa bi mi, zagotovo, če bi si to želela. Pa si očitno tega ne želi. Zato doslej še nikoli nisem bil v položaju, da bi, v najinem odnosu, sploh razmišljal o tem. To pa pomeni, glede na vaše mnenje, da namreč ni nujno, da ljudje  ne iščejo zabave drugje zato, ker jim je doma slabo – ampak ker želijo izkusiti nekaj drugega, razširiti meje, zamenjati okolje, nameniti svoj čas tudi drugim. Očitno si moja partnerka ne želi izkusiti nekaj drugega. Da pa namenja čas tudi drugim je pohvalno, dela kot prostovoljka v humanitarne namene. Tako, da se v celoti pridržujem vašem mnenju, da zanjo verjetno nisem manj ali nepomemben.
Torej ni  nobene osnove za skrb, v tem delu sem resnično razvijal zgolj teorijo. Torej ne gre za moje nelagodje, strah pred izgubo ali, da se v odnosu ne počutim tako kot bi si želel.
Pa ni samo pogovor in kompromisi, za uspešno zvezo je pomembno, da sta si partnerja  tudi značajsko blizu. Mislim, da je med nama tudi ta pogoj izpolnjen.
Pa da zaključim, napisanega je tako že preveč. Gospa Ida, vesel sem, da sva izmenjala nekaj mnenj, vesel sem vašega povabila, da se v morebitni stiski obrnem na vas. Iskrena hvala. Ja, pa še nekaj, upam, da se nekoč, nekega dne osebno srečava in da ob kakšni kavi ali čaju, nadaljujeva najin razgovor.