Kako prekiniti zvezo? Kako ne izgubiti vse skupne prijatelje? Kdaj veš da je konec? Ali lahko spremenis cloveka? Ali lahko na navelicanost vpliva korona?
S fantom sma skupaj 4 leta, ampak se mi zdi, da zadnje leto ni več iskric. Ker pa zakljucujema fakulteto me skrbi da bom ostala sama. Vem da je to slab razlog zakaj ostajat v zvezi. Prav tako se na tak nacin izogibam opazkam, ki bi jih dobila od sorodnikov. "Zakaj pa si zdej sama ipd". Ne cutim svobode v razmerju. Mislim so tudi lepi trenutki ampak vec je neprijetnih. Za piko na i sva se preselila se skupaj v stanovanje. Tako da zdaj za res ne morem kar it. Niti si ne predstavljam samskega zivljenja ampak tut prihodnosti z njim ne. Ker sma zelo razlicna. Me pa skrbi da bom izgibila vse prijatelje ce se razideva. O tem sem zacela razmisljati,ker veckrat opazim da zelim da gre in da nisva skupaj. Ker se mi ne da prenasat njegovega tezenja. Ampak potem je spet vse uredu in krog gre naprej. Ker se nisem bila prej v zvezi slednjo tezko primerjam s cimerkoli in dolocim kaj je zares slabo. Vedno sem misla da bo moj prvi fant vecni fant... ampak ne vem kako biti z nekom takim celo zivljenje. Vcasih se sprasujem ce je za vse samo kriva korona, da sma prevec skupaj.
Hvala za pomoc -
Ar
Arči
Napisal bom svoj, laični pogled na to, kar si napisala. Svetovalec pa bo napisal strokovno mnenje, ti pa se bo morala odločiti sama.
Najprej ne razumem zakaj misliš, da boš ostala sama, ko boš zaključila fakulteto. Zaposlila se boš, prišla v novo okolje, srečala nove bolj ali manj zanimive sodelavce, nikakor pa ne vidim, da bi ostala sama. Vse bo samo nov izziv, tudi za sklepanje bolj ali manj tesnih prijateljstev ali zvez.
Tudi opazke sorodnikov te naj ne motijo. Pravzaprav jih prav nič ne briga tvoje življenje. Če si se odločila, da boš nekaj časa sama, boš pač sama. Kaj to briga sorodnike. Naj se posvetijo svojim problemom in naj rešujejo svoje skrbi, ti boš svoje probleme reševala že sama. Brez njihovih opazk in čudnih nasvetov.
Tudi to, da sta se preselila v skupno stanovanje ne more in ne sme biti vzrok, da vztrajaš pri nečem kar ti ni prijetno, ti ni všeč.
Zakaj misliš, da boš izgubila vse prijatelje, če se s fantom razideta? Prijatelj je prijatelj in prijateljstvo ni vezano na neko zvezo. To je oseba na katero lahko računaš, ko si v stiski. Če pa nekdo noče biti več tvoj prijatelj, ker si se s fantom razšla je tako bolje, da takšnega prijatelja sploh nimaš. Cicero je davno nekoč dejal: Verus Amicus est Tamquam alter idem (pravi prijatelj je kot drugi jaz).
Pa tudi tvoje razmišljanje v smeri, eden za vse življenje, je, brez zamere, malo zastarelo.
Na koncu pa mislim, da Corona z vsem skupaj nima nobene zveze, razen, da je morda zadevo samo pospešila. Odrasla si postala, drugače razmišljaš in drugačno življenje si želiš kot si ga želela pred leti.
Stopi na novo pot, prepričan sem, da ti bo uspelo. Vso srečo ti želim in misli predvsem nase in ne na druge, še manj pa kaj bodo ti rekli.
Uredništvo
Živa Goter

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Anonimka.
Naj za začetku na kratko povzamem napisano – sprašuješ se kako prekiniti zvezo s fantom, s katerim sta skupaj že 4 leta. V razmerju se ne čutiš več svobodno. Razmišljaš o dejavnikih, ki bi lahko vplivali na tvoje občutke, prav tako pa se sprašuješ o posledicah možnega razhoda.
V času mladostništva in študentskih let se srečujemo z mnogimi izzivi, spoznavamo nove ljudi in kar je zelo pomembno, naučimo se odgovornosti ter odrastemo. S tem se spremeni naš pogled na svet, odnosi pa postanejo zrelejši. Zapisala si, da se v partnerskem razmerju ne počutiš več tako kot na začetku, da s partnerjem postajata vedno bolj različna in, da si ne predstavljaš prihodnosti z njim. Temelj dobrega partnerskega odnosa je zaupanje, varnost, pa tudi, da se počutimo dobro, se zabavamo in počnemo stvari, ki nas veselijo. Pomembno je, da zveza ni razlog za prenehanje omenjenih aktivnosti.
Popolnoma je normalo, da imamo v zvezi vzpone in padce. V primeru, da meniš, da imata s partnerjem v zvezi težave, ki se jih da razrešiti, bi ti svetovala odkrit pogovor. Zaupajta si stvari, ki vaju motijo in ovirajo ter jih skušajta razrešiti. Kako veš, da je zveze konec, je bilo eno izmed tvojih vprašanj. Smiselno je razmisliti ali je to partner s katerim se vidimo v prihodnosti, nam prinaša srečo, varnost in zadovoljstvo? Lahko si narediš seznam stvari, ki bi si jih zase želela in preveriš ali ti jih ta zveza lahko nudi. Čisto ok je, če ugotovimo, da smo se z določeno osebo oddaljili. Na tem mestu se lahko pravzaprav pohvališ, saj si to uspela prepoznati in se trudiš ugotoviti kaj si želiš. Sebe postaviti na prvo mesto. Si mlada in prepričana sem, da imaš ogromno lastnosti, ki te bogatijo. Prav tako sem prepričana, da imaš veliko ciljev, ki jih želiš doseči. Partner mora biti tisti, ki te pri tem spodbuja. Je trenutni partner ta, ki ti to nudi?
Glede na to, da smo v času epidemije bili precej omejeni z aktivnostmi bi lahko bil to razlog, da smo v zvezi bili postavljeni pred določene izzive, vendar je pomembno, da si kljub temu znamo zapolniti prosti čas, pri tem pa potrebujemo le nekaj domišljije. Vsi smo bili postavljeni pred preizkušnjo in mnogi so glede trenutnih razmer še vedno precej napeti. V zvezah so bili posledično bolj pogosti prepiri, vendar je smiselno, da se na trenutno situacijo naučimo gledati iz druge perspektive – takšne izkušnje nas otrdijo.
Omenila si, da te skrbi, da bi v primeru razhoda izgubila vse prijatelje. Po razhodu para, s katerim imata skupne prijatelje, je vedno dilema, na katero stran se sedaj postaviti. Prepričana sem, da bodo tisti pravi prijatelji ohranili stik s tabo in ti stali ob strani ne glede na vse. Kar se tiče opazk s strani sorodnikov, nekaj jih verjetno bo. Vendar se na njih lahko pripraviš, jih ne jemlješ osebno ali pa imaš morda za odgovor pripravljeno kakšno šalo. Bodi samozavestna in povej, da je bila to tvoja odločitev. Nikomur pa nisi dolžna objasnjevati svoje odločitve ali razglabljati so svojih občutkih, če tega ne želiš. Pomembno je, da se odločiš tako, da bo zate najbolje.
Naj se dotaknem še stanovanjske dileme. Zapisala si, da sta se s partnerjem preselila v skupno stanovanje. Zagotovo je to en izmed pomembnih korakov in hkrati velika preizkušnja. Ko s partnerjem zaživimo skupaj, ga res dobro spoznamo in vidimo kako z njim funkcioniramo. Naj te to ne ovira pri tvoji odločitvi. To, da sta se preselila skupaj ne sme biti razlog, da v zvezi ostajaš. Tudi, če se odločiš za razhod bo možnosti veliko. Lahko si poiščeš sobo s cimri, tako boš začetno osamljenost lažje prebrodila. Lahko se vrneš za kratek čas spet domov. Ali pa se popolnoma osamosvojiš in poskusiš novo poglavje samostojno. Zagotovo pa je pred tabo ogromno lepih stvari in novih izzivov. Na novi poti boš spoznala tudi veliko novih ljudi zato ne skrbi, da boš sama. Še enkrat – pomembno je, da v življenju sebe daješ na prvo mesto in se na podlagi tega tudi odločaš. Pogumno stopaj na svoji poti, verjamem vate!
Naj se ti za konec zahvalim, da si potrpežljivo počakala na odgovor. Upam, da sem ti vsaj malce pomagala. Če te še kaj zanima pa nam kar piši.
Želim ti vse dobro,
Živa Goter, mag. psihologijeCitiraj