Dober dan, znašla sem se v zaskrbljujoči situaciji zame in ne vem kam naj se obrnem, komu naj ugodim in tako naprej, torej da začnem...
Spoznala sem fanta na Snapchatu, on je star 16, jaz 14, spoznala sem ga pa par mesecev nazaj. Na kratko bom povedala da ne izpadem preveč naivna, enostavno všeč mi je in imam občutek da tudi jaz njemu brez pretiravanja kar je tudi on sam meni večkrat povedal. Vsak dan imava več urne videoklice, si piševa....Živi kakšno uro stran od mene, ampak vsake toliko prihajajo z družino v moj kraj in grejo po nakupih itd. Kakšen mesec nazaj sva prišla na idejo da bi se oba želela videti v živo. On je svojim povedal zame, bili so veseli da se je ujel z neko punco in še danes vedno vprašajo zame kako sem itd. V glavnem so me res lepo sprejeli glede na okoliščine in so dovolili da bi se vidla v živo. Takoj me je pritegnilo to, da ga ni sram povedati za "punco"  doma ker meni ni to kar tako.
Ko sem jaz svojim povedala doma itak takoj rdeči alarm, vse narobe itak strah kdo, kdaj, zakaj, kako, seveda razumem. Kakšen teden ali dva za tem pa pac povem za ta dan ko bi se midva videla in da prosim da me peljejo tja ane in je bilo najprej itak ne, kasneje da lahko, veselila sem se potem cel teden in potem dan pred tem srečanjem spet ne. Isreno nisem spala 2 tedna zaradi tega stresa in strahu da ga bom izgubila zaradi staršev. Da nadaljujem, to srečanje se potem ni zgodilo. Rekla sta mi da sem premlada, in da naj počakam do srednje šole in da je on čisto predaleč ampak da naj poskusim to zavlečt in ohraniti stike z njim in kao da bo to preizkus zanj če je res tapravi da bo počakal. Ta moj fant in jaz sva bila oba seveda razočarana in on je trdil da bo počakal kolikor bo treba kao tudi kakšno leto če bo treba. Nisem mu omenila koliko časa vendar me je vsak dan bolj strah da bo obupal, čeprav vem da je borec, fizično in psihično.
Na ta dan, preden bi se midva mogla dobit, mi je na videoklicu predstavil svojo mamo, morem priznat da sva se kar dobro poštakali haha in sem pač res vesela ker to da te fant iz snapchata predstavi svojim staršem, ne doživiš ravno vsak dan.
Danes, kak mesec po tem jokanju in vsemu, sva še vedno "skupaj". Še kar vsakodnevni videoklici in dopisovanja kar je super. Vsake toliko me malo "špikne" kao kdaj se bova kaj dobila pa da bi on pač res ful rad in ne moram skrivat, da me je vsak dan bolj strah da bo obupal nad mano. In mi je res hudo,ker vem da je na eni strani on in njegovi starši ki pristajajo na to, na drugi strani moji starši ki niso ravno ok s tem.
Še nikoli se nisem z nikomer tako ujela, zato me je še bolj strah tega in ni mi vseeno.
Zanima me kaj bi vi naredili na mojem mestu. Ali naj obupam nad vsem ali poskušam do konca zavlečevat z njim?
Prosim pomagajte, res ga nočem zgubit....Vem da se sliši vse skupaj zelo naivno ampak jaz enostavno vem da je iskren z mano.
• Bo
Bond007
Pozor, samo občutek imaš, da je iskren s tabo. Dokler nimaš še dovolj izkušenj s fanti, je dolžnost tvojih staršev, da te zavarujejo pred slabimi situacijami.
To, da te je predstavil svojim staršem, je vse zelo lepo. Fant deluje skoraj odraslo in spoštljivo, vendar pravi ljubezni se nikamor ne mudi, sploh v tvojih letih. Tvoja zanesljiva in zaupanja vredna obramba/zaščita sta tvoja starša; če bi rada nadaljevala z vajino zvezo, komuniciraj s starši. Logičen in pravljični korak naprej bi bil, da se vajini starši začnejo pogovarjati med sabo. To bi pomenilo še največ možnosti, da bi se s fantom srečala v živo - pod nadzorom obeh družin. Sicer se ti pa nikamor ne mudi, za vse je še čas. Poročaj, če se karkoli zaplete (ali razplete). Good luck.
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz zapisa vidim, da ti odnos s fantom res veliko pomeni. Seveda te razumem, da si želiš po mesecih dopisovanja osebo, ki ti je tako prirasla k srcu, tudi spoznati. Vesela sem, da je o tebi povedal tudi domačim, saj to kaže na to, da so čustva obojestranska in da je ponosen nate.
Po drugi strani razumem tudi skrbi tvojih domačih. Čeprav je starostna razlika med vama le 2 leti, je ta razlika veliko bolj bistvena v tem življenjskem obdobju kot kasneje. Iz leta v leto se v najstniškem času veliko bolj spreminjamo, poleg tega pa sta najverjetneje tudi v različnih življenjskih obdobjih: predvidevam, da en v osnovni, en v srednji šoli. Hkrati sta se spoznala na spletu, ki je sicer danes postal pomemben kanal za spoznavanje, vendar nikoli ne more nadomestiti resničnih stikov.
Starša te verjetno zaradi vseh teh razlogov želita zgolj zaščititi. Sicer ni pravila, kdaj smo dovolj stari, da začnemo razmerje, vendar pri tvoji starosti, je še vedno pomembno, da zaupaš njuni presoji, saj ti želita le najboljše. V kolikor je pripravljen počakati, bi to morda res pomirilo tvoje starše. Razumem pa, da se lahko enoletno čakanje zdi precej mučno zate.
Ni smisla kar obupati nad odnosom. Še posebej, če se tako dobro razumeta in fant ne pritiska nate s srečanjem in razume tvojo situacijo. Najboljša možnost bi bila, da fanta preko video klica predstaviš tudi svojima staršema. Ne nujno z namenom, da odobrita takojšnje srečanje v živo, zgolj zato, da se tudi med njimi razvije odnos in zaupanje. Hkrati bi bilo smiselno, da se morda slišijo med sabo tudi njegovi in tvoji starši. Tako bodo lahko med sabo delili svoje pomisleke. Prepričana sem, da bodo oni kot starši hitreje našli skupen jezik in rešitev, ki vama bo omogočila, da se nekoč srečata.
V tem času pa poskušaj biti potrpežljiva. Take odločitve starši ne bodo sprejeli iz danes na jutri. Morajo ti zaupati, da si čustveno pripravljena in zrela za ta korak ter da lahko zaupajo tako tebi kot tudi njemu. Osredotoči se na lepe trenutke, ki jih preživljata preko klicev in dopisovanja. Morda boš za prvo srečanje morala še nekaj časa počakati, morda boš morala sprejeti kakšen kompromis (npr. do bodo prisotni tudi tvoji starši). Vendar, če je obema ta odnos pomemben, bosta tudi to sprejela. Poleg tega, če si želita, da to traja - kaj je eno leto v primerjavi z vsem časom, ki ga bosta še želela preživeti skupaj v prihodnosti? V tem času se lahko skozi pogovor še bolje spoznata, hkrati pa bosta spoznala tudi samega sebe. In tudi slednje je izjemno pomembno za zdrav in srečen odnos.
Držim pesti,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)