Oj,
no kje zacnem, hodim v srednjo solo in lansko leto sem imela sosolca s katerim sva se res dobro ujela. Se razumeva, zafrkavava pac res use top. Letos nisva vec sosolca ker so nas premesal, sevedno pa se nakljucno srecava tko skor usak vikend in se tud ful pogovarjava. Prejšnji teden sva govorla in sva se hecala neki cist na foro poroke in me je uprasu ce bi bla njegova punca. Pac js nism vrjela da resno misle in me je mogu prepricvt da res. Pol je on razlozu svojo stran in js nekak mislm da ne bi blo to slabo in sm rekla ja. Glede na stanje v soli in usm sva se pa odlocla da najina zveza ostane skriunost in da ce gre karkol narobe "no hard feelings". In zdj smo kjer smo pac men je res uredu to use sam me tok skrbi, ker sva sele drugi letnik in vem da nau slo nc narobe sam ce bi se morva v soli gledat tko se 2 leti pa pou. Pol sva bla pa nekak zmenjena v četrtek da greva vn in se nisva do konca zmenila pol mi pa eno uro prej on napiše da ne bo mogu in js napism: hahah sj sploh nevem če bi. In toj blo bl kt ne v hecu zato k se mi je zdel mau brez veze da nekoga skenslaš tok pozn. Od takrt je pa mau jezn mau mu je useen pa mal se mu zdi use normalno, totalno pac nevem kaj sploh hoče pa kaj se dogaja. En čs piše: hahaha nism jezn zakaj, kje mava pa problem, sj je use uredu. Pol drug čs je pa: deli kar hočš, boli me, če nočš nočš....
Pac js vem da sm mau zasrala s to povedjo in sm se tud opravičla sam pomoje je zanga sam tko konc in je sam tok grozn kako sva iz tok dobrga prjatlstva pršla na situacijo ko se grdo gledava in nimava pojma kje sva. Ker men je res mar zanga pač mrbit nism bla najbl sigurna v zvezo ker v tem nism razmišljala ampak men je mar in bi rada da neki sva, ampak če to ne gre bi usaj prjatlstvo še mela doklr ni prepozn.
Mene zanima kako naj se pogovorim z njem da bova razčistla ker karkol hočm mu al ne znam povedat al pa nerazume.
Hvala
• Uredništvo
Jaka Kovačič

Odgovor svetovalca:
Živjo,
Glede na napisano praviš, da je sošolec, sedaj iz paralelke, predlagal, da bi bila par in da sprva nisi verjela, da je to mislil resno in nazadnje si privolila v to, s tem da sta se dogovorila, da ostane to skrivnost. Ob tem nisem dobil najboljšega vtisa do kakšne mere si si ti želela te zveze. Praviš namreč, da sprva nisi verjela in da te je moral prepričevati.  Nadalje pa imam vtis, da je bila tvoja reakcija na njegov preklic srečanja izraz dvoma o tem, če bi se sploh dobila – in to naj bi bilo tisto, kar ga je ujezilo in vaju na nek način oddaljilo.
Zdi se, kot da sta se znašla v nekem zapletu, kjer nobeden od vaju ni ravno pri tem, česar si v resnici želi. Zato bi bil morda lahko predlog, da se oba iskreno vprašata, vsak samega sebe, in kasneje morda še drug drugega, kaj in koliko si te zveze zares želita ter kako naj bi izgledala. Ob tem je dobro, da bi ustvarila dovolj varno komunikacijo o svojih čustvih oziroma čutenjih, kjer bi lahko iskreno govorila o tem kaj doživljata, ko se drugi odzove ali ne odzove na vajin dogovor ali pač splošno dogajanje med vama (npr. ko se zmenita, da se dobita in si eden premisli). Pogum za medsebojno iskrenost je lahko sredstvo za preprečevanje potencialnih zamer. V kolikor sta namreč iskrena, potem drugi ve, da lahko od prvega pričakuje jasnost, pa četudi je na prvi pogled neprijetna. Veliko slabše lahko dolgoročno zveni prilagojen, všečen odgovor, ki ni iskren, saj lahko ravno ta neiskrenost (najprej do sebe in posledično do drugega) privede do kasnejšega prilagajanja odgovora in opravičevanja le-tega, kar pa zna buditi neizbežna razočaranja drugega, ki je lahko prvotni odgovor razumel kot resnico in iskrenost (za katero sta bila npr. dogovorjena).
Močna čustva lahko budijo velika pričakovanja in v kolikor pride do razočaranj, so lahko prisotna posledično tudi razočaranja v obliki neprijetnih čustev. Ravno o tem lahko govorita že preden se spustita globlje v odnos. Tu si lahko tudi povesta, česa si ne želita v primeru neuspešnosti zveze in prav tako kaj pričakujeta od drugega oziroma si želita, v kolikor zvezo poglobita. To terja odgovornost, tako do svojih, kot do čustev drugega in biti iskren v tem, četudi je neprijetno, je lahko osvobajajoče. V primeru, če to ne uspeva najbolje, lahko eden od vaju začne zavzemati bolj obrambno pozicijo, kar zmanjša pripravljenost za posluh drugega in posledično poslabša vzdušje v odnosu ter medsebojno razumevanje.
Želim vama srečo in iskreno komunikacijo, ki vama bo omogočala jasnejša obojestranska sporočila.
Lep pozdrav,
Jaka Kovačič, mag. psihosocialnega svetovanja