Živjo!
Sem dijakinja srednje šole in opravljam poklicno maturo. Že dolgo me zanimata pedagogika in socialna pedagogika, saj si želim v prihodnosti delati z ljudmi, pomagati, poslušati in soustvarjati varno okolje za otroke, mladostnike ali tiste, ki se znajdejo v stiski.
Zanima me, ali je možno, da se po poklicni maturi in opravljenem petem predmetu vpišem na pedagoško smer v Kopru, bodisi na pedagogiko ali socialno pedagogiko. Na spletni strani fakultete sem prebrala osnovne pogoje, a si vseeno želim dodatne potrditve – predvsem zato, ker me je strah, da moje izobraževanje ne bo dovolj.
Resnično si želim, da bi lahko študirala to, kar me veseli in kar čutim kot svoje poslanstvo. Če ima kdo izkušnje z vpisom na te smeri po poklicni maturi ali pozna koga, ki mu je to uspelo, bom hvaležna za vsak nasvet ali spodbudno besedo.
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
kot praviš, si že sama preverila osnovne pogoje za vpis na tvojih omenjenih smereh na pedagoški fakulteti v Kopru. Tudi sama sem preverila pogoje na obeh omenjenih študijskih programih in na obeh piše, da se lahko v 1. letnik vpiše tudi:
- kdor je opravil poklicno maturo v kateremkoli srednješolskem programu in izpit iz enega od predmetov splošne mature, izbrani predmet ne sme biti predmet, ki ga je kandidat že opravil pri poklicni maturi.
Trenutni pogoji vpisa so torej takšni, da bi tvoja opisana izobrazba ustrezala vpisu v 1. letnik na oba izbrana študijska programa. Ne vem, če se na fakulteto vpisuješ letos ali kasneje, se pa lahko pogoji za vpis iz leta v leto spreminjajo, zato je prav, da še naprej spremljaš pogoje na spletnih straneh fakultet, če slučajno letos ne boš opravljala mature.
Želim ti obilo uspehov pri zaključku šolskega leta in seveda tudi pri nadaljnjem študiju. Pedagoški poklic je lep in osebnostno izpopolnjujoč in če čutiš, da bi želela pomagati mladim, sta izbrani smeri gotovo primerni zate.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja