Živjo!
Imam vprašanje glede faksa, ki me muči. Zaradi problemov sem čisto zavozila stvar in me zanima kakšne imam možnosti. Vpisala sem se na UL redno lani in letos ponavljala 1. letnik. Žal pa sem se premalo učila, problemi z depresijo, voljo... in se mi letos zgleda spet ne bo izšlo. Kar nekaj izpitov sem naredila, vendar mi jih bo zgleda nekaj ostalo. Rada pa bi dokončala ta faks in rešila zadevo. Kako gre zdaj to naprej? Se ponovno vpišem v letnik in delam samo te izpite, ki so ostali, lahko delam kak predmet že za 2. letnik? Denar? Itd. Zavedam se, da sem s ponavljanjem izkoristila že možnost in zdaj ne vem kako gre to naprej.
Prosim za čim več informacij, hvala!
• St
Studentka
Živjo,
možnosti so tri, lahko ponavljaš (kar si že izkoristila), pavziraš ali pa za prosiš za izredno podaljšanje statusa študenta. Za podaljšanje statusa moraš izpolniti prošnjo, potem pa komisija odloči, če jo bodo odobrili. Če dobiš podaljšan status, lahko izpite opravljaš zastonj, se ti pa ne "resetirajo" možnosti opravljanja izpitov, kot se ti pri ponavljanju. Fajn je tudi to, da imaš še vedno status študenta in s tem tudi bone, urbano...
Pavziraš lahko kolikokrat hočeš, so pa, kolikor vem potem izpiti plačljivi in nimaš statusa, si pa vseeno vpisan v letnik. Glede opravljanja izpitov za 2.letnik se mogoče pozanimaj pri profesorjih.
Jaz bi ti svetovala da za prosiš za podaljšanje statusa, sploh če imaš, kot pišeš zgoraj, tehtne razloge za to. Če lahko, priloži še kakšno potrdilo od zdravnika glede svojih težav. Sicer pa pokliči na referat! Tam ti bodo znali najbolje povedati glede rokov, kje najdeš obrazce in podobno.
Tudi meni letos ni uspelo in bom zaprosila za podaljšanje statusa. Držim pesti da bo obema drugo leto uspelo :)
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se obrnila na našo svetovalnico. Žal mi je, da si se znašla v stiski. Naj te potolažim, da ni to nič tako strašnega, čisto OK je, da si se v tem obdobju nekoliko bolj posvetila svojemu duševnemu zdravju, šola ne bo nikamor pobegnila. Upam samo, da si se toliko okrepila, da boš lahko v prihajajočem študijskem letu pričela z veliko energije.
Absolutno nadaljuj s študijem, če je to smer, ki te zanima. Najprej moraš preveriti, če je sploh možen izredni študij na tvoji smeri. Glede plačila imaš zagotovo možnost obročnega plačila, torej da ne rabiš vsega plačati hkrati. Dobra stvar izrednega študija je, da so predavanja po navadi ob petkih in sobotah, tako da imaš čas zraven opravljati študentsko delo. Glede na to, da si nekaj predmetov že opravila, ne rabiš hoditi na vsa predavanja in boš zato imela več časa, kar lahko razložiš tudi profesorjem predmetov, ki te čakajo v 2. letniku ter jih vprašaš, če je kakšna možnost, da bi delala kakšne izpite vnaprej.
V kolikor si opravila toliko izpitov, da kreditne točke (ECTS) uspešno opravljenih predmetov skupno štejejo 45 točk, lahko vložiš prošnjo za pogojni vpis, pri čemer za razlog navedeš svoje težave in priložiš tudi kakšen izvid ali dokazilo oziroma karkoli, če imaš na papirju kakšno dokazilo za težave. Če nimaš nič, pa prosi osebno zdravnico, da izda kakšno potrdilo.
Želim ti veliko uspeha in dobre volje!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• za
zavoženka
Hvala za vse informacije. Za koristenje pogojnega vpisa - največji problem tukaj je, da sem se z vsemi svojimi problemi soočala sama in nisem bila pri nobenem zdravniku, tako da nimam nobenih dokazov na papirju, da je z mano kaj narobe. Sama vem, da se soočam že daljše obdobje z anksioznostjo, paničnimi napadi, utrujenostjo, depresijo... Predlagate kakšno rešitev?
Če pogojni vpis ne pride vpoštev, potem lahko samo študiram izredno? Kako to potem poteka naprej, kaj to potegne za sabo? Nimam nobenih informacij o temu in bi rada izvedela kaj me čaka, če se to slučajno zgodi.
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Se opravičujem za nekoliko pozen odgovor. Še ni prepozno, da se naročiš pri osebnem zdravniku in mu poveš za svoje težave. Ta te bo sicer napotil k specialistu, ampak tvoje težave bodo že nekje navedene, zato lahko poskusiš. V vsakem primeru svetujem, da ob navedenih težavah poiščeš strokovno pomoč, sploh če ugotavljaš, da slednje vplivajo na kvalitetno preživljanja vsakdana.
Ker si že enkrat ponavljala letnik, si ta bonus že izkoristila. Ker trenutno še nimaš pogojev za 2. letnik, jih lahko tekom letošnjega šolskega leta opraviš, medtem pa pavziraš. Potem pa se naslednje leto, če bo prostor v oddelku, morda lahko vpišeš redno v 2. letnik. Ampak slednje ti bodo znali odgovoriti na referatu, ker je od fakultete do fakultete različno. Zato le pogumno vprašaj in poiščite skupaj možnost, ki ti bo najbolj ustrezala.
Veliko uspeha ti želim!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• pi
pinokkio
hej, si kej rešila? js mam isti problem..