Pozdravljeni, obiskujem prvi letnik faksa, ampak imam težavo. Sama imam veliko problemov z utrujenostjo in ne zmožnosti se zbrati pri učenju, saj imam diagnozo anoreksije nervoze in me to vsakodnevno zelo ovira pri mojem živlčjenju. Nimam več energije za obiskovanje predavanj in učenje saj v mojih možganih ni več prostora za to. Sem tudi na čakalni listi za bolnišnično zdravljenje anoreksije, torej bi tako ali tako v nekaj mesecih mogla upostiti šolanje. Zanima me, kakšne možnosti imam glede faksa, ali je možno nekako moje šolanje dati na pavzo s pomočjo zdravnikov in si urediti kakšen poseben status, ki bi mi omogočal najprej okrevati po bolezni in nato nadaljevati šolanje kjer sem ostala? Bojim se, da zdaj ko se ne morem učiti bo vse šlo v nič in ko bom morala iti v bolnico da se potem ne bom več mogla šolati na faksu, ker vem da bom rabila kakšno leto da okrevam. Ne vem kaj nej naredim s faksom ampak res mislim, da če bi zdajle šolanje dala malo na pavzo, bi mi pomagalo, ampak se ne upam tega narediti saj ne vem kakšne so moje možnosti.
Oprostite če je malo zmedeno napisano, lp
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
zahvlaljujem se ti za zaupanje, opis tvojih težav in vprašanja, ki je povezano s tvojim izobraževanjem na fakulteti. Razumem, da je stanje, v katerem si, zate zelo naporno in obremenjujoče ter pomembno ovira tvoje vsakodnevno funkcioniranje.
Upam, da ti bo čim prej omogočeno bolnišnično zdravje, ki si ga kot si zapisala želiš in hočeš, želiš pomoči, jo sprejemaš. V tem času, ko čakaš, imaš verjetno na voljo ambulantne obravnave pri kliničnem psihologu in psihiatru. Tu vztrajaj. Z omenjenimi strokovnjaki ste verjetno že razmišljali o načrtu kako izpeljati letnik, šolanje ob zdravljenju. Ko govorim o izpeljavi letnika, govorim o tem, da narediš kakšen izpit, kolokvij, pri tem pa se osredotočiš na opravila in ne višino ocene (npr. dobro je samo 10).
Pregledala sem strani, ki govorijo o statusih študentov. Posebnega enotnega pravilnika univerz nisem našla, ima pa vsaka fakulteta svoje pravilnike in možnosti podaljšanja statusa študenta, ponavljanja letnika...itd. V tvojem primeru bi to bile seveda mogoče ob predložitvi ustreznih izvidov, poročilo kliničnega psihologa in psihiatra. Pošiljam ti povezavo, kjer si o tem lahko kaj več prebereš: https://www.svetovalnica.com/novice/povzetek-predavanja-odgovori-na-vsa-vprasanja-o-studiju. Povprašaj tudi na referatu za študentske zadeve.
Na ljubljanski univerzi kot tudi v Mariboru so posamezne fakultete pred in v času kovida odprle študentske svetovalnice. Predlagam, da se obrnem tudi na njih. Verjamem, da ti bodo znali svetovati in te podpreti.
Verjamem, da bodo pristojni prisluhnili tvojim potrebam in razumeli tvojo diagnozo ter funkcioniranje, ki iz tega izhaja.
Pošiljam ti velik objem in ti želim vse dobro. Če te bo še kaj zanimalo, boš potrebovala pogovor, sem tukaj, kot tudi ekipa To sem jaz.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• ut
utrujeno
Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
Najlepša hvala za prijazen in uporaben odgovor:)