Živijo, jaz imam težavo-sam v dvomih o faksu. Naj začnem, da se vsak dan vozim 3 ure od doma do mesta študija in nazaj domov. Vozim se z vlakom ali avtobusom, katere moram včasih čakati tudi po eno uro kadar grem domov, ker prestopam.Vstajam ob 3 ali 4 zjutraj, domov pa prispem v poznih večernih urah. Ko prispem v mesto, kjer imam faks moram čakati 2 ali 3 ure do začetka predavanj. V domu nisem, ker čakam na prosto sobo, za katero naj bi dobila enkrat v tem mesecu pa še to ni za sigurno(nas je 10 na čakalni listi).Če bi si sama poiskala za ta čas nastanitev bi bilo predrago. Za dom sem se letos prijavljala prvič in tudi ko sem se menila z gospo (poslati sem morala naknadno še nekaj od mature) ki te prijave ureja, sem jo vprašala če moram še kaj poslati na dom ali njim in je rekla da ne. Pisala sem tudi drugi gospe, kdaj naj bi izvedela če sem sprejeta oziroma kdaj izvemo datum za pridobitev doma in nisem dobila nobenega odgovora, kot to, da sem na prednostni listi. Ko jim je pisala mama so ji napisali, da naj preverim na šoli če so moje podatke poslali naprej v Ljubljano, ker imam odprt prenos statusa. Ko sem v šoli to uprašala so mi rekli, da so te podatke že posredovali, in mi je referentka rekla, da bo rekla ravnateljici če lahko ona povpraša za kaj se gre. Šele takrat sem prek ravnateljice izvedela, da moram v dom poslati list za vpis na dom.
Torej moja težava je ta, da sem v dvomih če naj ostanem na fakulteti ali naj se izpišem, saj je ta vožnja zelo naporna.Premišljujem tudi, da bi se prepisala, a ne vem kako bi to potekalo. Tudi doma sem to povedala, izrazila sem tudi željo po izpisu, ker ne vidim na dolgi roki, da bi to delovalo-se toliko časa vozila na faks. Vendar so mi rekli naj počakam dom, da mi bo potem žav če se izpišem in tudi, da oni nevedo, da naj se sama odločim. Zaradi vsega tega sem nekako izgubila voljo oziroma željo po študiju. Se opravičujem za dolg opis.
Hvala za odgovor, lep pozdrav
• Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
znašla si se v precej težki situaciji, saj si po eni strani želiš študirati, ampak ti to zaradi logističnih težav povzroča stres. Strinjam se s teboj, da vstajanje ob 3h ali 4h zjutraj ni ''človeško'', še sploh v obdobju mladostništva, ko potrebuješ veliko spanja. Zato bi bilo smiselno čimprej poiskati rešitev.
Ena od možnosti je, da se prepišeš na fakulteto podobne smeri, ki je bližje tvojemu kraju. Verjamem, da te je strah, ker ne veš kako prepis poteka, zato ti prilagam link, kjer je to malo bolj obrazloženo: Želim se prepisati, pa ne vem kako?! - Student.si
Druga možnost je, da se poskusiš na fakulteti pogovoriti s svojimi profesorji. Prosiš jih lahko, če lahko za kratek čas (dokler se ne sprosti soba v študentskem domu) študiraš na daljavo. To je pa seveda odvisno od tega kakšni so profesorji in praksa, ki jo ima posamezna fakulteta.
Tretja možnost je, da se udeležuješ le obveznih stvari in/ali da razmisliš o možnosti pavziranja dokler ne dobiš sobe v študentskem domu. Lahko se pozanimaš koliko predmetov si lahko pustiš in preneseš v naslednji letnik ter se tistih v tem semestru ne udeležiš.
Kakšna bo tvoja odločitev je odvisno samo od tebe in tvojih želja. Lahko si pomagaš tudi tako, da za vsako možnost zapišeš pluse in minuse, ki jih le ta prinese (npr. pri tretji možnosti je plus ta, da ne boš toliko obremenjena, minus pa je, da boš imela drugo leto več dela).
Upam, da ti je moj odgovor vsaj malo pomagal. Če te še kaj zanima, pa kar vprašaj.
Taja Širca, dipl. biopsihologinja