Pozdravljeni,
Kaj narediti v primeru, da se počutiš zelo izgubljeno zaradi faksa? Dejansko me je zelo strah iti v študentski dom in pa vse te organizacije. Ko samo pomislim ma faks me sili na bruhanje... Kako se prepričati, da si ga zmožen izdelati in da bo vse dobro? Bojim se celotne nove situacije in samo razmišljam o tem, kako bom kakšno stvar zafrknila...
Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala, da si se s svojo stisko in vprašanjem obrnila na nas.
Glede na zapisano sklepam, da boš v jeseni pričela obiskovati 1. letnik na fakulteti. Sem pravilno razumela? Negotovost, strah in vsi neprijetni občutki, ki jih omenjaš, so v tej situaciji popolnoma normalni. Normalni iz vidika, da prehod na višjo stopnjo izobraževanja predstavlja eno izmed pomembnih sprememb ter nek nov, še precej neznan začetek. In prav v takšnih situacijah se velikokrat lahko počutimo tesnobne, tudi do te mere, da nas lahko sili na bruhanje, kot omenjaš, da se ti dogaja.
Naj ti samo povem, da mi je žal, da ti ta situacija povzroča toliko skrbi in neprijetnih občutkov. Predlagam ti, da po novi poti stopaš postopoma, korak za korakom in videla boš, da zmoreš. Vse organizacije, ki jih je res precej, obstajajo, da ti pravzaprav olajšajo ta prehod in da ti pomagajo pri organizaciji študentskega življenja. Poskusi nanje gledati kot na nekoga, ki ti lahko pomaga. Bi to šlo?
Na študiju boš spoznala precej novih ljudi, ki bodo v podobni situaciji – na začetku in nekoliko zaskrbljeni in morda izgubljeni. Želim ti povedati, da v tem ne boš sama, ampak boš imela ljudi, s katerimi boste imeli podobna vprašanja in skrbi ter si boste tako lahko tudi med seboj pomagali. Fakulteta, na katero greš, ima skoraj zagotovo tutorje, ki ti bodo pomagali, te usmerjali, prav tako pa bodo tam zate, da jih boš lahko kontaktirala s svojimi vprašanji – to naj ti ne bo neprijetno, saj so ti ljudje na takšni funkciji, ker si želijo pomagati in prispevati novim študentom. Kar se tiče študentskega doma, si predstavljam, da se počutiš negotovo, saj glede na časovno obdobje, sklepam, da še veliko informacij ni znanih. Ali pa morda že kaj veš? V vsakem primeru, ti ponovno predlagam, da tudi tukaj greš postopoma. Prav tako ti lahko pomaga razmislek »Na kaj lahko vplivam? oz. Kaj je v moji moči?« in »Na kaj ne morem vplivati? / Kaj ni v moji moči?«; veliko bolje zate bo, da se v tem trenutku osredotočiš na stvari, na katere imaš vpliv – npr. razmislek in/ali nakup (in enkrat pakiranje) stvari za študentski dom, ki si jih želiš imeti s seboj, da bo tvoja študentska soba bolj »domača«. Kaj misliš o takšnem načinu razmišljanja?Tudi pri razmislekih o izdelanju letnika ti predlagam, da poskusiš zavzeti podobno stališče – to pomeni, da ponovno razmisliš kaj je trenutno v tvoji moči. Pridobivanje ocen, izdelava letnika sta še precej v prihodnosti in nanju še trenutno nimaš vpliva in to je čisto okej. Takrat, ko boš pa imela vpliv, pa lahko stopiš v akcijo in si stvari organiziraš tako, da se boš počutila dobro. Trenutni razmisleki, kaj vse lahko storiš narobe, ti trenutno res ne koristijo, saj sta do začetka študijskega leta še slaba 2 meseca. Če čutiš, da te bodo tvoje misli, kljub najinemu pogovoru močno obremenjevale, te vabim, da še nam pišeš, poiščeš še kakšno pomoč ali pa se še nekoliko raziskuješ sama sebe in svoje misli.
Res je, da te ne poznam in menim, da te tudi ne rabim, da to zapišem – če si prišla do te točke, verjamem, da boš uspešno nadaljevala svojo nadaljnjo pot. Lahko se zgodi, da ne bo vse popolno, »v prvo« in 100%, ampak ali res mora biti? Naše poti se razlikujejo, valovijo in prav to jih dela zanimive. Iskreno ti želim, da si ta 2 meseca še odpočiješ, delaš stvari, ki te veselijo in na ta način tudi malo odmisliš svoje skrbi. Če/ko bodo te prišle, si lahko pomagaš z vprašanjem »Kaj je trenutno v moji moči?« in postopaš naprej. Tu pa bomo zate tvojo celo študijsko pot, zato bomo veseli, če se boš še kaj javila in povedala kako ti gre.
Želim ti vse dobro!
Anja Mikl, mag. psihologije