zivjo
sem drugi letnik biotehniske gimnazije,
ze celo osnovno soli si zelim biti zivinozdravnca zto so mi doma predlagali naj grem na gimbazijo in potem na faks zdaj pa mi je zal da nisem sla na srednjo veterinarsko ker se bojim da na veterino ne bom sprejeta sicer mi gre zaenkrat v soli v redu ampak se mi vseeno zdi da so bolj stroge omejitve (lansko leto se bila dobra)
zanima me ce je kaksn podoben faks kot veterina( zanima me predvsem zivinoreja)in kaj sem lahko potem po poklucz ali pa je se cas da se prepisem na srednjo solo, ker sem se pozanimala da ne morem biti veterinarski tehnik z gimnazijo.
hvala vam za odgovor
Ba
Hoj, tudi jaz sem si od vedno želela biti veterinarka. Predlagam ti če imaš še vedno željo za vpis srednje veterinarski tehnik pokliči ali piši tej šoli , če imajo prosta mesta te lahko sprejmejo med letom ali pa naslednjo leto.
opravljati boš morala izpite.
če se ti zgodi da ne boš sprejta na ta program imaš še vedno možnost da se upišeš na faks po končani srednji šoli seveda, faks veterine je v ljubljani in traja 6 let, tudi če ti to ne uspe vseeno lahko pomagaš živalim in jih imaš rada❤️Citiraj
Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Zdravo,
da bi lahko delala kot veterinarka, moraš končati Veterinarsko fakulteto (UL VF). Za vpis potrebuješ splošno maturo. Torej še vedno lahko greš na veterino, tudi če si na biotehniški gimnaziji. Ni nujno, da si bila na srednji veterinarski šoli. Pomembno je, da imaš splošno maturo in da se dobro pripraviš na biologijo in kemijo (ker ti dve predmetni področji največ štejeta pri vpisu).
Potem obstaja več podobnih fakultet ali študijskih smeri:
Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta (BF), smer Zootehnika - tu se ukvarjaš z rejo, prehrano, genetiko, dobrobitjo in upravljanjem domačih živali. Ni veterina (ne zdraviš živali), ampak bolj strokovnjak za rejo in oskrbo živali. Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede (Maribor) - ima smeri kot so Kmetijstvo, Živinoreja, Agronomija. Tudi tukaj se učiš o vzreji živali, prehrani, kmetijskih sistemih itd.Ker si šele v 2. letniku, je še možno, da se prepišeš na srednjo veterinarsko šolo, če si res prepričana, da želiš postati veterinarska tehnica (ne veterinarka). Veterinarski tehnik dela:
· v ambulantah,
· pri oskrbi živali,
· v laboratorijih,
· lahko tudi kot pomočnik veterinarju.
Če pa si še vedno usmerjena k študiju veterine, ti ni treba menjati šole – gimnazija ti da celo boljšo pripravo na faks (zaradi mature in znanja naravoslovja).
Če te res vleče veterina, ostani na gimnaziji, delaj dobro biologijo in kemijo, pa se pripravi na sprejemni postopek. Če pa si ugotovila, da bi raje delala praktično z živalmi (ne toliko študirala medicino živali), potem razmisli o zootehniki ali prepisu na veterinarsko šolo.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike