Pozdravljeni,
mene pa nekaj zanima. Letos zaključujem srednjo vzgojiteljsko šolo in rada bi šla naprej na Pedagoški faks za vzgojiteljico, vendar nevem ali rabim za nadaljni študi imet narejen peti predmet ali ne. Pozanimala sem se tudi, da če peti predmet narediš potem imaš več možnosti pri zbiranju višjih šol, ali je to res ali ne?
Res bi rabila vašo pomoč, da mi pomagati in razložite kako in kam bi se odločila za naprej.
Hvala in lep pozdrav,
ANA
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Študij predšolske vzgoje je visokošolski strokovni študij, kar pomeni, da zanj ne potrebuješ petega predmeta (uradno: dodatnega predmeta na splošni maturi), ampak je dovolj tvoja poklicna matura. Enako velja za vse VIŠJE (torej, dvoletne programe, ki jih izvajajo srednje šole, šolski centri ali kakšne druge izobraževalne ustanove, zasebne in javne)) in VISOKE STROKOVNE PROGRAME (torej, triletne programe, ki jih izvajajo fakultete, zasebne ali javne).
In ne, ne drži, da imaš s petim predmetom več možnosti za vpis na višje (in tudi ne na visoke) študijske programe. Peti predmet ti odpira vrata za vpis na nekatere univerzitetne in enovite magistrske programe, pri katerih pa je vedno potrebno preveriti pogoje za vpis, da ugotovimo, vpis s katerega srednješolskega programa v kombinaciji s katerim petim predmetom je potreben - te pogoje najdeš v Razpisu za vpis, pa tudi na spletnih straneh fakultet.
Svetujem ti, da vse tovrstne 'informacije' z vseh vetrov vedno znova preveriš, saj kroži veliko dezinformacij. Najboljši naslov je Razpis za vpis in pa svetovalna služba na tvoji šoli.
Želim ti uspešen vpis naslednje leto in te lepo pozdravljam.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja