Pozdravljeni,
mene pa zanima nekaj glede vpisa na fakulteto. In to je, če naprimer dam sanitarno inžinirstvo na tretje mesto in nisem sprejet na prvo in drugo možnost ali imajo tisti, ki so dali sanitarno na prvo ali drugo možnost prednosti pred mano.
Hvala za odgovor:)
• Uredništvo
Barbara Plazar

Odgovor svetovalke:
Lep pozdrav,
v prijavo lahko napišete največ tri želene študijske programe (lahko pa tudi samo enega ali dva). Vrstni red je pomemben, saj boste uvrščeni v prvega, za katerega boste izpolnili splošne pogoje za vpis (za študijski program brez omejitve vpisa) in dosegli zadostno število točk za študijski program z omejitvijo vpisa. To poteka nekako tako:
Vsi tisti, ki boste s prvo željo prijavljeni v študijski program brez omejitve vpisa, boste tja tudi sprejeti pod pogojem, da boste opravili splošno maturo in morebitne preizkuse nadarjenosti oziroma psihofizičnih sposobnosti ne glede na to, koliko kandidatov je prijavljenih na razpisana mesta s prvo željo.
Če je število kandidatov s prvo željo enako ali večje, kot je razpisanih mest, program pa nima omejitve vpisa, so sprejeti vsi kandidati, ki so napisali ta program na prvo mesto, tisti, ki so ga napisali na 2. ali 3. mesto, pa vanj ne morejo biti več sprejeti (program je zaseden s prvo željo).
V primeru, da je število prijavljenih kandidatov (prva želja) manjše, kot je razpisanih mest, so vanj sprejeti vsi tisti, ki so napisali ta program na 1. mesto, na preostala prosta mesta pa bodo, pod enakimi pogoji in merili za izbiro kot veljajo za program v primeru omejitve vpisa, izbrani kandidati, ki so ta študijski program napisali na 2. oz. 3. mesto in na svojo prvo željo niso bili sprejeti.
V primeru, da je preostalih prostih mest enako ali več, kot je kandidatov, ki so ta program napisali na 2. ali 3. mestu, so vanj sprejeti vsi, ki izpolnjujejo splošne pogoje za vpis (v tem primeru ni minimuma na 2. in 3. želji).
V primeru, da ste na 1. mesto napisali študijski program z omejitvijo vpisa, se najprej preveri, ali izpolnjujete splošne pogoje za vpis in dosegate dovolj točk za to vašo prvo željo. Če je temu tako, ste sprejeti, če ne, se preveri vaša druga želja. Če imate tudi na 2. in 3. mestu študijska programa z omejitvijo vpisa, se preveri, če imate dovolj točk najprej za 2., potem pa še za 3. željo. Sprejeti boste na tisti program po vrstnem redu, za katerega boste izpolnjevali splošne pogoje za vpis in dosegli zadostno število točk in tako lahko s svojo 3. željo izpodrinete nekoga, ki ima ta program na 1. mestu, ima pa manj točk kot vi oz. manjše število točk kot je minimum točk, potrebnih za sprejem v ta program.
Upam, da je nekoliko bolj jasno.
Vse dobro.
Barbara Plazar, mag. prof. pedagogike