Pozdravljeni!
Sem Lovro in kličejo me FAKE, to pa se mi zdi zato ker sem do tistih prijateljev ki mi želijo samo dobro nesramen. Imam pa še enega ki se mi zdi v redu ampak me vleče stran od tistih dveh ki sta zabavna. Ko sta me zadnjič vprašala če gremo igrat skupaj, se mi je ideja zdela super le da ta ki me vleče od njiju stran me je spet odmaknil in sem moral v eni igrici za njega delat samo zato da je on v tisti igrici dobil notri denar...Ko sem ga prosil če grema k tistima dvema prijateljema je name vpil "GOOOOOOOO BACKK TO WORKKK!!! in mi pripomnil "sam še enkrat mi to reč pa te bom tak useknu da boš zvezde vidu" To je rekel zelo na hitro in nerazumljivo kot da je nepismen. Tista druga dva prijatelja pa sta pismena in imata dobre ocene v šoli in trudita se... ampak sem zmeden, ne vem kaj naj naredim.
Tista dva druga sta zabavna in povesta v obraz kar me včasih malo užali. On pa me skos vleče k seb govori za mojim hrbtom je nepismen, ni zabaven...
Koga naj izberem če zberem njiju mi bo ta zameril, Če zberem njega bosta ona dva mislila da sem nesramen(Fake)...
Prosim POMOČ(SOS)
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Zdravo!
V svojem sporočilu si povedal, da si v precepu glede izbire prijateljev. Imaš dva prijatelja, ki sta zabavna, v redu in pametna, jima gre tudi dobro v šoli in se z njima rad družiš. Po drugi strani pa imaš prijatelja, ki te vleče stran od njiju, in praviš, da mu ne gre tako dobro v šoli. Skrbi te, kako se odločiti brez, da bi ti kdo zameril.
Odločitev med izbiro prijateljev je lahko pogosto zelo težka. To je zato, ker si si z obojnimi zelo blizu, jim tudi verjetno veliko zaupaš. Zato verjamem, da ti je trenutno težko. V vprašanju mogoče nisi tako jasno razložil, zato me zanima, če se tvoji prijatelji med sabo ne razumejo? Bi se mogoče lahko vsi štirje skupaj družili?
Ne glede na to, ali bi se lahko morda izognil tej odločitvi, pa velja poudariti eno stvar. Iz tvojega opisa tega enega prijatelja je razvidno, da je do tebe precej nesramen. Kot si sam povedal, te je izkoriščal z igranjem igrice, da bi s tem zaslužil denar. Potem pa ti je tudi grozil z nasiljem. Mogoče je šlo samo za nek najstniški način izražanja in tega ni dejansko mislil, ampak se je vseeno treba nad tem zamisliti. Zanima me, ali je tvoj prijatelj bil kdaj nasilen do koga? Ali ti je že večkrat grozil? Do takšnega vedenja moramo vedno biti kritični in se odločno postaviti nasproti. Če bi se še naprej obnašal do tebe na tak način, ti sam ponuja rešitev, da se prenehaš družiti z njim. V kolikor pa se odločiš, da bi z njim še naprej rad ostal prijatelj, se mu boš moral sčasoma zoperstaviti. Pri tem je pomembno, da uporabljaš asertivni način komunikacije. To pomeni, da se s svojim govorom ne spustiš na nivo agresivnosti, ampak vseeno izraziš svoje mnenje in potrebe. Več o asertivnosti si lahko prebereš tukaj - https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/komunikacija/
V svojem opisu tudi nisi veliko povedal o drugih sveh prijateljih, zato te povabim, da sam razmisliš o tem, kaj je tisto, kar ti je pri njima všeč. Nažalost ti ne morem ponuditi enostavnega odgovora in je odločitev, kaj boš naredil še vedno tvoja. Upam pa, da sem ti ponudila nekaj dodatnih vprašanj, ki ti bodo pomagala pri premisleku o tem, kaj boš naredil.
Srečno!
Dora Mališ, dipl. psih. (un)
• Lo
LovroMla
Ko ste me vprašali če je ta en prijatelj nasilen vam moram povedati da je, tista dva zabavna in on se ne razumejo saj je tako kot mene izkoriščal tudi njiju ampak sta se onadva postavila zase,naslednji dan pa jima je ta eden prijatelj grozil da ju bo "Useku tak da bota zvezde vidla" medtem ko je bil eden od onih dveh poškodovan in na birglah. Res sem zmeden. Oni se med sabo ne marajo, jaz pa hočem da bi se( sej ona dva bi rada da se mi štirje družimo ampak ta ko je eden pa tega ne želi saj potem ne bo dobival tako veliko denarja v igrici)Ta ki je eden veliko časa govori " I like Nigerś" ne vem zakaj tako na koncu mogoče ker je nepismen ampak sem mu že velikokrat skušal dopovedati da se tako ne piše ampak me je on samo po riti speku in reku da hoče videt mojo vagino.Koga naj izberem prosim pomoč hitrooo
• Ol
Oliver
Zdravo Lovro!
take sošolce imam tudi jaz v Mariboru. Eni so rasisti, eni so nesramni drugi pa zabavni. Postavi se v čevlje od vsakega OZ. Premisli kako je njim. Rekel si da je eden nepismen, Slab v šoli in te žali , ne vem zakaj to dela ampak zagotovo ima razlog za to( se mu neda, ali so spolni OZ. osebni primeri ...). Medtem ko druga dva pa sta zabavna?! Bodi prijatelj z njima bodi "Real" saj sta onadva do tebe. Samo pazi da ne boš postal tako slab kot tvoj drug prijatelj( nepismen, rasist, ni pameten , nor in " FAKE")
LP
• Uredništvo
Dora Mališ
Odgovor svetovalke:
Zdravo!
Hvala ti za odgovor in pojasnilo. Dodal si še, da je ta en prijatelj že bil nasilen do tebe in do drugih dveh prijateljev. Povedal si tudi, da ste bili nekoč vsi štirje prijatelji, ampak sta se potem onadva postavila zase. Tako onadva kot tudi ta en prijatelj nočejo več biti prijatelji med sabo.
Glede na to, kar si povedal, izgleda, da res ni možnosti, da bi bili ponovno vsi štirje prijatelji. Lahko torej nadaljuješ se družiti z obojnimi ločeno, za kar si že v prvem sporočilu izpostavil, da ti dela težave. Druga možnost je, da se odločiš za enega ali drugega.
Sama ti ne morem povedati, kako se boš odločil, sem pa tukaj, da te pri tvoji odločitvi podprem. Pomembno je, da dobro premisliš o prednostih in slabostih druženja z obojnimi, pri tem pa mej v mislih, da nasilje v nobenem primeru ni dovoljeno. Kot sem ti povedala v prejšnjem sporočilu, v kolikor se odločiš ostati prijatelj s tem enim prijateljem, je pomembno, da se tudi ti večkrat postaviš zase in mu ne dovoliš, da izvaja nasilje oziroma grožnje do tebe ali drugih.
Srečno!
Dora Mališ, dipl. psih. (un)
• Lo
Lovromla
Hvala,
Torej naj bom prijatelj z onimadvema ali kako,ali imate še kakšnega drugega ki bi mi lahko svetoval.Danes v šoli mi ga je on ki je eden povabil na WC in mi ga pokazal kar me je šokiralo(ne zaradi tega ker je majhen, ampak ker tega od njega nisem pričakoval.Onadva pa sta bila danes do njega in mene prijazna vendar ju je on eden udaril in ju zajebaval in hecal.
Prosim za hiter odgovor!!!
Lep pozdrav
• Uredništvo
Dora Mališ
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Ko se kdo oglasi z vprašanjem v svetovalnici, ga svetovalec oziroma svetovalka po navadi usmerja z vprašanji k razmisleku in mu pomaga, da se sam odloči, zato ti tudi jaz žal ne morem dati odgovora na to, kaj naj bi ti naredil. Še enkrat pa te vabim k premisleku o vseh dosedaj omenjenih stvareh.
Glede na to, da vsakič navedeš nove dogodke, ki so se v vmesnem času zgodili, opažam, da ta tvoj eden prijatelj pogosto izvaja nasilje do tebe in ostalih. Glede na to bi se mi zdelo smiselno, da bi se oglasil v šolski svetovalni službi in jim zaupal za kaj se gre. Oni tudi bolje poznajo tebe in tvoje sošolce in ti bodo morda lažje svetovali tudi glede tvojega osnovnega vprašanja glede tega, kaj narediti.
Upam, da skupaj z njimi uspeš razrešiti situacijo.
Lepo bodi!
Dora Mališ, dipl. psih. (un)