zdravo.
kmalu bom sprejeta na oddelek za motnje hranjenja v Ljubljani. konkretno me zanima, kako obravnava tam poteka. kako je s tehtanjem in obroki (anoreksija).
trenutno sem ravno zakljucila 6 mesecev hospitalizacije, kjer so me stabilizirali do te mere, da sem sedaj na 'normalni, zdravi' tezi. skrbi me, da sedaj nisem vec za ta oddelek, ker imam zadostno stevilo kilogramov. strah me je, da me tam ne bodo jemali resno, ker imam sedaj zdravo tezo.
zanima me glede pravil na oddelku. ali so mozni prosti izhodi? kako je glede zdravil, ce jih jemljes? imas lahko pri sebi telefon? kako je urejeno, ce se se vedno solas? kako na splosno poteka zdravljenje, kaksne so terapije, itd.? kaksne so sobe in koliko so ljudje tam povprecno stari?
res bi prosila ce bi mi katera punca/fant, ki je ze bila tam malo povedala, kako je na oddelku ter izkusnje. res sem v skrbeh, do te mere, da bi sprejem najraje odpovedala.
hvala vsem, ki boste podali informacije/feedback.
o
katera hospitalizacija traja 6 mesecev? se bolniki ki imajo npr shizofrenijo ponavadi niso tako dolgo notri, kaj sele za motnje hranjenja
on
ona
zaradi kriznega stanja sem bila najprej sprejeta na adolescentni odprti oddelek, od koder so me zaradi poslabsanja stanja premestili na zaprti oddelek za odrasle. imam kar konkretne tezave s hrano pa tudi druge dusevne tezave (hude depresivne epizode, bpd, itd.) tako da sem vbistvu ze od oktobra v bolnisnicah, oz. v ustanovah. torej najprej sem bila na adolescentnem oddelku 2 tedna, premestili so me na intenzivni zenski oddelek, kjer sem bila na to 4 mesece, zaradi izrednega poslabsanja zdravja (anoreksija) in tudi dusevnosti (depresije..). ko sem zakljucila tam sem bila direktno premescena v program reintegracije, ki je zame trajal 5 tednov. dva tedna nazaj sem bila od tam odpuscena in naslednji teden me caka sprejem na enoto za motnje hranjenja. upam, da sem ti odgovorila na vprasanje in bolj obrazlozila zakaj je bilo tako.
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vsekakor te najprej spodbudim, da si ne premisliš. Zdravljenje ti bo koristilo, zagotovo. Oddelek za motnje hranjenja v Ljubljani je zelo zelo dober tako v luči tega kaj vse tam ponujajo in kaj vse imate možnost doživeti in spoznati o sebi pa tudi v luči strokovnjakov, ki tam delajo. Veliko je psihoterapevtskih skupin, pa gibalna terapija, likovna terapija, glasbena terapija in najverjetneje sem še kaj pozabila. Tudi če si na zdravi teži (in seveda čestitke za to) je oddelek primeren zate. Tam so seveda tudi takšni posamezniki. Resno te bodo vsekakor jemali, kot vsakega, ki pride tja.
Pravila na oddelku vsekakor so, a takšna zelo smiselna. Tudi obiski so, tudi izhodi. Tudi šolanje je možno, precej je stvari, ki se lahko dogovarjajo. Telefon lahko imate pri sebi mislim da ves čas, razen tekom terapij. Svoja redna zdravila jemlješ tako kot pred hospitalizacijo pod nadzorom medicinskega osebja. Povprečna starost ljudi na oddelku zelo niha, največ pa jih je običajno med 20 in 30.
Dvomi so nekaj čisto običajnega pred takšnimi hospitalizacijami, a zagotovo bodo hitro zbledeli ko boš tam.
Lep pozdrav in le pogumno dalje,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije
o
ja zdej razumem.. jaz imam tudi bpd pa sem bila na enoti za psihoterapijo (ta oddelek je takoj nasproti enoti za motnje hranjenja), zato smo se "druzili" tudi z njimi oz. sem se pogovarjala in baje ne smejo imet v sobi ne hrane in ne pijače, tudi čigumije ne, na vsake toliko dni v tednu sestre pregledujejo sobe intenzivno, če kdo skriva hrano in jo vzamejo, če jo najdejo. Na oddelku je veliko tekmovanja kdo je bolj suh, veliko zavidanja, če je nekdo bolj suh od tebe, tudi zatožijo te sestrami oz. grozijo, da te bodo izdali, da si npr bruhala, zato, da te ustavijo in ne boš mogla hujšati in biti se bolj suha od druge.. ampak ja, tak primer s tem, da te nekdo zatoži pomojem ni tako pogosto, ampak izjema.. punce med sabo tudi držijo skupaj in skupinsko telovadijo.. ampak se vedno je neko ljubosumje in tekmovanje, kar motnje hranjenja definitivno so. mene so zeleli po tej hospitalizaciji dati tja, ampak nisem sla, ravno zaradi tega ker vem da se ni bi dobro pocutila, saj so bile nekatere punce res res kritično suhe in bi me to samo še bolj unicilo..
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič
Odgovor svetovalke:
Motnja hranjenja je huda duševna motnja, ki počasi vodi do vse večjih miselnih napak in izkrivljanj - kako izgledam, kako izgleda vsak delček mojega telesa, kako izgledajo drugi. Zato je v veliko primerih nujno intenzivno zdravljenje. Če so ti ga srtrokovnjaki predlagali, potem so zagotovo precenili, da ti bo v korist.
Tekmovanje, ljubosumje - zagotovo pride tudi do tega, amapk se kot odrasel lahko umakneš in ne greš takih "igric", zahteva pa to veliko mentalnega napora in čustvenih nihanj. Če prideš z miselnostjo:"tu sem, da si pomagam", je tudi pritiske in trigerje" iz okolice lažje prenesti. Zagotovo bodo težki dnevi, a težke dneve imaš tudi doma. V bolnici je lahko večji nadzor, z namenom, da se ti čustveno in seveda tudi fizično stanje na dolgi rok ne poslabša, oziroma stremijo vsi k temu, da pride do izboljšanja. Je pa to dolg proces, kot si ugotovila že v prejšnji hospitalizaciji.
Hrana v sobi definitivno ni dovoljena, saj to ne bi pripomoglo k procesu zdravljenja.
Upam, da se boš dobro odločila in pomirjena s to odločitvijo. Prisiliti v hospitalizacijo te ne more nihče, fino je da se sama, z namenom pomoči sama sebi.
Lep pozdrav,