Zdravo, tukaj anon želela sem se posvetovati kako se spopadati z emetophobio. Pred 2 letoma sem imela salmonelo od takrat naprej imam težave z emetophobio nemorem si pomagat in noben me ne razume , a meni osebno mi je teško. Velikokrat se spopadam z slabostjo a ne da bi bruhala,bojim se da bi kdo v bližini bruhal tudi če reče da mu je Samo slabo me začne skrbeti, če kdo bruha ali celo čujem bruhanje me to spravi k panic attact, bojim se da je šolska hrana ( meso) nepečeno zato je velikokrat ne uživam itd. Kako si naj pomagam Use sem že poskusila nič ne pomaga.Prosim pomagajte in svetuje ????
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej naj ti povem, da si zelo pogumna, ker si se odločila govoriti o svojem strahu, kar je že prvi korak na poti do rešitve. Emetofobija je zelo pogost strah in veliko ljudi se spopada s podobnimi težavami, zato nisi sama. Emetofobija, kot si že sama napisala, je strah pred bruhanjem. to je lahko zelo naporno, še posebej zato, ker vpliva na tvoje vsakodnevno življenje. Veliko ljudi s to fobijo doživlja podobne občutke kot jih opisuješ - strah pred slabostjo, skrb zaradi hrane ali panika, če kdo bruha. Ni lahko, a obstajajo načini, kako si lahko pomagaš.
Pri obvladovanju emetofobije lahko pomaga več stvari:
1. Razumevanje svojega strahu: Strah pred bruhanjem je povezan z občutkom izgube nadzora. Morda ti bo pomagalo, da si zavestno poveš, da ne moreš nadzorovati vseh situacij, vendar lahko nadzoruješ svojo reakcijo. Ne moreš nadzorovati recimo, ali bodo ljudje v tvoji okolici bruhali, vendar pa lahko nadzoruješ svoje občutke pri tem, recimo z naslednje opisano tehniko.
2. Dihalne tehnike: Ko se ti pojavi slabost ali strah, globoko in počasi dihaj. Osredotoči se na dihanje, kar ti lahko pomaga umiriti živce in zmanjšati občutek panike. Poskusiš lahko tudi dihanje skozi slamico, pri čemer zrak izdihuješ počasi in pri tem našobiš ustnice kot da bi pihala skozi slamico.
3. Pogovor z nekom: Čeprav se ti zdi, da te nihče ne razume, poskusi o svojih občutkih govoriti z nekom, ki mu zaupaš – starši, prijatelj, šolski svetovalec ali terapevt. Pogovor pogosto prinese olajšanje.
4. Vizualizacija: Predstavljaj si situacije, ki te strašijo, a v tvoji domišljiji preživiš brez napada strahu ali panike. Vizualizacija pomaga možganom, da se prilagodijo in te pripravijo na realne situacije, da ko jih naslednjič zares doživiš, lažje nadzoruješ svojo reakcijo in se hitreje pomiriš.
5. Morda obiščeš strokovnjaka: Če se ti zdi, da si že vse poskusila in nič ne pomaga, ti priporočam, da se obrneš na psihologa ali terapevta, ki ima izkušnje z emetofobijo. Včasih je pomoč strokovnjaka ključna.
Pomembno je tudi, da se ne sramuješ svojega strahu. Vse težave imajo rešitev, in čeprav je morda pot dolga, ti bo z vsakim korakom lažje. Najdi podporo in ne obupaj – vsako fobijo je težko premagati, pot do ozdravitve je proces, a z vztrajnostjo boš našla načine, kako se s tvojim strahom bolje spopadati.
Lepo te pozdravljam.
Ajda Novak, mag. psihologije
• An
Anja
Hvala ker si odprla to temo. Že od zgodnjih let (od približno 4 let) se bojim bruhanja....
Zadnjič smo bili na Ekskurziji in je eden bruhal in ga je uciteljica dala sedet pred mano. Zdi se mi da sem dozivela panic attack...zacela sem jokati,tresti se, težko sem dihala... grozno mi je bilo in mislila sem da bom omedlela. Vrtelo se mi je...učiteljica pa je rekla da sem razvajena. Po tem sem se še cel dan tresla in glava me je bolela. Več ali manj imam iste težave kot ti ampak res ne vem kako si pomagati. Vse stvari ke ste jih napisali #tosemjaz sem že poiskusila...
Vresnici je bilo danes moji sošolki slabo in učiteljica je rekla naj jo JAZ pospremim do tajništva... skoraj sem se jokat začela
Prosim za odgovor in nasvet
Hvala za vnaprej...
• Uredništvo
Ajda Novak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Anja
Žal včasih učitelji nimajo pravega posluha za take teme, kar seveda zelo negativno vpliva na tvojo izkušnjo in še povečuje tvoj strah. Strah se največkrat pojavi zaradi negativne izkušnje, s katero določeno stvar povezujemo, morda si bila pri štirih letih hudo bolna in si bruhala? Morda si videla drugo bolno osebo, kako je bruhala in se od takrat pri tebi pojavlja ta strah pred bruhanjem. Rekla si, da si že poskusila vse, kar sem predlagala v prejšnjem sporočilu, vključno s pogovorom s šolsko psihologinjo in zdravnikom? Morda se pri tebi poleg tega strahu pojavljajo še kakšne druge težave? Vse skupaj bi bilo namreč dobro celostno obravnavati. Že veš, iz česa izhaja tvoj strah?
Emetofobija lahko vodi do drugih duševnih stisk, zato ti čim prej priporočam pogovor z zdravnikom. Če si poskusila že vse tehnike samopomoči, ki sem jih naštela zgoraj, bo najbolje, da s staršem obiščeš svojega zdravnika oziroma zdravnico, tam te bodo znali usmeriti naprej. Obiščeš lahko tudi katerega izmed centrov za duševno zdravje otrok in mladostnikov, tukaj imaš seznam krajev, kjer se nahajajo.
Kot si zapisala, se naše telo odzove na situacije, ki nas jih je strah. Praviš, da si se začela tresti, težko dihati, jokati ... Lahko bi bil panični napad ali nekaj podobnega. Ta se lahko ponavlja vsakič, ko si izpostavljena taki ali podobni situaciji, zato bi čim prej potrebovala pomoč nekoga, ki te bo lahko usmeril in ti pomagal osvojiti sprostitvene tehnike, ki jih lahko naslednjič v takih trenutkih uporabiš. Pri fobijah strokovnjaki za duševno zdravje delamo z zelo različnimi tehnikami, nekatere so zelo zapletene in jih ne moreš poskusiti sama. Kot si zapisala, se naše telo odzove na situacije, ki nas jih je strah. Praviš, da si se začela tresti, težko dihati, jokati ... Lahko bi bil panični napad ali nekaj podobnega. Ta se lahko ponavlja vsakič, ko si izpostavljena taki ali podobni situaciji, zato bi čim prej potrebovala pomoč nekoga, ki te bo lahko usmeril in ti pomagal osvojiti sprostitvene tehnike, ki jih lahko naslednjič v takih trenutkih uporabiš. Pri fobijah strokovnjaki za duševno zdravje delamo z zelo različnimi tehnikami, nekatere so zelo zapletene in jih ne moreš poskusiti ali osvojiti sama. Zato je pomembno, da obiščeš strokovnjaka in mu zaupaš tudi odziv tvojega telesa na bruhanje.
Želim ti vse dobro in upam, da čim prej najdeš pot za obvladovanje tvojih težav.
Ajda Novak, mag. psihologije