ojla. se me še spomnite?
spet sem tukaj jaz lara in mesec mj je bil zame ekstremno slab. odkrila sem da imam emetofobijo. pa da kar zacnem to je strah pred bruhanjem. cel mesec sem psihirala in tudi razmišljala že o samomoru. druzina je ze razmisljala ce bi me dala na antidepresive ker nimam vec volje da bi sploh zivela. res ne marram tega zivljenja. naj mi nekdo pomaga. jaz sem pripravljena pomagati vsem ki to potrebujejo in upam da bom v svoj zvezek počutja cez par mesecev pogledala z ponosom kok dalec sem ze prisla. samo res se hocem samo koncati to zivljenje. moja mami se je ze pogovarjala z eno psihologinjo ki je rekla da bi me ona nemudoma namestila v bolnisnico ker sem med mojim izpadom emetofobije skoraj nehala jesti ne jem skoraj nic vec in v 1mesecu sem shujsala za skoraj 10kg. naj mi negdo pomaga samo se obupavam nad zivljenjem in po eni strani samo se cakam gdaj me bo to pobralo. zaradi te fobije se mi je cel mesec mesalo in tudi moje fizicno pocutje se je zelo poslabsalo. vsak dan mi je bilo slabo. prosim help. LARA
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Draga Lara, verjamem, da boš v svoj zvezek počutja lahko čez nekaj časa ponosno pogledala. Vseeno pa me v tem kontekstu zanima, čemu ta tvoj zvezek trenutno služi in kdo ti je to zapisovanje predlagal? To, da beležimo svoja čustva je sicer lahko dobro, a ne način da slučajno to potencira naše negativno razmišljanje in ojačuje negativna vedenja/reakcije.
Če imaš emotofobijo, ki je zelo specifičen strah, ni to nobena katastrofa in se da s psihološko podporo, sploh pa kognitivno vedenjsko terapijo, dobro nadzorovati oziroma tudi premagati. Misli na samomor zagotovo niso rešitev, verjamem, da to tudi sama verjameš/veš.
Glede na to, da si močno shujšala in torej ta tvoj strah zelo ovira/slabša tvoje telesno zdravje te lepo naprošam, da se skupaj s starši odpraviš na obravnavo h kliničnemu psihologu, zagotovo ti bo lahko pomagal. Pa še en predlog imam, za katerega upam, da boš o njem vsaj razmislila:dobro bi bilo, da oddideš na tak "sistematski", rutinski pregled k svoji osebni zdravnici, kjer bi preverila tvoje zdravje, tudi s pomočjo laboratorija. Kako se ti slišijo moji predlogi? Res me skrbi za tvoje zdravje in želim ti dobro.
Le oglasi se še,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije