Pozdravljeni,
stara sem 18 let in že od otroštva (4.razred) imam grozen strah pred bruhanjem. Ta vrjetno izhaja iz tega ko je moja sestra s katero sem si delila sobo pogosto ponoči bruhala zaradi intolerance na laktozo. V 4. razredu sem nazadnje bruhala in vrjetno se bom s tem morala spet kmalu spopasti saj je minilo ze skoraj 9 let. Do tega septembra mi fobija ni tako kontrolilrala življenja - imela sem panične napadel le čr je bil kdo okoli mene bolan in sem se bala da se bom okužila. A letos je cisto drugače. Ze od septembra, kar čez noč se je zelo poslabšalo. Ni dneva ko ne mislem o tem kako bom bolna, kako se mi bliža to, ali sem se družila s kom ki je okužen itd. Nehala sem se družiti s prijateljicami, večkrat tudi po dneve ne jem in ne pijem, saj me je tega tako strah. Zaradi konstantnega razmišljanja o tem mi je seveda zato velikokrat slabo in padem v paniko. Začnem se tresti, zebe me, jokam in situacije ne moram več nadzorovati. velikokrat tudi po cele noči ne spim, zardi strahu da bom zbolela. Strah me je izgube nadzora nad situacijo ter samega postopka bruhanja. Odločila sem se, da nočem tako živeti do konca življenja in bi rada začela hoditi na terapijo. Prebrala sem da je za emetofobijo primerna kognitivno-vedenjska terapija, a jaz ne vem kje začeti to iskati.l Ali je to možno najti samoplačniško, ali je to samo preko javnega zdravstva? Terapija je moje zadnje upanje
Hvala za odgovor
Uredništvo
Špela Brezočnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da že skoraj deset let izkušaš močan strah pred bruhanjem. Če prav razumem, se z njim vedno težje soočaš, saj od septembra najprej pri sebi opažaš poslabšanje stanja. Predstavljam si, da je tvoja stiska velika in želim ti povedati, da si naredila zelo velik korak naprej s tem, ko si se odločila poiskati pomoč. Za takšno dejanje je potrebnega veliko poguma in verjamem, da ti ni bilo lahko.
Omenjaš, da je fobija, s katero se soočaš, pogosta in intenzivna, prav tako pa te ovira v vsakdanjem življenju, zato je pomembno, da jo ustrezno nasloviš. Kot si že sama raziskala, je vedenjsko-kognitivna terapija eden izmed najbolj učinkovitih pristopov za zmanjšanje anksioznosti, saj se osredotoča na povezavo med našimi mislimi, čustvi, vedenjem in telesom. Zanima te, ali lahko obiskuješ takšno obliko terapije tudi samoplačniško, in odgovor je da. Na tej spletni strani lahko najdeš seznam terapevtov, ki so v Sloveniji tudi uradno akreditirani za izvajanje vedenjsko-kognitivne terapije in so razvrščeni po regijah, v katerih izvajajo svoje storitve. Po pomoč pa se lahko obrneš tudi na brezplačne psihološke svetovalnice Posvet, ki delujejo po celi Sloveniji in nudijo strokovno psihološko svetovanje osebam v stiski. Tam ti lahko tudi pomagajo priti do psihoterapevta na podlagi tvoje stiske. Glede na to, da si že polnoletna, ti lahko strokovno podporo in pomoč omogočijo tudi Centri za duševno zdravje odraslih. Na priloženi spletni strani imaš seznam kontaktnih elektronskih naslovov in telefonskih številk. Če jih boš kontaktirala, te bo medicinska sestra povprašala o težavah in skupaj bosta dorekli termin prvega obiska.
Obenem si zapisala, da večkrat doživljaš panične napade in občutiš, da situacije ne moreš več nadzorovati. V teh trenutkih je pomembno, da se poskusiš umakniti na miren kraj in se spomniš, da napadi niso nevarni in po nekaj minutah, največ pol ure, minejo. Pri tem si lahko pomagaš s trebušnim dihanjem, pri katerem počasi med vdihom šteješ do štiri, nato zadržiš vdih eno sekundo, potlej pa med štetjem do štiri počasi izdihneš. To je le ena izmed tehnik, ki nam lahko pomagajo pri umiritvi telesa in misli. Pomembno je, da najdeš takšno tehniko, ki ti bo najbolj odgovarjala, zato predlagam, da si pogledaš še druge tehnike, ki ti lahko v takšnih trenutkih pridejo na pomoč.
Želim ti čim več uspeha pri iskanju pomoči,
Špela Brezočnik, dipl. psihologinja (UN)