Pozdravljeni,
ponavljam 1. letnik pravne fakultete. Pravo sem si želela študirati že od osnovne šole, celo gimnazijo sem se trudila in imela motivacijo za to, da bom prišla na pravni faks. Ponavljanje prvega letnika me je zelo prizadelo, vendar sem v sebi še vedno imela upanje, ker prvi letnik pf ul ponavlja veliko študentov. Tekom leta pa sem se znašla v dvomih ki sem jih odrivala proč saj si nisem želela priznati realnosti. Svojo osebnost sem zgradila na tem da bom nekega dne studirala pravo in bila odvetnica, nisem zelela biti samo pravnica. Osebnostno sem se v zadnjem letu zelo spremenila, in s tem tudi svoje vrednote. Ta faks, ljudje, profesorji mi ne ustrezajo vec.  Ceprav mi je pravo kot tako usec, me to studijsko okolje odvraca. Nevem ce sem pripravljena vloziti toliko truda, stresa, dokazovanja. Mentalno sem na dnu. Na zacetku sem mislila da je to samo obdobje, vendar se vlece ze 1 leto od aprila 2025. Vsak dan me navdaja anksioznost strah pred prihodnostjo, tesnobnost in zalost. Nimam samomorilnih misli ampak priznam da si kdaj zelim da se zjuraj ne bi zbudila in se morala ponovno soociti z realnostjo da se pocutim kok totalni failure. Ne prepoznam se več, nevem kdo sem.
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Naj te takoj na začetku potolažim. Nisi niti prva, niti zadnja, ki je ugotovila, oz. začutila, da ni študij za katerega se je odločila  in bila dolgo let prepričana, da ga boš končala in opravljala želeni poklic, takšen kot si je predstavljala.
Verjetno si dolga leta videle sebe v odvetniški vlogi, v filmih pa kot elegantno gorečo zagovornico pravic. Študij je pokazal, da je realnost drugačna.
Napisala si, da so se spremenile tvoje vrednote. Katere so danes na vrhu piramide? Poskušaj odgovoriti na to vprašanje in potem globoko razmisli, ali bi bilo smiselno zamenjati faks. Ne vem, čemu se mi je utrnila misel, da bi ti mogoče bolj ustrezal faks za socialno delo, psihologija, sociologija , antropologija. Zgolj ugibam. Zakaj? Poznam kar nekaj ljudi, ki so po letu ali dveh ugotovili, da so si izbrali napačen študij. Nekateri so ga končali, vrsto let vztrajali v poklicu v katerem niso bili srečni in se relativno pozno odločili za spremembo poklica.
Treba je vedeti, da usodnih odločitev ne gre sprejemati takrat, ko smo v hudi stiski. Zato bi bilo smiselno razmisliti o nadaljnjih korakih.
·  Daj si dovoljenje za spremembo načrta: Spremeni mnenje in cilje. Pri 20 letih to ni poraz. To je znak prilagodljivosti in poslušanja samega sebe.
·  Loči pravo od Pravne fakultete UL: Lahko študiraš pravo kje drugje (npr. Pravna fakulteta UM v Mariboru ali Nova univerza), kjer je okolje lahko drugačno, manj formalno ali manj obremenjujoče.
·  Razišči alternative:  druga smer študija.
·  Vzemi si premor (če je mogoče): kot sem že omenila  prepis, pavziranje ali začasna zaposlitev, da se umakneš okolja, ki te uničuje, in si tako  povrneš moč in samozaupanje.
Svetujem ti, da se odkrito pogovoriš najprej sama s sabo in si odgovoriš na vprašanje, kje se vidiš čez 5 let, 10 let, nato pa tudi s starši in morda dobrim prijateljem. Toda pred temi pogovori, bi bilo zelo dobro, da  imaš že pri sebi izdelana stališča, kako naprej.
Nikar ne misli, da sta ti dve leti izgubljeni. Nabrala si si veliko izkušenj. Morda je najpomembnejša ta, da poklic, ki si ga dolgo želela, ni takšen, kot je bil v tvojih predstavah. Nisi "totalni failure". Si mlada oseba, ki gre skozi težko transformacijo in se uči postavljati svoje mentalno zdravje pred pričakovanja, ki si jih je zastavila kot otrok.
Glede tvoje anksioznosti, tesnobe in žalosti pa menim, da ne bi bilo slabo, če bi se pogovorila s strokovnjakom. To pomoč, ki je brezplačna  lahko najdeš
·  Študentska svetovalnica: Ponuja brezplačna psihološka svetovanja za študente.
·  Psihološka svetovalnica Posvet: Brezplačni pogovori (posvet.org), na voljo v več krajih.
·  Klic v duševni stiski: 01 520 99 00 (vsak dan med 19.00 in 7.00 zjutraj).
·  Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik: 116 123 (24 ur na dan, brezplačno).
·  Študentski zdravstveni dom (Zdravstveni dom za študente UL): Imajo psihiatrično in psihološko ambulanto.
Draga mladenka, res srčno upam, da ti bo uspelo najti najboljšo rešitev zate, študij, ki bo komplementaren s tvojimi vrednotami in da bosta ti dve leti, ki si jih preživela na faksu vir dragocenih izkušenj za vse življenje, ne pa  težko breme.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja