Danes je sobota, 13.5.2023, v četrtek so me odpustili iz EIOAP-a, oziroma Enote za intenzivno otroško in mladostniško psihiatrijo.
Moja izkušnja ni bila slaba. Tam sem bil od ponedeljka do četrtka. Ampak, sem pišem ker se moje stanje ni ravno izboljšalo.
Na viziti sem v sredo in četrtek rekel, da če me v naslednjih nekaj dneh odpustijo si bom kaj naredil ali pa bom prišel nazaj. In oni so samo rekli, da se bojo dogovorili z mami da me bo varovala, tako da bom šel domov.
Jaz... jaz se resno hočem ubit.. tiste 3 dni sem samo premišljeval o tem kako se bom ubil ko pridem ven. Imam, okoli 5-6 načrtov o katerih konstantno razmišljam. Če me ne hospitalizirajo jaz ne bom preživel..
V ponedeljek imam termin z psihijatrijno, in vse to ji bom povedal.. verjetno da me bo poslala nazaj na EIOAP.
Lp, Toni
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovani Toni,
hvala, da si svoje misli delil na našem portalu. Navajaš, da se srečuješ s samomorilnimi mislimi in da imaš celo načrt o uresničitvi le teh. Kako pogosto razmišljaš o smrti oz. o tem, da te ne bi več bilo? Kako dolgo že trajajo te misli? Kaj je tisto, kar te v tem trenutku najbolj bremeni? Kako razmišljaš, da bi storil samomor? Ali si že izpeljal kaj od svojega načrta? Ali si že kdaj v preteklosti poskušal storiti samomor? Menim, da bi bila v tvojem primeru nujno potrebna takojšnja strokovna pomoč. To je zelo težka situacija in priznanje počutja ter iskanje pomoči je prvi korak k vrnitvi zaupanja samega vase. Prvi korak si že naredil, saj si o tem odkrito spregovoril. Pišeš tudi o izkušnji hospitalizacije na EIOAP in če sem prav razumela, bi naj imel včeraj pogovor s psihiatrinjo? Ali si ji zaupal vse, kar se ti plete po mislih? Zelo pomembno je, da odkrito in iskreno spregovoriš o tem, saj se bo lahko le na tak način situacija učinkoviteje in hitreje reševala.
Verjamem, da se ti v tem trenutku lahko zdi vse mračno in brezupno. Ne morem čutiti ali razumeti bolečine, ki jo trenutno doživljaš, sem pa iskreno zaskrbljena zate, ker mi je mar in ti želim nuditi podporo. Življenje nas vedno znova preizkuša, vsak izmed nas doživlja vzpone in padce. Svetujem ti, da strokovnemu osebju še enkrat natančno opišeš svoja dejanska občutja. Ali imaš doma podporo oz. nekoga, ki mu lahko zaupaš, ko se znajdeš v močni stiski?
Vedi, da samomor ni, ne more in ne sme biti rešitev, saj so vsi izzivi, težave, ki smo jim priča, začasni in rešljivi. Morda boš že danes dobil odgovor na situacijo, ki se dogaja v tebi in se boš bolje počutil. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Odloči se za življenje. Poišči tiste drobne stvari v sebi in okrog sebe, zaradi katerih si lahko že ta trenutek hvaležen. Sprejmi nadaljnjo pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu saj si ju zaslužiš, točno takšen, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v hudi stiski:
• TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
• Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)Toplo priporočam tudi ogled te spletne strani: https://zivziv.si/razmisljam-o-samomoru/
Rad se imej. Si edinstven in neponovljiv. Nikoli nisi sam, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja.
Želim ti vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij
To
ToniPlutonij
Živijo,
Hvala za odgovor.
Vbistvu je zgodba taka, da se že kakšne 2-3 leta borim z samomorilnimi mislimi. Parkrat sem še poskusil narediti samomor. V bistvu imam v načrtu da se počasi začnem pripravljati na enega od teh načrtov. Pisma imam napisana že od prej..
Z psihiatrinjo sva se zmenila da probam zdržati do danes (17.5) saj smo imeli v šoli timski sestanek. In da, če se moje počutje ne izboljša, oziroma da me te dogovori iz sestanka ne razbremenijo, potem naj bi šel na oddelek. Doma ima starša, katerima lahko zaupam, ampak jima še nisem povedal dejansko kako hudo je.
Po eni strani mislim da bi bilo najbolje da grem nazaj na oddelk, ampak po drugi strani pa na nek način nočem pomoči, oziroma mislim da si je ne zaslužim, da ni dovolj hudo.
Lp, Toni
Uredništvo
Tina Rezar
Odgovor svetovalke:
Spoštovani Toni,
hvala za tvoje sporočilo. Praviš, da si že nekajkrat poskusil storiti samomor. Ali si o tej nameri povedal svoji psihiatrinji? V tem trenutku se mi zdi najpomembneje, da iskreno spregovoriš o svojiš občutkih, četudi so hudi in boleči. O tem moraš obvestiti svojo psihiatrinjo in starše, saj ti bodo le na tak način lahko čim bolje pomagali in stali ob strani, da prebrodiš te trenutke, ki so verjamem, da zelo intenzivni, a MINLJIVI. Mi lahko poveš kaj več o dogovoru s sestanka, ki je bil 17. 5.? Veseli me, da lahko zaupaš staršema, to je zelo dragoceno, sploh v težkih trenutkih in svetujem ti, da to izkoristiš in jima razkriješ svoje dejansko počutje.
V kolikor boš staršema in psihiatrinji zaupal svoje misli in občutja, v takšni meri kot so dejansko prisotni, bo strokovno osebje ocenilo ali je potrebna hospitalizacija. Če bodo ocenili, da je bolje, da greš ponovno na oddelek, se temu ne upiraj in sprejmi, saj ti bo dolgoročno zagotovo pomagalo. Popolnoma vsak posameznik na tem svetu SI ZASLUŽI pomoč in prav vsi jo v nekem obdobju življenja potrebujemo. Ni »junaka«, ki se ne bi srečal s takšnimi ali drugačnimi težavami. Problem je ravno v tem, da ljudje neradi govorimo o svojih globljih psihičnih težavah, a jih velika večina to doživi, vsaj 1x v življenju in takrat je ključ do rešitve v iskrenem pogovoru in iskanju pomoči pri strokovnjakih za to področje. Zato ti polagam na srce, da resnično iskreno zaupaš svojim najbližjim in psihiatrinji, da ti bodo lahko pomagali na tvoji poti.
S čim se sicer rad ukvarjaš? Imaš raje bolj kulturno ali športno udejstvovanje? Kaj te pomirja v trenutkih, ko te poprimejo črne misli? Dobro bi bilo, da bi si naredil načrt ukrepanja, kadar se slabo počutiš. Obstaja veliko tehnik oz. strategij za omilitev misli in izboljšanja počutja. Na tej povezavi - https://www.tosemjaz.net/prirocniki/kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje/ lahko dostopaš do našega priročnika »Kaj lahko naredim, da mi bo lažje?«, kjer boš našel številne vaje, ki so ti lahko v pomoč, ko se znajdeš v stiski. Priporočam ogled in uporabo, vaje so kratke in do njih lahko dostopaš kar s QR kodo.
Vedi, da nisi sam, tukaj smo zate in se na nas lahko kadarkoli obrneš.
Želim ti obilo poguma.
Objem,