Mene pa zanima kako biti manj egocentricen. Veliko ljudi mi je ze podalo komentar "svet se ne vrti okoli tebe". In ta komentar me prav vedno prizadene. Zelo se trudim biti bolj empat in skrbeti za druge. Ne dojemam se kot egoist, tudi drugi mi nikoli niso tega ocitali. Vendar vse kar se dogaja okoli mene ponavadi pomislim da je povezano z mano. Kaj storiti?
Od
Odgovor
?
Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Verjetno imaš v mislih egoizem, ki ga tudi sam omenjaš. Egocentrizem je nokoliko soroden pojem, vendar ne tako negativen, kot egoizem. Egocentrizem je nesposobnost gledanja na svet s perspektive drugih oz. da se ne moremo postaviti v čevlje druge osebe. Pri mlajših otrocih je to normalna stopnja v razvoju, pri nekaterih ostane tudi dlje.
Praviš, da ti ljudje direktno povedo, da se obnašaš, kot da "se svet vrti okoli tebe" in razumljivo je, da te to prizadene. Vendar sam praviš, da se trudiš biti empat, kar je dober znak. Si se morda kdaj vprašal, zakaj ti to rečejo? Ali pa ob kakšnih priložnostih? To bi bilo dobro preveriti, da boš tudi sam dobil vpogled v to, zakaj drugi pridejo do tega zaključka. Sploh ker praviš, da ti prej tega ni skorajda nihče očital - se je tvoj odnos do nekaterih v zadnjem času morda spremenil?
Lahko si narediš seznam dokazov za in proti temu, da si "egoist". Tako boš morda spoznal, da nisi, oziroma da drugi tvoja dejanja morda razumejo napačno, ali pa boš npr. spoznal, da se do nekaterih specifičnih oseb vedeš tako, da bi te lahko videli kot nekaoga, ki meni, da se svet vrti okrog njega. V vsakem primeru boš bolje videl, kaj lahko spremeniš - ali pa boš spoznal, da si si besede drugih interpretiral napačno. Sploh ker praviš, da ponavadi najprej pomisliš na to, da se dogajanje okrog tebe povezuje s tabo.
Bi mi o tej zadnji stvari lahko povedal še kaj več?
Se opravičujem, ker si na odgovor čakal malo dlje. Če te bo še karkoli zanimalo, pa ne oklevaj in nam brez zadržkov piši.
Patrik Senica, dipl. psiholog