Mi lahko prosim pomagate. Ze od 4 razreda se borim z motnjo hranjenja in zdaj koncujem tretji letnik. Mislila sem da bo z casom boljse ali pa ce se res trudim da bo slo vstran. In sem vmela vmes obdobja mogoce dva tri mesece ko nisem imela 24/7 misli o hrani in nisem odreagirala na misli ki sem jih mela. In sem ze bila vesela da je koncno konec tega ampak seveda nikoli ni. Vedno ko sem par tednov boljse gre slej kot prej na slabse s tem da je vedno hujse. Ena prijateljica je pred leti imela tezave s hrano in je saml govorila koliko je in da hujse in take zadeve kar je v meni sprozlo da sem zacela delat iste stvari kot ona, ker je njej uspelo shujsati in tudi meni je dokler se mi ni odpeljalo in sem se tri mesece tako prenajedala da sem v teh treh mesecih pridobila 20 kg kar je vec kot bolano. To so bile take grozne fizicne bolecine od kolicine hrane ki sem jih pojedla da nocem nikoli vec tja. In od takrat probavam shujsat, ker dejasnko moram ker imam bmi cez 25 ampak mi to nikak ne uspe. Zadnje tri leta sem zacela z bruhanjem. In mi je teza vsako leto nihala za 10 kg gor in dol. Zdaj je ta cikel restrikcije in prenajedanja se izrazitejsi kot prej se mi zdi. Ker zdi se mi kot da nimam svoje telo pod nadzorom. Dobesedno kot da je v moji glavi se ena oseba ki je prevzela "voznjo in funkcioniranje" mojega telesa. Hodim po 20000 korakov na dan ce prav sem utrujena da lahko porabim kalorije. Vcasih sem lacna ampak se mi hrana gabi. In potem naslednji dan kot da postanem ze tretja oseba pa se fizicno ne morem ustavit ne da bi pojedla vse kaj mamo doma. Pa spet jem takrat tolko da me vse boli in ne morem nehat. In obcutek da nimam absolutne nobene kontrole sama nas sabo je grozen. In zdaj me zanima kaj predlagate za zdravljenje. Hodila sem k psihologinji dve leti in ni pomagalo absolutno nic. Preko zdravstva se mi zdi da ste delavci prezaposleni in zato tudi ko je hudo dobis termin na dva tedna kar se mi zdi za motnje hranjenja premalo. Ta moja psihologinja tudi ni bila klinicna psihologinja in ne vem ce ma to kake veze ampak se mi je zdelo kot da ne ve kak se bi tega lotla in enostavno da ni mela dovolj znanja ali pa izkusenj s tem, ceprav je bila zelo prijazna. In zato zdaj razmisljam da bi sla k psihoterapevtu ki se spozna na motnje hranjenja samoplacnisko. Ampak ne vem ce se to sploh splaca ali raje vseeno probam preko napotnice na katero bom cakala verjetno eno leto. In ce se splaca poznate mogoce kake dobre psihoterapevte v mariboru? Hvala za odgovor
ni
nisemstrokovnjak
Pozdravljena!
disclamer: nisem strokovnjak!!!!
V MB-ju deluje Mea Vita - psihoterapevtka ga. Gselman se ukvarja ravno s problematiko motenj hranjenja.
Seveda deluje še veliko več psihoterapevtov, prepričana sem, da lahko malo pobrskaš in najdeš primerno obravnavo zase.
Meni je pomagalo tudi branje priročnika o prehrani in telesu na spletni strani Odkrito Podkast.
Prosim, nikar ne pozabi, da največje korake delaš Ti! Nekdo ti pri tem samo pomaga, da je lažje.
In to, da veš, da so to le misli v tvoji glavi (kot si sama rekla kot da je to neka druga oseba) je dobro! Že to se meni zdi veliko! Torej veš, da lahko kdaj te misli preslišiš, te "osebe" NE poslušaš ... je pa seveda težko.
Vse dobro ti želim. :)
Gr
Grozno je
Kaj mi lahko prosim hitro odgovorite ker ne moremvec
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Najprej naj se ti iskreno opravičim za pozen odgovor, se je izgubil nekje v sistemu. Iz tvojega sporočila vidim, da si v hudi stiski, zato potrebuješ čim prej pomoč. Motnje hranjenja so kompleksne duševne motnje, ki jih težko obvladamo sami, za to največkrat potrebujemo pomoč strokovnjaka. Praviš, da si dve leti hodila k psihologinji, ampak ti ni pomagalo. Na žalost je včasih s psihologi in psihoterapevti tako, da jih moramo več preizkusiti, dokler ne najdemo tistega, katerega metode dela in postopki pomoči nam ustrezajo. Žal mi je, da si imela nesrečo z dodeljenim psihologom.
Da si čim prej zagotoviš pomoč predlagam, da pomoč poiščeš preko različnih kanalov.
1. Najprej pojdi k osebnemu zdravniku. Povej mu vse, kar si povedala meni, če ti je o tem težko govoriti, mu lahko pokažeš tudi to sporočilo. Zdravnik ti bo, sploh glede na tvojo zdravstveno zgodovino, dal napotnico za psihologa ali psihiatra. Kot že sama veš, so čakalne vrste dolge, nekoliko sicer odvisne od kraja obravnave.
2. V času ko čakaš na pomoč v javnozdravstvenem sistemu, si poišči pomoč tudi drugje. Obišči Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov v Mariboru na Vošnjakovi ulici 2-4. Za obravnavo v centru napotnica ni potrebna, ti je pa tam na voljo tim različnih strokovnjakov s področja duševnega zdravja, ki glede na težavo nudi primerno terapijo, npr. podporo in svetovanje ter individualno ter skupinsko psihoterapijo. Z ekipo iz centra boste sestavili načrt pomoči glede na tvoje težave in osebne okoliščine.
3. Če si lahko privoščiš zasebno psihoterapijo, predlagam, da stopiš tudi v zasebno obravnavo, odvisno od tega, kako hitro boš prišla na vrsto preko napotnice ali pa v centru. Strokovnjaki za duševno zdravje v zasebnem sektorju so lahko enako kvalificirani in primerni za obravnavo motenj hranjenja, vendar je potrebna previdnost pri izbiri. Pozorna bodi na osnovno izobrazbo psihoterapevta - najbolj primerna je psihološka ali medicinska s specializacijo v psihiatriji. Pomembno je tudi, da preveriš dodatna psihoterapevtska izobraževanja, za zdravljenje motenj hranjenja so morda najbolj primerna: integrativna psihoterapija, vedenjsko-kognitivna terapija, relacijska psihoterapija ali gestalt psihoterapija. Po hitrem pregledu zadetkov na brskalniku sem našla recimo:
* https://www.meavita.si
* https://www.ipp.si
4. Pišeš lahko tudi v Svetovalnico MUZA.V Svetovalnici nudijo obsežen program pomoči pri motnjah hranjenja, predlagam, da jih čim prej pokličeš in se dogovoriš za obravnavo. Ker se svetovalnica nahaja v Ljubljani, prosi za večji del svetovanja preko telefona ali spletnih orodij za videoklice. Več o svetovalnici lahko prebereš na pripeti povezavi.
Upam, da ti bo kateri izmed virov pomoči, ki sem jih navedla, lahko čim prej pomagal in olajšal tvojo stisko. Vedi, da si zaslužiš živeti življenje, ki se ne vrti okoli hrane, obrokov in kalorij. Zaslužiš si pomoč takoj in upam, da jo čim prej dobiš. Seveda sem tukaj tudi jaz, ki ti z veseljem še kaj svetujem ali sem na voljo samo za pogovor.
Pošiljam ti velik objem.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, mag. psihologije