Pozdravljeni,
Sem 3.letnik gimnazije, zbiramo si maturitetne predmete, bliža se tudi odločitev glede izbire faksov. Popravici že od 8. razreda osnovne šole nekako vem kam bi se rada vpisala. Že dolgo časa, torej skoraj 5 let stojim za odločitvijo, da bi se rada vpislala na medicinsko fakulteto. Vse bolj se bliža dejanski čas ko naj bi si opredelili svojo pot. Strah me je. Nikoli v osnovni šoli nisem blestela z ocenami, res je, da se nikoli nisem zares potrudila. Zdaj v gimnaziji se dejasnko trudim in imam večino 5,4 kdaj 3. V prvem in drugem letniku sem bila pravdobra, letos upam, da mi uspe končati z odličnim uspehom.
Medicina je zelo težek faks in sprašujem se, če sem sposobna tega. Nisem naravno pameten človek, za vse ocene in vse 5 se vedno zelo potrudim, kdaj se snov res dobro naučim pa me na testu zbije površnost in nenatančnost. Definitivno nisem oseba, ki bi si vse zapomnila že s tem ko snov dvakrat preberem. Nevem, če sem dovolj pametna za ta faks. Nevem, če sem sposobna tega. Medicina je moja prva in lahko bi rekla edina izbira, ki me res veseli...Strah me je ugotovit, da tega nisem sposobna.   Na ta faks se zagotovo vpisujejo ljudje z res visokim IQ.
Sama sem ubistvu pod pritiskom... vem, da bi te mogli veselit naravoslovni predmeti in tudi me. Vendar, ko in če dobim pri biologiji,kemiji,.. (sploh zdaj, ko obravnavamo človeka) slabšo oceno, ki ni 5 ali 4 se sama začnem sprašvat in se jezit nase, da če imam take načrte kakršne imam bi mogla te teste odpisat res dobr, že zato da se dokažem sama sebi in utišam svoje dvome..
Kogarkoli vprašam, kaj so vzeli na maturi in vsi, ki so na medicini rečejo kaj vse so vzeli na višjem nivoju in recimo plus še dva naravoslovna izbirna predmeta. Strah me je izbrat nevem, angleščino matematiko na višjem nivoju, in oba izbirna predmeta naravoslovna, ker pač moram najprej sploh pridt na medicino. Nevem, če sem zmožna recimo kemijo in biologijo pisat zelo dobro, plus še kaj na višjem nivoju. Vse to mi zvišuje dvome o mojih sposobnostih.. moje izbire za maturitetne predmete so mogoče matematika na višjem nivoju mogoče, in potem še kemija in pa še en družboslovni predmet( neupam si oba naravoslovna, kar sm slišala je da je biologija zelo težka, fizika pa nevem..)...
Prosim Vas za nasvet kaj mislite Vi... Res nevem kaj naj, o tem razmišljam Vsak dan in imam dneve, ko sem vase prepričana vsaj 89%, in si rečem da se vse da če se hoče...Včasih imam dneve, kot je ta danes (ko odpišeš biologijo, za katero si se kar veliko učil in test ti nakoncu ni šel, plus nakoncu prevrjaš svoje odgovore, ker je test večinoma iz maturitetnih nalog in ugotoviš kako neumne napake si naredil) in dvomiš in se sprašuješ, če testa nisem zmožna v trenuktu pisnaja odpisati za 5, kako naj potem v prihodnosti, ČE mi sploh uspem priti na medicino, uspe opraviti izpite, ki so definitivno 100krat težji..
Nimam drugih faksov, ki bi me dejasnko veselili in če mi to ne uspe kje bom potem?
Hvala za Vaše mnenje, ki mi bo res prišel prav.
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Razumem, da te na trenutke preplavijo dvomi. Gimnazijski program je zahteven, redki so dijaki, ki dosegajo odlične ocene pri vseh predmetih.
Zelo dobro je, da imaš jasen cilj, to deluje motivacijsko. Normalno je, da imaš trenutke, ko te preplavijo dvomi, ko te skrbi, ali boš uspela.
Vztrajaj, potrudi se za svoje sanje. Delovne navade so ključne, študij medicine je dolg. Verjemi vase!
Razmisli še o "planu B". Samo ideja - fizioterapija na Primorskem?
Držim pesti za tvojo vztrajnost in uspeh ...
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja