zdravo, imam veliko vsiljivih misli kot na primer, da hočem nekoga zelo užaliti ali da bi resno poškodovala nekoga ki ga res ne maram samo zato da bi počutila olajšanje. Občasno imam tudi močno željo da sama sebe poškodujem ali se kar ubijem, ampak me drži misel na družino in prijatelje proti temu. Včasih sem mislila da imam depresijo ampak me je bilo strah komu povedati ker je veliko ljudi ob tem času lagalo o depresiji. Zadnje čase imam občutek da imam bipolarno motnjo zaradi teh vsiljivih misli. Zelo me je strah, kaj si bi ljudje mislili o meni, če bi dobila diagnozo o katerikoli motnji. Kako naj povem mami, saj mislim, da mi ne bi verjela, ali pa se bi mi posmehovala. na koga naj se obrnem v šoli? ali so to simptomi kakšne druge motnje?
Hvala za vašo pomoč, dinozaverček
• Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej bi ti rad povedal, da je zelo dobro in pohvalno, da razmišljaš o tem, da si poiščeš pomoč glede sumov, ki jih imaš o svojem duševnem zdravju. Res je pomembno, da si ne postavimo diagnoze kar sami, temveč smo pozorni na določene znake in simptome in če ti vztrajajo ali pa se pojavljajo pogosto, potem ukrepamo tako, da o tem z nekom spregovorimo ali pa poiščemo strokovno pomoč. Nekako sem razbral iz tvojega zapisa in se mi zdi, da je tako tudi pri tebi - da opažaš določene spremembe in misli, ki ti vzbujajo skrbi in želiš svoje sume potrditi ali ovreči.
Glede depresije in bipolarne motnje bi potreboval več informacij, da ti lahko povem kaj več. Zakaj točno meniš, da bi lahko imela bipolarno motnjo? Samo zaradi vsiljivih misli, ali gre še za kaj drugega, kar doživljaš? Enako bi te povprašal glede depresije - zakaj meniš, da je pri tebi prisotna, zaradi samomorilnih misli, o katerih govoriš, ali se tudi v tem primeru pojavlja še kaj drugega? Res mi je hudo, ko prebiram, da se počutiš tako. Gotovo ti ni lahko, sploh če se ti zdi, da bi mami o tem težko povedala.
Kar se tiče misli poškodovanja drugih, sebe in pa samomorilnih misli, je ključnega pomena, da poiščeš pomoč. Sprašuješ, na koga se lahko obrneš in lahko ti povem da imaš na srečo kar nekaj možnosti: na šoli imaš gotovo svetovalnega delavca ali psihologa - o vseh težavah se lahko zaupaš njemu/njej. Če se ti zdi, da bi bil dober poslušatelj, se lahko zaupaš tudi razredniku. Če pa se ne želiš izpostavljati osebju na šoli, pa imaš na voljo tudi druge vire in organizacije:
- TOM telefon (tel. 116 111, na voljo tudi klepet na spletni strani)
- Chat svetovanje tukaj, na portalu To sem jaz (preveri razpoložljivost psihologa)
- Svetovalnica Posvet: dogovoriš se lahko za brezplačno svetovanje v živo (naročiš se preko telefona 031 704 707 ali e-pošte: info@posvet.org)
Mogoče bi tudi tvoja mama sprejela to, kar bi ji povedala, bolje kot si misliš. Sicer pa jo sama najbolj poznaš. Izberi dober trenutek, ko boš videla, da je dobre volje in ni prezaposlena z drugimi obveznostmi.
Glede mnenja drugih ljudi o diagnozi pa je takole: res je, da je veliko ljudi obsojajočih, ker ne vedo dovolj o motnjah, vendar si zapomni to, da ti tega sošolcem sploh ni treba povedati, če o tem ne želiš govoriti. Tvoja diagnoza je tvoja stvar. Ljudje, ki za to morajo vedeti, so tvoji starši in pa nekateri učitelji, če bi zaradi diagnoz potrebovala kakšne prilagoditve v šoli, oni pa te ne bi smeli obsojati. Zato se z mnenjem vrstnikov ne obremenjuj - duševne stiske te ne opredeljujejo kot osebe - še vedno si ista ti.
Želim ti vse dobro in srečno! Če nas pa še potrebuješ, pa nam kar piši, brez zadržkov.
Patrik Senica, dipl. psiholog