Zadnji teden imam močni duševni pritisk in težko grem iz dneva v dan vsak dan imam kup vprašanj na katera že poznam odgovore s katerimi samo po nepotrebnem napadam partnerja.Mene pa to vsak dan samo se bolj utruja zadnje časa sem tudi zelo preveč ljubosumna čeprav razloga za to nimam in sem res kot v začaranem krogu iz katerega ne znam in sem izgubljena in obupana in nevem več na koga se obrnit in kako si pomagat ,da bom spet vidla in čutila neko luč v sebi
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej naj se ti zahvalim, da si se obrnila na našo Svetovalnico in tako iskreno opisala, kako se počutiš. Iz tvojega sporočila je razbrati, da si v zadnjem času pod velikim duševnim pritiskom in da te to zelo utruja. Verjamem, da ni lahko, ko se znajdeš v krogu ponavljajočih se misli in vprašanj, za katera sama praviš, da odgovore že poznaš, pa te vseeno vedno znova vleče, da jih odpiraš. Takšen krog je lahko zelo naporen tako zate kot tudi za odnos s partnerjem.
Ali se je v zadnjem tednu zgodilo kaj, kar bi lahko sprožilo to spremembo v tvojem počutju? Se ti je kaj podobnega že kdaj dogajalo ali je to zate nova izkušnja? Omenjaš tudi, da si postala zelo ljubosumna, čeprav sama ne vidiš razloga za to. Včasih je povečana ljubosumnost lahko izraz notranje stiske, negotovosti ali preobremenjenosti in ni nujno povezana s partnerjevim vedenjem.
Za začetek bi ti predlagala, da v trenutkih, ko začutiš močno potrebo po preverjanju ali postavljanju vprašanj partnerju, za nekaj minut poskusiš pozornost usmeriti nase. Morda si lahko zapišeš, kaj se v tistem trenutku dogaja v tebi – katero čustvo je najbolj v ospredju, kaj te je sprožilo in česa te je pravzaprav strah. Pogosto se za vprašanji skrivajo občutki negotovosti, strahu pred izgubo, osamljenosti ali potrebe po varnosti. Ko lažje prepoznamo, kaj doživljamo, lažje o tem spregovorimo tudi z drugo osebo.
Pišeš tudi, da se počutiš izgubljeno in obupano ter da težko vidiš »luč v sebi«. Zato me zanima še, kako je sicer s tvojim počutjem – kako spiš, kako je z apetitom, ali še najdeš veselje v dejavnostih, ki so te običajno razveseljevale? Ti odgovori bi pomagali bolje razumeti, kaj se trenutno dogaja s tabo.
Če boš opazila, da se stiska stopnjuje, da traja dlje časa ali da ji sama vse težje slediš, ti res priporočam, da se o tem pogovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš, ali s strokovnjakom.
Vesela bom tvojega odgovora. Skupaj lahko poskusiva bolje razumeti, kaj se skriva za temi občutki.
Želim ti vse dobro,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)