Hej,
sem v devetem razredu in to drugo leto je vpis v srednjo šolo. Odšla bi na BIC veterinarski tehnik, sem učenka dodatne strokovne pomoči. Učiteljica mi je povedala tudi za dsp v srednjih šolah.
Ali ima kdo izkušnje s tem ( prosim napišite)?
Sem tudi razmišljala ampak pri sebi in tudi učiteljica ve da bi bila sposobna tudi brez tega ( v 8 in tudi letos sem se odpovedala datumom in mi gre ). Kakšne prilagoditve dobiš za srednjo šolo?
Tudi če ne vzamem dsp-ja v srednjo šolo , lahko dobim dodatne točke k opisu ?
Prosim za čim hitrejše odgovore
Lp
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če prav razumem, si učenka z dodatno strokovno pomočjo ter se z naslednjim šolskim letom vpisuješ v srednjo šolo.
Praviš, da že sedaj ne koristiš vseh prilagoditev, ki ti kot učenki z DSP pripadajo. Sprašuješ se, ali naj starši vložijo predlog za odločbo o dodatni strokovni pomoči tudi za srednjo šolo.
Na tvoje vprašanje je težko natančno odgovoriti, ker ne vem, zaradi kakšnih razlogov si potrebovala dodatno strokovno pomoč v osnovi šoli, katere težave še vztrajajo ter katere prilagoditve si do sedaj koristila in so ti bile v pomoč. Predvidevam, da si v OŠ imela tudi dodatno strokovno pomoč in da razmišljaš, da je več ne potrebuješ. Obstajajo tudi odločbe o otrocih s posebnimi potrebami, ki jim pripadajo samo prilagoditve pouka in ocenjevanja brez dodatne strokovne pomoči - premisli, morda bi bila to ustrezna možnost zate. Če se bosta z učiteljico v osnovni šoli strinjali, da je to zate ustrezna možnost, morajo vseeno starši vložiti zahtevo za novo odločbo v srednji šoli - prilagoditve ti ne pripadajo avtomatično kar tako, ker si imela odločbo v osnovi šoli.
Vsekakor pa predlagam, da se o tem, ali sploh vložiti vlogo ali ne, temeljito pogovorite s starši, strokovnimi delavci v osnovni šoli, predlagam pa tudi, da se s starši najavite na sestanek pri svetovalni delavki v srednji šoli, kamor se boš vpisala, ker bo le-ta najbolje znala razložiti, kakšen sistem pomoči imajo na srednji šoli in katere prilagoditve ti lahko omogočijo.
V primeru, da ne boš imela nove odločbe s strani komisije za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami, ti ne veljajo nobene prilagoditve pri upoštevanju točk v primeru omejitve vpisa.
Želim ti lepe praznike in uspešen zaključek zadnjega šolskega leta v OŠ.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja