Pozdravljeni,
ni ravno vprašanje, ampak si želim le, da kdo prisluhne mojim težavam. starša sta se ponovno skregala zaradi neke stvari zaradi katere sta se že parkrat. vedno sta se potem pobotala, tokrat ne vem, če bo temu tako, si že malo grozita z odvetniki, ločitvijo ipd. v tej situaciji je mama poplnoma nedolžna in ne razumem kako si lahko tak do nekoga, ki naj bi ga mel red in si poročen že več desetletij. zaradi tega se mi mama zelo smili, ker si to ne zasluži, nihče si ne. želim si, da je srečna, ampak če se ločita, ne bo, ker jo bo to, da nismo več družina zelo mučilo, ampak če ostaneta skupaj pa tudi ne bo ravno. za nasmehom se bo skrivala bolečina in mi jo je res žal, ni mi všeč, ko je žalostna, ko trpi ...
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
kot si želela sem ti pozorno prisluhnila. To je tudi tisto, kar želiš, saj se očitno zavedaš, da sta mati in oče tista, ki morata svoj spor rešiti. Je že tako, da so medsebojni odnosi lahko zelo zapleteni, da niso nekaj statičnega in stabilnega, ampak se stalno spreminjajo, imajo svoje vzpone in padce, svoje valovanje. Lahko bi torej rekli, da gre za živ organizem, ki se nenehno spreminja, razvija, raste. Ravno ljudje, ki jih imamo najraje, so najpogosteje "žrtve", ki so v odnosu prizadete. V navalu čustev jeze lahko izrečejo medsebojno ljubeči ljudje drug drugemu žaljivke, očitke, obtožbe, ki zelo prizadenejo in jih je težko odpustiti. Vedno pa je zdravilo odkrit pogovor, v katerem pozorno prisluhnejo drug drugemu. Pri tem je zelo pomembno tudi, da upoštevajo in spoštujejo čustva drugega, brez obsojanja in poniževanja. V času praznikov, pred prazniki pogosto narašča napetost zaradi različnih pritiskov, pričakovanj, različnih slik, ki jih imajo ljudje v zvezi z določenimi dogodki. V takšnih trenutkih je lahko določena beseda, kretnja, ton glasu ipd. sprožilec oz. tista kaplja čez rob, ki sproži plaz - prepir s kričanjem in žaljivkami, očitki... Ker so prazniki mimo, so se najbrž tudi v vaši družini napetosti polegle in sta starša uspela izgladiti medsebojna nesoglasja. Praviš, da se podobni prepiri večkrat ponavljajo. Če sta starša dojemljiva za svetovanje, jima lahko priporočaš, da poiščeta družinskega ali partnerskega terapevta, ki jima lahko pomaga, da se v bodoče izogneta podobnim situacijam. V pomoč bi jima lahko bila tudi knjiga W. Glasserja " Najti se in ostati skupaj".
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka