Pozdravljeni, s fantom sva skupaj skoraj 5 let, priblizno 1 leto me obremenjuje druzenje z njegovo družino nevem zakaj. Nocem, da me obremenjuje. Zavedam se da me nebi smelo to obremenjevati. Ampak v svojo glavi si zelim fanta samo zase ljubosumna sem na use. Nevem kako naj si pomagam. Prosim za kakrsnokoli pomoc????
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Hvala za tvoje iskreno pisanje. Predvsem za spoznanje, da si ljubosumna. Veš, ljubosumje je čustvo, ki zna biti strahotno razdiralno, hkrati pa je tudi izrazito neprijetno. Tako zate, kot tudi za tiste okoli tebe. Vzrokov zakaj smo ljubosumni je več: lahko je to bolesten strah pred izgubo, lahko je to težnja po posedovanju nekoga, lahko je to zavist, lahko je to pomanjkanje samozavesti, lahko pa je vse od naštetega. Ti boš pri sebi ugotovila, kateri vzrok prevladuje in ga skušala preseči. Če je to strah pred izgubo ljubljene osebe, se vprašaj, ali se je v vajinem odnosu v zadnjem letu kaj spremenilo. Zagotovo se je, saj se tudi mi spreminjamo. In edina stalnica v našem življenju je sprememba. Zato nikar ne pričakuj, da bo vajin odnos enak, kot je bil v prvem letu. Neguj vajine skupne interese in razmisli, kako bi lahko tvojemu fantu polepšala življenje. Morda z majhnimi pozornostmi, kakšnim povabilom na skupen izlet itd. Poskusi dati v ospredje njega in vajin odnos ne pa sebe. Če je vzrok tvojega ljubosumja želja po posedovanju, potem vedi, da si nikogar, ampak prav nikogar ne moremo lastiti. Niti svojih otrok. Tvoj fant je do pred pet let živel s svojo družino (ne vem, kje sedaj živita), sprejemal njene vrednote, ki so ga oblikovale. Res ne moreš pričakovati, da se bo vsemu temu odrekel. Morda druženje z njegovo družino ni vedno prijetno, toda sorodnikov si pač ne izbiramo. Zato ga nikar ne postavljal pred izbiro: njegova družina ali ti. Morda se bo v začetku odrekel družini, toda na dolgi rok bo vajina veza obsojena na propad.
In še nekaj: vsak izmed nas je enkratna in neponovljiva osebnost. In če imamo srečo, da živimo v razmerah v katerih živimo, naj bi bil vsak tudi svobodna osebnost. Zato nima nihče pravice omejevati naše svobode. Še najmanj v imenu ljubezni, ki je vseobsegajoča, dopuščajoča in strpna.
Poskusi se vživeti v vlogo tvojega fanta in se vprašaj: »Kako bi se jaz počutila, če bi se fant tako obnašal do mene in moje družine, kot se jaz do njega?« Morda boš uvidela, da bo resnično potrebno nekaj spremeniti. In še nekaj. Ali si bila takrat, ko sta se spoznala tudi tako ljubosumna? Najdi v sebi tiste lastnosti na katere si ponosna. Zagotovo teh ni malo. Okrepi si samozavest s kakšno novo dejavnostjo, ki te veseli.
Želim ti, da se čimprej otreseš tega razdiralnega bremena, ki se imenuje ljubosumje. Z njim na noben način ni mogoče ohranjati zveze, še manj pa zadržati osebo, ki jo imamo radi. Nasprotno.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro v upanju, da sem ti vsaj malo pomagala.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja