Dober dan. Torej imam veliko težav in to res veliko ogromnih. Ene od teh so družina, vrstniki, šola, malo tudi telesno zdravje, ipd. Predvidevam, da ni nič takšnega, če sem komaj v januarju izpolnila 14 in sem že veliko krat razmišljala o pobegu iz doma (že imam vse vedno v glavi, kdaj, kako in vse potrebno izplanirano), samomoru (sem že poiskušala a sem se zadnjo milisekundo zaustavila), o jemljanju različnih drog ali tablet (še vedno nisem našla kako jih naj dobim). Moji starši, še posebej mama mi ne dajo živeti. Saj najprej st bila oba a predvidevam, da je ati obupal nad mano, jaz sem najmlajša v družini imam starejšega brata, ki je 21 let in sestro, ki je 18 let in strah me je mojih staršev. Bila sem, hvala bogu, ne tako velika žrtva nasilja, ko sem bila majhna, že od vrtca, in to od mojih staršev, kasneje pa tudi od vrstnikov, ampak to sem pretrpela, ker je bilo le vrbalno oz. besedno nasilje in ker imam veliko izkušenj s tem mi ni bil ravno mar. Postala sem močna, če me kdo udari me ne boli saj sem navajena tega. Težava je v tem, da mi je mama že velikokrat šla skozi telefon in mi pregledovala vse tako, da nimam privatnosti, ki jo vsi rabimo. Seveda jim nič ne zaupam saj bosta oba starša kasneje to uporabila proti meni kaasneje pri tem, ko se bosta drla na mene. Problem je, da sem edina na katero se dereta in me to zelo prizadeva, jezita se pa zaradi tega, ker mislita in vesta, da sem sposobna in veliko pričakujeta od mene še posebej v šoli. Imam zelo dobre ocene v tem šolskemletu (sem v 8. razredu) 6 trojk, veliko 5 zdaj sem pa tudi začela dobvati 4 ampak še vedno jih ni več kot petk ampak moja starša hočeta kontrolirati moje življenje. Ne pustita me, da se sama učim, zaradi tega, ker sem dobila v tem tednu tri štirke in mislita, da je to slaba ocena. Za mene je dobra. Zdaj me je licala in povedala, da se bom od danes naprej začela učiti z njima, tega me je zlo strah saj to pomeni, če imam nekaj narobe ali jih ne razumem, ker velikokrat nevesta česa obrazložiti in potem me je strah da se bosta jezila ker ne razumem kaj mi govorita in to. Težave imam s spominom, ampak mi seveda nišče ne verjame in če bi šla k zdravniku bi bilo vse vredu, ampak imam zelo kratk spomin. Strah me je živeti. Počutim se ogroženo. Živim v trpljenju, solzah, strahu in depresiji. Zelo dobra sem v skrivanju stvari zato se mogoče ne vidi, da sem v depresiji.
Prosim, pomagajte mi.
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala, da si zbrala pogum in na našem portalu spregovorila o svojih težavah. Pišeš o pobegu od doma in o težkih, obremenjujočih odnosih s starši, družino ter vrstniki. Omenjaš tudi samomor, ki je zelo resno dejanje. Kako pogosto razmišljaš o smrti oz. o tem, da te ne bi več bilo? Je to vsak mesec/teden/tu in tam/vsak dan? Kako dolgo že trajajo te misli? Kaj je tisto, kar te v tem trenutku najbolj bremeni? Menim, da bi bila v tvojem primeru nujno potrebna strokovna pomoč. Si morda svoje misli že zaupala kakšnemu strokovnemu delavcu (osebni zdravnik, psiholog, šolska svetovalna služba, psihoterapevt, skratka nekdo, ki mu lahko zaupaš)? Raziskovanje o jemanju različnih drog ali tablet ti odsvetujem, saj bi tovrstno soočanje tvoje težave le še poglobilo. Vedi, da samomor ni, ne more in ne sme biti rešitev, saj so vsi izzivi, težave, ki si jim priča, začasni in rešljivi. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Odloči se za življenje. Poišči tiste drobne stvari v sebi in okrog sebe, zaradi katerih si lahko že ta trenutek hvaležna. Prosi za pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu saj si ju zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma.
Navajaš, da te je strah staršev in da ti ne dovolijo živeti. Kakršnokoli nasilje (tudi verbalno) na noben način ni dopustno. Pišeš o tem, da te udarci ne bolijo in da si na to navajena, vendar temu sploh ne bi smelo biti tako. Zdi se mi NUJNO, da obiščeš svetovalno službo na tvoji šoli in odkrito spregovoriš o svoji situaciji. Vsakršno nasilje je potrebno prijaviti oz. ga ustrezno obravnavati, zato prosim ne odlašaj in se čimprej oglasi pri enem izmed strokovnjakov. Zaupaš lahko tudi razredniku, ki te bo napotil v šolsko svetovalno službo. Hudo je slišati, da ti mama pregleduje telefon in nato še vpije nate. Vsak posameznik ima pravico do lastne svobode, avtonomnosti, ki ti jo starša v opisanih primerih kratita. Verjamem, da te poskus njune obsesivne kontrole nad tabo in vpitje vznemirja, prizadene, zato je prav, da si o tem iskreno spregovorila. Veseli me, da se zavedaš, da vedenje staršev ni ustrezno. Pišeš o ocenah, štirica je ocena prav dobro in tri je še vedno ocena dobro. Strah človeka ohromi in potrebno je poiskati optimalnejšo rešitev. V tem trenutku je najpomembnejše to, da svoje težave poveš nekomu, ki mu zaupaš in bosta skupaj raziskala možnosti, da se olajša tvoja ogroženost in trpljenje.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v hudi stiski:
•    TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
•    Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Toplo priporočam tudi ogled te spletne strani: https://zivziv.si/razmisljam-o-samomoru/
Si edinstvena in neponovljiva, nihče in nič na tem svetu ni vredno tvojega življenja! Nikoli nisi sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja.
Želim ti vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. ped. in nem. in mag. zak. in druž. štud.