Pozdravljeni,
pišem, zato ker se mi zdi da vse moje družinske člane (mamo, očeta in brata), razen mene daje nekakšna depresija. Jaz nevem kaj naj naredim, želim samo čim bolj stran od doma. Delam vsak dan vse dni v tednu razen nedelje, delam v oddaljenem kraju, zato da grem čim hitreje zjutraj na avtobus, vrnem se pa zelo pozno. Ko pridem domov ni nikoli nič pospravljeno, preostala družina niti kosila ne skuha, to se je začelo pol leta nazaj. Meni je to tako žalostno gledat, ker ko sem jaz doma bom vse naredila in pospravila, ker mi je res ogabno živeti v umazaniji, ampak če me ni očitno noben ne poskrbi za te stvari. Stara sem 19 let in me je iskreno strah, da postanem kot oni in nevem kaj naj naredim, smešno je tudi to da mene mama in oče sprašujeta kaj naj delamo, pa kaj bo za kosilo itd, kot da sem jaz njima starš, samo zarad tega ker v družini zgleda kot da jaz edina vem kaj delam, ampak to ne more biti tako! Nevem a sem sploh dobro opisala ta problem, ampak sem v stiski, ko sem doma, ker so preostali družinski člani kot zombiji in ves čas samo iščem poti za pobeg, da ne obtičim kot oni, ampak kaj naj sploh naredim, da oni začnejo kaj delat doma? Ali naj se samo odselim, zbežim in se nikoli več ne vračam? Ali je možno spremeniti mojo družino na boljše, ker jim hočem pomagat, pa nevem kako? Kako naj naredim kakršen koli preobrat v tem? Počutim se kot Gregor Samsa iz preobrazbe pri Kafki, samo da se še nisem spremenila v hrošča ha ha ...
• Uredništvo
Lucija Krajnc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si nam zaupala svoje doživljanje in trenutno situacijo. V nadaljevanju ti bom napisala nekaj usmeritev, pa tudi kar nekaj dodatnih vprašanj, saj bi te želela bolje razumeti.
Situacija, ki jo opisuješ, je vsekakor neobičajna. Opisuješ neaktivnost in precejšnjo pasivnost drugih družinskih članov. Napisala si, da spremembo zaznavaš v zadnje pol leta. Se je takrat karkoli posebnega zgodilo? Čemu ti pripisuješ razloge za njihovo vedenje? Zaznavaš pri njih tudi kakšne razpoloženjske znake, v smislu brezvoljnosti, brezupa? Morda pozabljivost, raztresenost? Sta starša sicer zaposlena? Koliko je star brat?
Čeprav si napisala, da bi po eni strani želela biti čim manj doma, pa je iz tvojega pisanja razbrati tudi, da te situacija obremenjuje in skrbi. Si morda o svojih opažanjih že skušala spregovoriti s staršema? Kako se ti sliši, da bi jima odkrito povedala, kaj te skrbi?
Odrasli v stiski imamo na voljo vključitev v različne oblike pomoči. Ena od njih so centri za duševno zdravje odraslih, ki delujejo v več krajih po Sloveniji. Meniš, da bi bila starša pripravljena razmisliti o tovrstnih oblikah pomoči?
Čutim, da te celotna situacija precej obremenjuje, zato te vsekakor spodbujam, da poskrbiš zase in svoje dobro počutje. Spodbujam te, da v svoj vsakdan vključiš tudi aktivnosti, ki so negujoče do tebe. Morda je to sprehod, poslušanje glasbe, pogovor s prijateljico ali strokovnjakom.
Vesela bom tvoje povratne informacije.
Vse dobro do takrat,
Lucija Krajnc, mag. psihologije