Zivjo mam par problemou kerih sama neznam resit. Torej js mam starejsega brata(mal vec kot 1leto) in je lani ful slabo delal za solo kar se je pokazal na ocenah in nakonc tud na tem da je mel popravni izpit. Od tkrt sm js tko "izlocena" iz druzine pac lani sm res garala ko zival za solo usak dan po 8urah sole sm se usaj 4do 5 ur delala doma torj do pozn zvecer ko so bli pa se npzji pa do zgodi zjutri okol 2 ali 3. Takrt smo se tko z druzino oddaljil kr sta oba starsa ful vec pozornosti dajala bratu in skos sta mu resevala naloge, delala zapiske, mu pomagala itd. Js sm use mogla delat sama, to kar nism znala pac sm mogla pogledat v ucbenik, pogledat na splet. In letos je isto pac moj brt ful ne dela za solo medtem k js delam res ful tko al tko solo zaxnem ob 6.40 in koncam ob 15.40 on pa ob 7.30 in konca ob 11.50 in k on pride domou je loh do vecera na fonu, igra igrce medtem k js morm isto sekundo k pridm domou nrdit use za solo in pol se sr pac do pozn ucim. Skratka nc od ziulenja vikendi so enaki in ubistvu vid se da majo moji starsi rajs brata kr mu tud financno omogocajo use kar hoce medtem k men ne kr pac si morm vecinp stvari sama kupvt s svojim denarjem in tud glede prostga casa pac to pr njemu obstaja pr men ne. Js se morm 5ur zapored brez premora ucit in me to res tko ubija pac. Nerazumm zakaj mojmu bratu omogocata use stvari k hoce, delata mu nalogo, placujeta neke ucne ure prek spleta in take fore medtem k kaj js dobim od njiju? Mogoc kksno dretje ali pa po moznosti da me udarita in to me res mot kr so ze pr men v ratredu opazl neki daje kao narobe zmano pa smo skp komi 1 mesc kr pac usakic k nekdo dvigne roko alpa premakne roko js zmer trznem kr sm navajena tega da me pol nekdo udar. Tkoda ja pac ce mi lahko kdorkol karkol svetuje bi bla ful hvalezna. Hvala
Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Sara,
hvala, da si nam zaupala svojo težko zgodbo. Verjamem, da je bilo za to potrebno veliko poguma. Na začetku bi rada rekla, da mi je žal, da se počutiš tako izločeno iz svoje družine, predvsem pa me skrbi, ko pišeš, da te starša včasih udarita – – to je nekaj, kar se ne bi smelo dogajati in za kar nisi prav nič kriva.
Najprej bi se rada osredotočila ravno na to nasilje, ker se mi zdi zelo pomembno, da to nasloviva. Zapisala si, da te starša večkrat udarita in kričita nate. Glede na to, da se ob svojih starših ne počutiš varno, bi ti že na začetku svetovala, da se obrneš na odraslo osebo, na nekoga, za katerega meniš, da bi ji lahko zaupala – lahko je to kakšna teta, stari starši, tudi učitelj ali svetovalna delavka. Čeprav predvidevam, da učiteljev in vseh zaposlenih na šoli še ne poznaš tako dobro, ker si s srednjo šolo šele pričela, kajne? V vsakem primeru vedi, da so tudi na tvoji šoli osebe, ki so zadolžene za dobrobit in varnost dijakov in se na njih lahko kadarkoli obrneš. Pri tem bi ti verjetno znala še najbolj pomagati svetovalna delavka, s katero lahko oblikujeta nek načrt, kako odreagirati v tvoji situaciji. Pri tem bodi kar se da pogumna, svetovalna služba je na šoli zato, da vam pomaga. V vsakem primeru torej poskusi poiskati odraslo osebo in staršev ne soočaj sama, da ne bi prišlo do dodatnega nasilja. Pomembno je, da razumeš, da v tem nisi sama – okoli tebe so odrasle osebe, ki te lahko zaščitijo in ti pomagajo. Spodaj ti navajam tudi nekaj drugih oblik pomoči, na katere se lahko obrneš.
Naslednja stvar, ki si jo omenila je delanje razlik med teboj in bratom. Razumem, da te boli, ker se zdi, da starši dajejo več pozornosti bratu – nihče si ne želi občutka, da je manj pomemben. Velikokrat se zgodi, da starši več časa posvetijo tistemu, ki ima neke vidne težave, a pri tem nehote spregledajo drugega otroka. Verjamem, da se zaradi tega počutiš zelo izključeno, nerazumljeno, manjvredno in žalostno, vendar to nikakor ne pomeni da nisi pomembna ali pa da delaš kaj narobe. Tudi tukaj ti ne svetujem, da jih s tem soočiš sama, ampak za pomoč prosiš odraslo osebo.
Tretjo stvar, ki sem jo želela nagovoriti, pa je tvoje delo za šolo. Če sem pravilno razbrala si lani še obiskovala osnovno šolo in si se v povprečju poleg dela v šoli, učila/delala za šolo še 4-5 ur popoldan? To se mi zdi kar veliko, saj to pomeni, da nimaš nič prostega časa? Mislim, da si zaslužiš tudi počitek od šole, vsaj nekaj prostega časa, ko se lahko sprostiš in počneš to kar imaš rada. Verjamem pa, da je lahko to zelo težko, če starši od tebe zahtevajo dober uspeh. Vendar si počitek zaslužijo vsi učenci in dijaki, ne glede na to, kako dobro ali slabo jim gre v šoli. Življenje je namreč veliko več kot le izobrazba, in ja seveda je pomembna, ampak so pomembni tudi dobri odnosi, druženje, sprostitev, hobiji itd.
Vem, da se veliko mojih predlogov vrti okoli tega, da poiščeš odraslo osebo, ki ji zaupaš – ampak to je res ključni korak, da dobiš bolj konkretno pomoč. Sara, v tem nisi sama. Zaslužiš si varnost, razumljenost in počitek.
Če pa se bo kdaj zgodilo, da bo stiska zelo huda, ali pa bi se čutila ogroženo, se lahko obrneš za brezplačno (anonimno) pomoč in svetovanje na naslednje organizacije, kjer ne boš rabila čakati na odgovor:
Društvo SOS telefon za ženske in otroke – žrtve nasilja - tel. 080 11 55 TOM telefon - tel. 116 111 Društvo za nenasilno komunikacijo - 01 43 44 822 Krizni centri – v primeru akutne stiske ali življenjske ogroženosti
Če potrebuješ še kakšno usmeritev ali imaš dodatna vprašanja, sem tu zate. Če želiš, lahko tudi skupaj razmisliva, komu bi lahko to povedala najprej ali kako bi se pripravila na ta pogovor. Sporoči mi.
Pošiljam ti velik objem,
Maša Podvršnik, dipl. psihologinja (un)