Pozdravljeni,
ze nekaj let vem, da moja mami vara oceta in danes mi je prekipelo. Seveda tega ne morem kar tako povedati ocetu, si niti ne upam, prav tako velja isto za mami. Veliko casa sem razmisljala in iskala resitve, a se mi zdi to tako utrujajoce... ne vem kaj naj naredim. Cutim eno ogromno nemoc in ne najdem nobene prave resitve, niti odgovora ali sem za to tudi kriva jaz? Prosim pomagajte mi razumeti situacijo.
Hvala!
• so
sovica
Najprej: NISI TI KRIVA ZA TO, KAR TVOJA MAMI POČNE. To je odgovornost tvoje mami, ne tebe.
Pomojem je najboljše, če se pogovoriš s svojo mami o tem oz. ji daš vedet, da veš. Lahko bi raje tudi direktno povedala očetu pa bosta potem tvoja starša to reševala skupaj. Če ti je težko, lahko napišeš na listek ali pošlješ SMS.
Drugače pa me malo skrbi, ker si napisala, da si ne upaš povedat očetu. Je morda kako nasilen do tebe?
Torej: prosim, nekomu povej. Tudi, če je to na začetku samo prijateljica, potem pa naj bodo to definitivno starši, ker ti nisi njun terapevt, da bi reševala težave, ki jih imata. Ne bi smela nositi njunih bremen.
Lep pozdrav in srečno! Upam, da se vse reši.
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
seveda razumem tvojo stisko, občutek nemoči. A vedi, da gre za nekaj, kar se dogaja med odraslimi in zanesljivo za to dogajanje nisi odgovorna. Kaj storiti? Čutiš odgovornost, rada bi razrešila ta gordijski vozel, posegla v dogajanje. Najbrž se je zgodilo nekaj pomembnega, morda neprijetnega, da ti je prekipelo in občutiš takšen pritisk in obup.
Kakšen odnos imaš sicer s starši? Se z njima lahko odkrito pogovarjaš? Si zaupate? Ker čutiš močan pritisk in potrebo nekaj storiti, poseči v dogajanje, bi se bilo morda primerno najprej pogovoriti z mamo. Vendar mirno, brez očitkov. Če bi mati izvedela, da te njeno početje skrbi, da si obupana, da te to kar se dogaj žalosti, bi se morda zamislila, nekaj spremenila.
Kot rečeno, gre za odnose med odraslimi in ti nikakor nisi odgovorna. V tej situaciji je torej mati oseba, ki naj bi prevzela odgovornost za svoja dejanja, izbrana vedenja. Pomembno pa je tudi to, kakšen odnos imata ti odrasli osebi, kakšna je njuna medsebojna komunikacija, sodelovanje, družinske in osebne vrednote, cilji...
Želim ti vse dobro.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka