Ta teden me je mama prišla iskat v šolo, ker smo imeli podaljšan pouk. Bila sem izčrpana od šolskih obveznosti, glavobola in vsega, kar se že dlje časa kopiči v meni. Nisem bila razpoložena za pogovor. Med vožnjo sem sedla za volan, saj se učim voziti. Želela sem samo mirno priti domov.
A že kmalu je postala nestrpna. Rekla je, da sem tečna, razvajena, da sem kot kakšna »mulasta« pubertetnica. Ko sem po nesreči prehitro spustila sklopko, se je vse skupaj še poslabšalo. Razjezila se je, izsilila, da ji predam volan, in nadaljevala vožnjo jezna, napeta, popolnoma raztresena.
V tisti vožnji me je bilo strah ne zaradi hitrosti ali ovinkov, ampak zaradi njenih besed. Rekla je: “Končala te bom.” In tisto, kar me je najbolj pretreslo, ni bilo to, kar je rekla ampak to, da me ni bilo strah. Namesto tega sem si v mislih rekla: Pa daj, kar končaj, mogoče bo lažje kot tako živeti naprej.
Potem mi je očitala, da sem ji samo strošek ker mi je morala prejšnji mesec kupiti avtobusno vozovnico za 25 €, ki je nisem uporabljala, saj sem hodila v šolo z očetom. Ko sem poskusila povedati, da nista samo mene stroški, in sem omenila, da vem, da z očetom jemljeta beli prah, je šlo vse samo še bolj narobe. Zagrozila mi je, da se ne smem več dotikati stvari, ki sta jih onadva kupila.
In od takrat naprej … me že 4 dni ali ignorira ali kriči name. Nobenega pogovora, nobenega pogleda z nežnostjo. Samo tišina ali vpitje.
Vse bolj imam občutek, da doma nisem hči ampak problem.
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Iz »zapisanega vidim«, da si v veliki stiski. Najprej bi ti želela povedati, da je super, da si bila tako močna in si o tem spregovorila. Obstajajo strokovnjaki, ki ti bodo pomagali. Družina je okolje, kjer bi morala vladati sprejemanje in ljubezen.
V drugačnih okoliščinah bi ti svetovala, da se s staršema najprej iskreno pogovoriš. Tukaj pa je zadeva problematična, saj si omenila »beli prah«, zato se bojim, da pogovor ne bo ustrezen in v tvojo največjo korist. Čeprav lahko vseeno najprej poizkusiš, da se z njima iskreno pogovoriš in si drug drugemu, na spoštljiv način poveste kaj vas moti in kako to občutite na lastni koži. Če se seveda še nisi.
Drugače pa je situacija močno kompleksna. Napisala si malo podatkov, zato težje konkretno svetujem. Imaš morda kakšnega sorodnika kateremu bi se lahko zaupala in bi ti pomagal. Lahko o svojih težavah spregovoriš tudi šolskemu svetovalnemu delavcu in te bo on usmeril. Če pa je resnično nevzdržno, pa se lahko umakneš v krizni center za otroke oziroma poiščeš modro nalepko z oznako varna točka in ti bodo tam pomagali za to usposobljeni ljudje.
Kot najpomembnejše pa prosim vedi, da nisi ti kriva za to, kako se starša obnašata in kaj ti povzročata. Ni pa dopustno, da se ti to dogaja.
Če te še kaj bolj konkretno zanima, pa kar napiši.
Vse dobro!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja