Rada bi imela nekoga, prijatelja.
A sem res tako slaba, kaj je narobe z mano?
ži
življenje56789
Pozdravljena.
Veš, pogosto sem si postavljal vprašanje: Kako sploh dobiš pravega prijatelja? Iskal sem enostaven, hiter odgovor, pa sem hitro ugotovil, da takega ni.
Na kratko – prijatelje najlažje spoznaš tam, kjer deliš skupne interese. Morda v šoli, na kakšnem krožku, pri športu, na sprehodu ali kar tako – ko te pogovor z nekom spontano ponese naprej. A to je šele začetek. Pravi prijateljstvo se začne šele z malimi koraki – z iskrenimi pogovori, zaupnostjo in tistim občutkom, da lahko nekomu res zaupaš. Takrat začutiš: "To je nekdo, ki me razume." In to je nekaj neprecenljivega.
Če želiš, se lahko dopisujeva - kaj te teži, kaj ti hodi po glavi. Kaj razmišljaš, kaj čutiš. Včasih pomaga že samo to, da te nekdo posluša. :)
Citat, ki mi je všeč: Pravi prijatelj je tisti, ki pride, ko ves svet odide. (Walter Winchell)
In veš kaj? Vsi si zaslužimo takega prijatelja. :)
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
biti ljubljen in s tem biti slišan ter pripadati, je osnovna človeška potreba, zato te razumem, ko praviš, da si želiš družbe. Ne poznam tvoje situacije, si pa glede na tvoj zapis predstavljam, da se trenutno počutiš osamljeno.
Zapisala si, da si želiš imeti prijatelja, nisi pa zapisala nič o tem, kje tiči težava. Morda ne veš, kje jih najti ali kako do njih sploh pristopiti? Se od tebe odmikajo, ko želiš vzpostaviti stik? Morda v svoji okolici enostavno ne najdeš takih ljudi, s katerimi bi želela oblikovati prijateljstvo? Ker ne poznam tvoje situacije, bo moj odgovor bolj splošen.
Če dopolnim komentar avtorja »življenje56789«: prijateljstvo se ne zgodi samo od sebe, prijateljstvo se gradi. Nekaterim gre sklepanje in grajenje odnosov lažje od rok, spet drugim malo težje. Različni smo si in čisto prav je tako.
Smiselno je razmisliti, kaj lahko ti storiš za to. Kot že omenja avtor pred mano, te tudi sama spodbujam, da razmisliš, kje in kako bi lahko spoznala nove ljudi. Več ljudi kot spoznaš, večja je verjetnost, da bo med njimi kdo, s katerim boš lahko zgradila prijateljski odnos. Z nekaterimi se boš ujela, med tem ko ti bodo drugi morda omogočili uvid v to, kakšnih prijateljev si pravzaprav ne želiš. Avtor komentarja pred mano ti je podal nekaj predlogov, kje lahko spoznaš nove ljudi. Lahko se tudi pridružiš komu, ki ti je blizu, na druženju z njegovimi prijatelji, z njim obiščeš kak rojstni dan, zabavo in tako lažje spoznaš prijatelje preko nekoga, ki ga že poznaš.
Poleg tega te spodbujam tudi, da razmisliš na kak način lahko v neki situaciji vzpostaviš odnos. Je težava morda v tem, da si v socialnih interakcijah zadržana in ne znaš/ne zmoreš vzpostaviti stika? Razmisli, kako lahko pristopiš do nekoga, oziroma kako lahko pričneš pogovor. Kaj vse bi te na začetku zanimalo o osebi? Morda ti bo za začetek lažje, če stik z vrstniki vzpostaviš preko telefona ali spletnega socialnega omrežja. Stike ti bo lažje navezovati tudi z osebami, s katerimi imaš kaj skupnega. Tako je lahko ta skupna stvar izhodišče za pogovor in spoznavanje. V šoli se lahko poskusiš pridružiti skupini sošolk/cev, jih povprašati za pomoč pri šolskih obveznostih ali za sodelovanje v skupinskem delu. Stik lahko navežeš tudi preko komplimentov ali preko pomoči komu, ki jo potrebuje.
Si v preteklosti že imela kakšne bližnje prijatelje, s katerimi ste se kasneje oddaljili? Kaj je takrat delovalo? Kako si takrat vzpostavila in ohranjala odnos? Lahko morda celo obudiš kako staro prijateljstvo?
Vabim te, da mi zaupaš malo več o svojem doživljanju in morda tudi kak odgovor na vprašanja, ki ti jih zastavljam. Tako bova lažje raziskali situacijo, s katero se soočaš.
Lepo bodi,
Amadeja Jurič, mag. psihologije