Hej :/
Nova sem tukaj, potrebujem nasvet.
Nimam družbe v šoli...ne morem se povezati z ljudmi...večino časa sem sama, ne vem kaj delam narobe. Na začetku je bilo vse v redu, po tem pa se je razvedelo, da mi je všeč en sošolec in so se ljudje nehali družiti z mano...vsa družba, ki jo imam je moja prijateljica Teja, ki pa se druži z mano samo takrat, ko nima drugega za početi. Že v preteklosti me je prizadela ampak jaz sem take vrste oseba, da dam človeku vedno še eno priložost. In sedaj sem ćisto zgubljena. Imam toliko vprašanj:
-Naj zaupam Teji in se družim z njo?
-Kako naj se povežem z sošolci?
-In kako naj reagiram, če se ne bom povezala? Naj zamenjam razred? Šolo?
Hvala za odgovore, nasvet ali vsaj podporo...
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico.
Pišeš, da nimaš družbe in se s težavo povežeš z drugimi. Družiš se sicer s prijateljico Tejo, ki pa si vzame čas zgolj takrat, ko nima drugega dela. Praviš, da te je že večkrat prizadela, vendar si ji vedno znova odpustila. Verjamem, da si razočarana, obupana in žalostna ter da se počutiš resnično osamljeno. Povsem razumljivo se ti odpirajo številna vprašanja in si želiš najti način, da bi ti bilo bolje.
Sprašuješ, če naj zaupaš Teji in se z njo družiš še naprej. Glede na tvoje izkušnje z vajinim odnosom, bi bilo najbolje, da sama premisliš o tem vprašanju. Ti sama namreč najbolje veš, ali Teja zadrži stvari zase ali jih pove drugim. Prav tako lahko razmisliš, kaj pa so morda tiste vsebine o katerih bi se lahko pogovorila s Tejo, ne glede na njene lastnosti, ki te motijo. V odnosu z drugimi lahko namreč delujemo različno - nekaterim prijateljem zaupamo veliko stvari, z drugimi pa morda razglabljamo o povsem vsakodnevnih stvareh in jim ne zaupamo toliko. Pomembno je, da z drugimi deliš toliko, da se še vedno počutiš prijetno.
Zanima te, kako naj se povežeš s sošolci. Razmisli v katerih situacijah bi ti bilo najbolj prijetno vzpostaviti stik z drugimi. So to morda šolske obveznosti, ki zahtevajo skupinsko delo ali pa bi raje izkoristila obšolska druženja (npr. izlete)? V kolikor ti bi bilo lažje, lahko na začetku za pogovor izkoristiš tudi klepet na daljavo (npr. preko sporočil). Glede na tvoja opažanja, da je bilo pred informacijo, da ti je všeč sošolec, še vse okej, lahko razmisliš, če si se po tem dogodku morda tudi sama vedla nekoliko drugače. Si se morda bolj zaprla vase in se odmaknila od drugih? Je ta dogodek spremenil tvoje vedenje v razredu? Bi se lahko zato, ker si se vedla drugače, spremenilo tudi vedenje sošolcev?
Sprašuješ kaj narediti, če se ne boš mogla ponovno povezati. Predlagam, da se sedaj v večji meri osredotočiš na to, kako vzpostaviti stike z drugimi in se ne obremenjuješ v tolikšni meri za nekaj, kar se pravzaprav še ni zgodilo. Razmisli, kaj lahko narediš tukaj in sedaj, da ti bo bolje. Morda lahko razmisliš tudi o sklepanju prijateljskih vezi izven razreda. Verjamem, da ti ni enostavno in da te čakajo številni izzivi. Kljub temu pa bi bilo dobro, da se osredotočiš na to, kaj lahko narediš sedaj, da ti bo bolje. V primeru, da se ti bo pojavljala še kakšna dilema pa se lahko zopet oglasiš na svetovalnici.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije