Pozdravljeni!
z nizko samopodobo in podobnimi težavami se ukvarjam ze dolgo casa
Kontekst in bistvo moja mami je slovenka, ati african rojena in vzgojena sem v sloveniji zapustil me je se preden sem se rodila zaradi mesane rase sem se znasla v nestetih situacijah rasizma in diskriminacije ( na ulicah ljudje bolj tesno drzijo svoje torbice (ko hodijo mimo drugih ljudi tega ne vidim da bi naredili) ) ( v 1. razredu so me izlocili iz iger ker ta igra "ni bila za črnce") (zadnja triada sosolci so govorili rasne opazke ne (direktno meni) in rekli da nimam pravice biti uzaljena ker tega niso rekli o meni in "ker sploh nisem tako črna ") ce smo kdaj gledali film in se je tam pojavila temnopolta oseba bi mi kdaj rekli "o to si pa ti haha ", tudi komentarje ce delam na plantazi suzenj ko smo te stvari obravnavali pri zgodovini sem dobivala cudne poglede ljudje se me dotikajo in mojih las kot bi bila igraca brez da bi me vprasali ko jim to povem se smejijo ko se njihovih las dotaknem nazaj me gledajo cudno so prestraseni ko samo kopiram kar so oni naredili meni pogovorila sem se tudi z solsko psihologinjo in fantom ki me je zafrkaval, psihologinja mu je rekla samo naj se mi opravici in to je bilo to zelo težko se dobro počutim v svojem telesu saj sem bila zanicevana celo zivljenje moja mami mi poskusa pomagati a sem se vedno na zelo nizki tocki v zivljenju velikokrat si zelim da se sploh nebi rodila ali da bi mami imela drugega partnerja karkoli samo ne tega. Zdaj se Obnasam zelo zascitnisko do sebe in se ne rada odprem ljudem kdaj jih z besedami odrinem in jih poskodujem samo da bi zascitila sebe vcasih delam zaljive sale o sebi da bi ljudje mislili da mi ni mar za te opazke in me pustili pri miru to bi rada odpravila se vseeno pa nebi rada trpela v procesu
Tezava je tudi sklepanje zvez ze 3 fantje so mi rekli da bi bili z mano ce ne bi bila temna nevem ali je to dejanska stvar ali jim ni vsec moja osebnost izgled ali stereotipi ki so znacilni
hotela sem biti totalno nasprotje stereotipov sem odlicnjakinja ne pijem ne kadim poskusam biti najboljsa verzija sebe a to ne pomaga" kul " sosolci so tisti ki pijejo kadijo imajo najvec prijateljem se vedno sem zelo hvalezna mojih prijateljicam se posebej eni ki me vedno spodbuja
ne motijo me vpr na primer iz kje si a si posvojena a si rojena tu veliko sem jih dobila in sem navajena na njih moti me ignoranca ljudi (npr eni punci sem povedala da sem se rodila v sloveniji in da sem tukaj vzgojena, zasmejala se je in pohvalila mojo slovenscino, pojasnila sem ji se enkrat in odgovorila je "ja sej" (nevem ali je slo za nesporazum ali dejansko ignoranco)
moje vprasanje kako naj se na srednji soli spopadem z morebitnim rasizom ne da bi naredila veliko dramo in potem bila tozibaba in kako naj postanem bolj samozavestna zdaj se komaj gledam v ogledalo skrivam svoj obraz za kitami drzim se zase ce se razjezim je to zato ker sem black angry woman  in ne ker se je jezit normalno
Hvala ❤️
• ru
rumio
sem presenečen, da se to tudi pri nas dogaja glede črncev pač da so žaljivi, škoda, da se ti to dogaja. Upam, da bo boljše ko boš naredila šolo in delala nekje kjer so bolj odrasli in spoštljivi.
V šoli se vedno kaj takega dogaja pač več ljudi na kupu več problemov na koncu lahko rata, psihično moraš biti močan in potem ko si stran od tega gre počasi na boljše.
Jaz bi takoj imel kakšno punco, če bi bila črnka tko, da kle si na dobrem hihi
• Pr
Prijatelj
Drago dekle,
še enkrat si preberi, kar si napisala...želim biti najboljša verzija sebe... to je bistvo, ne oziraj pa se na nedozorele osebe, ki nimajo čustvene zrelosti.
Bodi to, kar si. Dovoli si biti drugačna, saj je vsak izmed nas drugačen in edinstven. Odkrivaj svoje talente, ne oziraj pa se na opazke, ki se lepijo nate le, če jim dovoliš. Verjemi vase in v svoje sposobnosti.
Obstajamo ljudje, ki vidimo onkraj rase, vere in predsodkov. Našla jih boš in stkala prava prijateljstva, kasneje pa tudi lastno družino.
Uživaj in vse dobro.
Prijatelj
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo. Skozi prebiranje tvojega zapisa je moč zaznati, da si za svoja leta zelo zrela in razumna. Navajaš kar nekaj primerov, ko si se zaradi odzivov sošolk in sošolcev v določenih situacijah počutila na nek način ogroženo in manjvredno. Žal si staršev ne moremo izbirati sami in za to, da si temnejše polti nisi odgovorna ti. Komentarji, ki jih opisuješ, so popolnoma neprimerni in znajo biti zelo boleči, ob katerih bi se vsak posameznik počutil slabo in ponižano. Pišeš tudi o čudnih pogledih drugih in dotikanja tvojih las, kar zagotovo poseže v tvojo osebno integriteto. Takšni odzivi niso ustrezni, a velikokrat ljudje to počnejo na povsem nezavedni ravni in iz radovednosti, kar pa ne pomeni, da moraš to sprejeti. Pravilno je, da jih pri tem ustaviš oz. jim nastaviš ogledalo. Praviš, da si se o tem že pogovorila s šolsko psihologinjo – morda bi ti pri osebnem razvoju bolj pomagal kontinuiran pogovor s strokovnjakom? To v praksi pomeni, da bi tedensko obiskovala psihologa/pedagoga/terapevta, s katerim bi se pogovarjala in skupaj krepila tvojo samozavest, samopodobo.
Nikar se ne primerjaj z ostalimi sošolkami, saj se vsi ljudje medsebojno razlikujemo, vsak izmed nas je edinstven, neponovljiv in tudi prav je tako. Menim, da bi bilo dobro in predvsem koristno zate, da bi pričela z delom na sebi, na lastni samopodobi, izboljšanju samozavesti in samospoštovanja. To je dolgotrajen proces, ki ga ljudje (tudi odrasli) usvajamo in negujemo tekom celega življenja. Od lastne samopodobe je odvisno tudi, kako nas dojemajo ljudje okoli nas, zato je pomembno, da vsak dan gradimo svojo samopodobo v pozitivni smeri. Prvi korak je ta, da začneš verjeti vase in se zavedati, da si vredna ljubezni, spoštovanja, razumevanja, uspeha in podpore. Zastavljaj si dosegljive cilje, doma, v šoli, pri dejavnostih, ki jih imaš rada (športno, glasbeno, kulturno področje) in poskusi z majhnimi koraki okrepiti svoj jaz, svojo lastno vrednost. To lahko storiš tudi s pisanjem dnevnika in s treningom hvaležnosti – vsak večer si vzemi par minut in napiši vsaj 3 stvari, ki so te osrečile/razveselile in razišči svoja močna področja.
Negativne misli o sebi odganjaj stran in se o tem morda tudi s kom pogovori. Pomni: misli imajo neverjetno moč in predstavljajo polovico cilja. Bodi srečna takšna kot si, ne takšna, kot misliš, da bi morala biti. Najpomembneje je tvoje notranje počutje – kakšna se zdiš sama sebi? Koliko imaš rada sama sebe? Pomisli na svoje pozitivne lastnosti, ki jih je zagotovo veliko. Kakšne so tvoje dobre lastnosti ali tiste, na katere si lahko ponosna?
Tvojo asociacijo »black angry woman« bi osebno spremenila v »black magic woman« - poznaš to pesem od Santane, ki je zelo melodična in pomenljiva? Torej poskusi jezo spremeniti v čarobnost in začni verjeti vase.
Bodi prijazna do sebe, zaupaj si in rada se imej. Če boš želela še kakšen nadaljnji nasvet ali pogovor, pa kar napiši, bom z veseljem odgovorila.
Prisrčen pozdrav in velik objem,
Tina Rezar, mag. prof. ped. in nem. in mag. zak. in druž. štud.