Dobesedno nimam prijateljev in to me je kar sram priznati. Vse moje "prijateljice" se do mene obnašajo drugače kod do svojih drugih prijateljic in lahko se delam da tega ne opazim ampak vseeno jaz vem da je nekaj drugače in nevem kaj delam narobe in zakaj me ne marajo kot se imajo rade med sabo. Med sabo se bolj družijo bolj pogovarjajo in objemajo ce bi jaz katero koli poskusila objeti bi bilo takoj videno kot čudno razumem da izgledam drugače kot one sem bolj na grši strani ampak si nebi mislila da jim je to tako zelo pomembno očitno jim je? Včasih se tudi delajo norca iz mene in razumem da je vse mišljeno v hecu ampak skrati je nekje meja mislim da naredim kar očitno da mi je neprijetno ampak ignorirajo to res se počutim grozno okoli njih zato sem kar vesela da gre zdaj v srednjo šolo in se ne rabim več počutiti tako. Sem tudi bolj awkward oseba no kar zelo vbistvu in sem kar introvertirana in občutljiva zato razumem kako lahko name gledajo drugačno ampak ne vejo kaj vse bi jaz naredila da bi to spremenila ena od njih mi je celo rekla da nebmorem iti nikamor in se imeti dobro in da bom nakoncu bila vedno v kotu in se smilila sama sebi. Je res da sem večino časa žalostna ampak se useeno da se to tako opazi zelo zaboli. Zanima me kako lahko spremenim da bi me ljudje imeli rajsi in da bi bila bolna v pogovorih manj introvertirana in boljše socialna in na splošno se bi raje izboljšala mojo komunikativnost ne znam se pogovarjati in ne vem kako to popravit. Zelo rada bi bila bolj normalna.
• Iv
IvanaLiza12
Hej!
Moja sestra je imela podoben problem, pač ne rada se pogovarja z drugimi ljudmi (mislim npr. knjižničarka, (pa to mislim basic stvari) npr. če ji lahko pomaga najti eno knjigo)in sploh ne vem kak je to spremenila vem da je zarad tega ker ni mela družbe se je zaprla vase in je pol mogla it k psihologu in ji je ta ful pomagu. In pol je našla manjši krog prijatlov in rešeno.
Sam probaj se sprostit ko prideš v novo okolje.
Js sem pa totalna nasprotnost kar je zanimivo ker vsa dvojčici vzgajani enako.
• Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala, da si tako iskreno napisala, kako se počutiš. Iz tvojega sporočila se res čuti, da si bila v zadnjem času pogosto prizadeta in da si si zelo želela biti del skupine.
Najprej bi se rad ustavil pri eni stvari. Pišeš, da misliš, da si "na grši strani" in da je mogoče to razlog, da te imajo manj rade. Mene zanima, od kod ta občutek. So ti to kdaj povedale ali si do tega zaključka prišla sama? Včasih, ko nas ljudje prizadenejo, začnemo hitro iskati razloge v sebi, čeprav ti morda sploh niso pravi.
To, kar opisuješ, da se iz tebe šalijo tudi takrat, ko pokažeš, da ti ni prijetno, ni nekaj, kar bi morala sprejeti kot normalen del prijateljstva. Med prijatelji se sicer lahko hecamo, ampak pomembno je, da znamo opaziti, kdaj je drugi osebi neprijetno in takrat prenehamo. To, da si bila ob njih pogosto žalostna, pove, da se v teh odnosih verjetno nisi počutila varno.
Napisala si tudi, da greš zdaj v srednjo šolo in da si po eni strani vesela, ker boš dobila nov začetek. Mislim, da je to lahko lepa priložnost. Ne zato, ker bi morala postati drugačna oseba, ampak zato, ker boš spoznala veliko novih ljudi, ki te še ne poznajo. Včasih je že sprememba okolja dovolj, da lažje pokažemo tudi druge plati sebe.
Sprašuješ, kako bi bila bolj komunikativna in manj zadržana. Tega ni treba spremeniti čez noč. Velikokrat pomagajo že majhni koraki. Na primer, da pri pouku ali med odmorom začneš kratek pogovor z eno osebo, vprašaš kaj o šoli, hobijih ali načrtih za vikend. Veliko lažje je graditi en odnos naenkrat kot poskušati biti takoj del cele skupine.
Ob branju tvojega sporočila pa sem dobil občutek, da si precej stroga do sebe. Zato bi te vprašal še nekaj: če bi ti prijateljica povedala popolnoma isto zgodbo, kot si jo napisala ti, bi ji rekla, da je "nenormalna", ali bi bila do nje bolj prijazna? Pogosto znamo biti do drugih veliko bolj sočutni kot do sebe.
Če želiš, se kar ponovno oglasi. Lahko mi napišeš še kaj več o tem, kako so potekali odnosi v osnovni šoli. Skupaj lahko razmišljava, kako narediti prve korake pri spoznavanju novih ljudi.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije
• un
unf_igaf
Pa nevem na splosno nism bila sprejeta v družbi vsi v razredu so se razumeli med sabo js pa tja nism spadala nevem mislim da je najhujša to da sm takooo awkward pac men je res težko se pogovarjat mislim js mam tud tko mal probleme mentalno al kako nej temu recem in včasih se pac ne rada pogovarjam js res sam upam da bo v srednji bols pa tud no to k sm rekla da me zalijo pa da so drygacne do mene kot do vseh ostalim pac to se vbistvu dogaja ze od 4. Razreda pojma nimam kaj delam narobeee včasih sm mela res obcutek da se mibbo zmesall ampak sem res tako sigurna da je zaradi izgledam pac nevem kaj drugega bi lahko blo no izgled in to da sem awkward pa to js sam hocem da me bi vidla bolj kot prijateljico in ne nekega ogbnega cloveka