Zivjo
pred 1-2 leti smo se z starsi preselili na japonsko... sprva sm mislila kako je to kul amok potem me je pa zvilo
ne japonske je druzba popolnoma drugacna in prav vsi me cudno gledajo ker (grdo povedano) se, belka in ne azijka
japonsko ne zmam tekoce in ne razumem vsega in vcasih moji sosolci recejo kaj kot je ケイジン kar je grda verzija "tujca" in me zbode
za pocitnice smo prisli v slovenijo in smo sevedno tukaj
moj problem je da se nemorm vklucit ker ne spadam tja.. fantje pristopijo kmeni le zato ker si zelijo tuje punce ker sem visja in...no ja bom grdo rekla "mocnejsa" v predelu prsi
punce me samo gledajo ce pa katera pristopi mislijo da sem rusinja
v soli je grozno in nevem kaj naj naredim
Uredništvo
Polona Kuzman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Življenje na Japonskem je res velik izziv, zaradi popolnoma drugačne miselnosti. Stiske, o katerih nam pišeš so razumljive in zagotovo v velik izziv vsakomur, ki se tja preseli. Najbrž tudi tvojim staršem. Jih opaziš tudi pri njiju? Se lahko z njima pogovoriš o svojem doživljanju? Imata čas zate? Imaš še kakšnega sorojenca/sorojenko? Pomembno je, da govoriš o vsem, kar doživljaš. Vse kar je v tebi ima pravico, da se izrazi.
Vedeti moraš, da ti ta izkušnja lahko prinese tudi ogromno bogastvo. Verjamem, da je trenutno velik pritisk nate z vseh strani, a se moraš zavedati, da ti postavljaš meje. Karkoli se ti ne zdi skladno s tvojim doživljanjem, spoštljivo zavrni. Opazuj sebe in okolico. Piši dnevnik in poskusi čim hitreje osvojiti jezik in raziskovati deželo vzhajajočega sonca. Predstavljaj si, da potuješ, da si raziskovalka. Ne vem če si kdaj slišala za učinke miselne naravnanosti. Kadar se mi s pozornostjo usmerimo k slabostim, te naraščajo in mi postajamo vse manj motivirani. Če usmerimo fokus na zanimivo, dobro, novo, dobimo nov veter v življenje in s tem ogromno znanj in izkustev, ki nam pomagajo naprej v življenju.
Uživaj počitnice v Sloveniji. In se nam iz Japonske še kaj oglasi. Stiskamo pesti, da ti bo kmalu lažje, ker ti bo z vsakim preživetim dnem res.
Polona Kuzman, univ. dipl. sociologinja in varstvoslovka