Je sploh dovoljeno prodajati zapiske za šolo po ne vem 15€? Moje mnenje je da ne ampak ogromno tega je na internetu. Tudi ogromno je tega da za plačilo nekdo namesto tebe napiše seminarsko nalogo. Kako je sploh lahko to dovoljeno.
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a,
zanimajo te zanimive in pomembne teme, o katerih bi se morali več pogovarjati.
Težko ti odgovorim s pravnega kota, saj po izobrazbi nisem pravnica, mislim pa, da v primeru kadar si avtor zapiskov, lahko svoje zapiske prodaš, če tako želiš, saj je to tvoj izdelek. Ali si pri prodaji uspešen pa je seveda odvisno od povpraševanja in kakovosti zapiskov ter navsezadnje od neinteresa do oblikovanja lastnih zapiskov določenih posameznikov. Če se nekomu zdi oblikovanje zapiskov izguba časa in nesmisel in je pripravljen nekomu plačati za zapiske je to njegova odločitev. Pri razmišljanju o tem ali je to prav ali ne, se poskušaj postaviti v čevlje posameznika, ki zapiske oblikuje in posameznika, ki zapiske potrebuje in plača. Če nekdo posveti čas in trud v pripravo zapiskov, je v tem neka vrednost. Verjamem, da še obstajajo posamezniki, ki svoje zapiske tudi brezplačno delijo/posodijo. Predvsem tistim, ki jih res potrebujejo zaradi takšnih ali drugačnih težav. Obstajajo pa takšni, ki gledajo le na dobiček in spet tretji, katerim se ne zdi pravično, da zapiskom in učenju posvetijo čas in trud, medtem ko drugi zapiske le pridobijo, se na hitro naučijo, na koncu pa imajo enak ali podoben rezultat kot tisti, ki je zapiske tudi več ur oblikoval. Sama sem mnenja, da je zapiske lepo deliti, s kom pa jih delimo, pa je naša osebna odločitev.
Glede pisanja seminarskih nalog pa je malo drugače. V tem primeru seminarsko nalogo oddaš pod svojim imenim, s čimer nakazuješ, da si avtor dela. Ker to ni res, če ti delo spiše nekdo drug, je to narobe. Kakšne so kazni za takšno kršitev in kakšen je nadzor ne bi vedela. Zagotovo posledice nosi tisti, ki seminarsko nalogo odda, če pa jih tudi tisti, ki jo zanj v zameno plačila oblikuje, ne bi vedela.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
Ar
Arči
Saj ni legitimno, namreč, da proti plačilu nekdo drug napiše tvojo seminarsko nalogo. Veliko tvegaš, če te dobijo pri tem.
Glede prodaje zapiskov pa je odgovor malo bolj zapleten. Osnovno vprašanje je, ali zapiski uživajo avtorsko zaščito. Če je avtor lastnik dela, bi lahko govorili o prodaji zapiskov, podobno kot pri knjigi. Avtor, ki knjigo napiše, to knjigo sme prodajati.
Vendar pri zapiskih, po mojem osebnem prepričanju, ne gre za avtorsko zaščiteno delo. Zapiski so skrajšan izvod nekega drugega, avtorskega dela.
In od tu dalje bi bilo mogoče razvijati teorijo, ki daleč presega namen tega foruma.