Pozdravljeni, to vam pišem ker imam vsega skupaj dovolj. Obiskujem 1. letnik gimnazije, in 26 februarja smo pisali test iz angleščine. Ko je minilo 5 delovnih dni smo profesorico vprašali kdaj nam teste vrne, sprva ni želela odgovorita, kasneje pa nam je le povedala, da jih še ni popravila. Vse do danes, ko smo imeli v tem tednu prvo uro slovenščine šele danes smo jo takoj vprašali če je že popravila teste, ki bi jih morali že zdavnaj imeti, že v ponedeljek ali pa vsaj v torek če bi bilo vse po pravilih. nam pa je profesorica odgovorila, da jih ni popravila in da jih dobimo šele drug teden, v ponedeljek, to nam je tudi pojasnila s tem, da je bila spremstvo prei dveh gledaliških predstavah, ena je bila ta ponedeljek, druga pa prejšnji ponedeljek, zaradi teh predstav pa je bila preveč "zmatrana". Točno tako nam je rekla, sploh nebi smela imeti testov tako dolgo, kaj šele reči da je preveč zmatrana, briga mene to, tudi jaz sem kdaj zmatrana in naredim svoje delo, tud jaz sem velikokrat preobremenjena pa nikoli ne rečem da sem preveč zmatrana da bi pisala test ali sodelovala pri uri. Zanima me če jo lahko kje prijavim, anonimno, da bi se kaj ukrepalo ker imam dovolj profesorjev, ki nas stalno ponižujejo in mislijo, da so nevem kaj. Enako je pri profesorju za biologijo, bila sem bolana 1 teden, če ne več, cel čas sem ležala, ker sem imela vročino, zamudila sem tudi test iz biologije. ko sem prišla nazaj me je vprašal in še eno sošolko zraven, obe sva dobili 1. Ker sem menila, da se nisem mogla naučit ker sem bila bolana in sem imela vročino, takrat ti pač ne pride na pamet, da se boš učil biologijo. On pa mi je le rekel, da bom lahko svoje znanje pokazala na popravljanju. Test sem pisala 3, menim da je to lepa ocena v gimnaziji. Še kar pa ne razumem te logike, kako naj se jaz naučim biologijo če sem bolana, in ravno ta profesor je tisti, ki trdi da lahko zdrav človek naredi vse... V naslednjih urah pa je tudi žalil laborantko, katero smo imeli za laboratorijske vaje, rekel je da ima le majhno izobrazbo. Kako lahko sploh kaj takega poveš o sodelavki, in ravno ona je 100x boljša od njega, prijazno ti pomaga, on pa te naredi čisto nesposobnega. Če bi bil on nek izobraženec se nebi tako obnašal. Kaj naj naredim, najraje bi ju nekam anonimno prijavila za neko inšpekcijo, takšnih dogodkov je bilo več.
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
vidim, da te odnosi v prvem letniku gimnazije zelo bremenijo. Po eni strani se soočaš z dvomi in tegobami, povezanimi z ocenjevanjem znanja, po drugi pa tudi s težavami v medosebnih odnosih. Problem, ki si ga opisala, je, razumljivo - zelo zahteven in širok.
Verjamem ti, da si ob vsemu zelo razočarana, saj si želiš, da bi se bolje počutila. Predvidevam, da imaš občutek, da je za tvoje neprijetno počutje krivo to, da se reči ne odvijajo tako, kakor je prav.
Razumem vašo stisko in stisko učiteljice. Vi si želite, da bi v solidnem času izvedeli ocene, ona pa ima na voljo določen rok. Morda pa ima še kakšen legitimen razlog, razen tega, ki ga je navedla. Ste prepričani, da gre le za to, da testov ne želi vrniti pravočasno oz. se dovolj potruditi? Ste morda razmišljali o tem, da na čas popravljanja lahko vpliva tudi kaj drugega kot ta razlog? Kakšni razlogi bi še lahko obstajali? Kaj pa če bi zaradi prenaglega popravljanja prišlo do napak? Morda ima še kakšen oddelek, ki je prav tako v pričakovanju rezultatov? Ste se o tem pogovorili z razrednikom ali razredničarko? Kaj pa šolsko svetovalno službo? Običajno smo v takšnih situacijah, kot je ocenjevanje znanja, v težkem precepu. Verjamem pa, da lahko s pomočjo pogovora in razčiščevanja pridemo do rešitve, ki je ustrezna za obe strani.
Tudi kar zadeva biologijo - verjamem, da učenje ob šibkemu zdravstvenemu stanju ni učinkovito in da te je njegova reakcija prizadela. Kljub temu pa ti svetujem, da razmisliš o sledečem. Je ta profesor vedel, da si bila bolna ali je bila tvoja odsotnost nepojasnjena? So morda tvoji starši vnaprej pisali sporočilo razredniku/razredničarki in te opravičili ocenjevanja? Si za dogodek povedala razredničarki? Si vprašala svetovalno službo za nasvet za prihodnje?
Verjamem, da se ti vse skupaj zdi zelo krivično in da se počutiš prizadeto. Kljub temu ti svetujem, da se obrneš na svojo družino in strokovne delavce v šoli, se pogovoriš in poskusiš najti skupno rešitev. Prepričana sem, da lahko na ta način rešite vsaj kakšen problem, preden se odločiš za nadaljnje ravnanje. Morda odkriješ, da imajo ti problemi "več barv".
Lepo bodi in srečno.
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike