Moj problem je da me je strah dotika in bližine. Pač če sem na datu ne znam prestopiti neki prijateljske prijaznosti v kaj romantičnega. Hrati nevem kako naj hkrati pa imam strah da punci ne bo všeč. Ne vem kako priti do poljuba... ne znam reči komplimentov... pač neko prijateljico mi ni problem objeti ali reči ej to ti pa pristaja al pa da je lepo oblečena, ko pa pride do potencialnih romantičnih stikov pa enostavno zmrznem in sem anksiozen
Uredništvo
Kiara Katarina Florjanič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Hvala, da si se oglasil in delil nekaj, kar je verjetno zate zelo osebno. Praviš, da te je strah dotika in bližine in da ne veš kako preiti iz prijateljskega v romantični stik. To, da ob tem čutiš anksioznost, je popolnoma razumljivo in zelo človeško.
Če nam je nekdo res všeč, se pogosto ustrašimo zavrnitve ali da bomo naredili kaj narobe. Ravno to, da si iskren in previden, pa kaže, da ti je za osebo mar in to je nekaj lepega. Romantična bližina zahteva ranljivost, ta pa je znak poguma, ne šibkosti. Imaš morda v mislih določeno dekle, ki ti je všeč? Kako se sicer počutiš ob njej?
Predlagam, da si vzameš čas in greš korak za korakom. Že to, da ob koncu ali začetku zmenka dekle objameš, kot znaš pri prijateljicah, je super začetek. Če ti objem vrne in se ob tem zdi sproščena, je to dober znak, da je tvoj dotik dobrodošel. Nato lahko opazuješ, kje se pojavljajo priložnosti za več bližine npr. kratek dotik roke med smehom ali pogovorom. Če bodo odzivi na tovrstne dotike pozitivni, lahko počasi nadaljuješ. Si že kdaj poskusil narediti prvi romantični korak? Kako si se pri tem počutil? Kakšen je bil odziv?
Kar se tiče poljuba, si ne delaj prevelikega pritiska. Prvi poljub ne rabi biti popoln, pogosto se zgodi čisto spontano, ko začutiš pravi trenutek. Če misliš, da bi ti bilo lažje, jo lahko celo vprašaš, ali jo lahko poljubiš. Morda se sliši nenavadno, a v resnici je to zelo spoštljivo in pogumno.
Tudi pri komplimentih se spomni, da jih že znaš dajati prijateljicam, edina ovira pri punci, ki ti je všeč, je anksioznost. Poskusi utišati notranji glas, ki ti ponuja samo najslabše scenarije, in se osredotoči na iskrenost. Dokler je kompliment spoštljiv, bo verjetno vsakemu polepšal dan.
Morda bo na začetku poskus dotika malo neroden in boš nervozen in to je čisto v redu. Simpatična nerodnost je pogosto bolj privlačna kot “nastopanje”. Z vsako izkušnjo bo lažje. Daj si priložnost, da se učiš postopoma. Nič ni narobe, če kdaj ne gre tako kot si si zamislil. Telo in um se učita z izkušnjami.
Verjamem, da boš s časom našel svoj način in tempo, pri katerem se boš počutil sproščeno in samozavestno. Pomembno je, da ostaneš zvest sebi in da se ne siliš v nekaj, kar ti še ni udobno. Če boš gradil bližino na iskrenosti in spoštovanju, bo prava oseba to znala prepoznati in ceniti.
Želim ti veliko sreče in sem tukaj, če boš želel še kaj deliti.
Kiara Katarina Florjanič, dipl. psihologinja (UN)
D
Hvala za odgovor. Hkrati imam zelo slabo samopodobo in strah pred intimnostjo na splošno. Če grem na kak zmenek imam vedno strah in neko misel kaj če ta oseba ve da sva na zmenku, kljub temu da sem jo povabil. Vem da je to slišati neumno. Ampak imam na splošno strah pred zmenkanjem in ostajam v coni prijateljstva. Poleg tega pa nevem zakaj ampak mi je res redko kakšna punca všeċ, oz ugotovim da mi je všeč samo če se poljubiva. Enostavno se vrtim v krogu, da tudi če sem na zmenku mi punca ni zelo všeč in hkrati mi je potem še težje prebroditi iz cone prijateljstva, da bi se morda iz tega kaj razvilo. Verjetno je vse skupaj slišati neumno...
Uredništvo
Kiara Katarina Florjanič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
vesela sem, da si se ponovno oglasil in mi podrobneje opisal, kaj doživljaš. Najprej bi rada poudarila, da tvoje misli in občutki niso neumni. Strah pred intimnostjo, negotovost na zmenkih in slaba samopodoba so zelo pogoste izkušnje pri mladih. Le redki pa o tem odkrito spregovorijo, zato je že to, da si svoje občutke podelil, velik in pomemben korak.
To, da šele ob poljubu ugotoviš, da ti je punca všeč, ni nič nenavadnega. Privlačnost ni vedno jasna takoj, včasih se razvije postopoma, ko nekoga bolje spoznamo. Nič ni narobe s tem, da si vzameš čas. Pravzaprav je lahko prednost, ker imaš možnost, da osebo spoznaš globje (kakšne vrednote ima, kakšen je njen življenjski slog, kako dobro se ujameta) še preden vstopiš v romantični odnos.
Včasih pa lahko prav zaradi svojih strahov težje prisluhnemo sebi in svojim čustvom. To je povezano s samopodobo, ki je v tvojih letih še v oblikovanju. Ko se boš zavedal svoje vrednosti, zavrnitev ne bo več videti kot nekaj, kar te definira, ampak kot del življenja, ki ga doživljamo vsi. Kako se sicer počutiš glede sebe v vsakdanjem življenju, ko nisi na zmenku?
Samopodobo lahko gradiš postopoma. Za začetek ti lahko pomaga, da opazuješ svoje misli. So pogosto negativne in kritične? Poskusi se spomniti, da misli niso dejstva. Pri oblikovanju bolj pozitivnih misli se lahko vprašaš "Kaj bi rekel prijatelju, ki bi bil v isti situaciji?". Na ta način boš vadil samosočutje. S časom bo lažje negativne misli prepoznati in jih v čim večji meri nadomeščati s pozitivnimi.
Pomembno je tudi, da se ne primerjaš z drugimi. Vsak ima svoj tempo in ni potrebe, da slediš pričakovanjem okolice. Odnosi imajo smisel takrat, ko izhajajo iz tvojih lastnih želja. Si želiš na romantičnem področju raziskovanja, druženja ali dolgoročnega odnosa? Ko boš svoje želje razjasnil, boš lažje naredil manjše korake v njihovi smeri. Če pa te v romantične odnose sili občutek, da "bi moral", si daj čas. Povsem v redu je, če čakaš na dekle, ki ti bo resnično všeč, preden narediš naslednji korak.
Zavedaj se tudi, da so odnosi vedno povezani z določeno mero tveganja. Nikoli ne vemo, kako se bo odnos razvil. To pa še ne pomeni, da ni vredno poskusiti. Skozi vsako izkušnjo se naučiš nekaj novega o sebi in o drugih.
Če čutiš, da te strah in dvomi preveč omejujejo, ti lahko pogovor s strokovnjakom ponudi dodatno podporo. To ni znak šibkosti, ampak korak k temu, da lažje razumeš svoje občutke in se počutiš bolj samozavestno.
Vedi, da ti ni treba imeti vsega razčiščenega pri 19 letih. Veliko ljudi v teh letih šele raziskuje, kaj si želi in kaj jim ustreza.
Lep pozdrav,
Kiara Katarina Florjanič, dipl. psihologinja (UN)